راه حل فراموش کردن رمز عبور (passcode) آیفون یا آیپد چیست؟

فراموش کردن یا گم کردن رمز عبور آیفون یا آیپد( یا رمز عبوری که ترکیبی از کلمات و اعداد است)، یک مشکل جدی است اما الزاما یک مشکل خطرناک و حاد نیست. در مطلب زیر ما نحوه عبور از این مشکل و تغییر رمز عبور را آموزش می دهیم:

ممکن است شما مجبور شوید دستگاه خود را بازیابی کنید، محتوای آن را پاک کنید اما حداقل این مزیت را دارد که مجددا می توانید از آن استفاده کنید. اگر یک مقدار اطمینان بیشتری دارید و یک دلیل قانونی برای دسترسی به آیفونی که رمز عبور آن را ندارید پیدا کردید، حال باید بدانید نرم افزاری وجود دارد که می تواند به شما در موارد پیچیده تر کمک کند. ما انتخاب ها و گزینه های خود را  هم در ادامه بررسی می کنیم.

در نهایت، موارد اساسی حذف یا ریست کردن رمز عبور را هنگامی که دسترسی به دستگاه iOS خود را مدیریت کردید، بررسی می کنیم.

آیا دسترسی به رمز عبور آیفون قانونی است؟

عبور از رمز عبورها، به طور کلی، باعث تغییر جهت به سمتی می شود که آن را بلک هت یا کلاه سیاه می نامند و سمت دیگر دنیای تکنولوژی است. اما این کار برای افرادی که رمز عبور خود را فراموش می کنند، بسیار معمول و عادی است. در این موارد، نیاز دارید که برای استفاده از دستگاه خود به کد آن نزدیک شوید. در این مورد هیچ چیز کلاه برداری  و فریبکارانه ای وجود ندارد.

دستگاه خود را با استفاده از  حالت Recovery بازیابی کنید

بازیابی آیفون یا آیپد و شروع مجدد، ساده ترین راه حل در زمانی است که رمز عبور خود را فراموش کرده اید یا از دست داده اید. این کار اطلاعات شخصی شما را پاک می کند اما اگر از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید، می توانید آن ها را بازیابی کنید و گوشی شما به خوبی روز اول کار کند و در این حالت با هیچ رمز عبوری هم محافظت نمی شود.

 تلاش برای بازیابی دستگاه از iTunes به یک رمز عبور نیاز دارد، اما شما می توانید آن را از حالت Recovery بدون نیاز به این نرم افزار بازیابی کنید. این کار دستگاه را به صورت کامل پاک می کند و آخرین نسخه iOS  را روی آن نصب می کند.
توجه داشته باشید که شما به اپل آی دی  و رمز عبور برای تنظیمات اصلی دستگاه احتیاج دارید. البته این رمز عبور مربوط به اپل آی دی است و با رمز عبور دستگاه تفاوت دارد.
برای بازیابی آیپد یا آیفون از حالت Recovery، گام های زیر را دنبال کنید:
  • دستگاه را تا حدود ۲۰ درصد شارژ کنید.
  • روی مک یا PC خود نرم افزار iTunes را در صورتی که باز است، ببندید. آیفون یا آیپد خود را به کامپیوتر متصل کنید و iTunes را از ابتدا باز کنید و فرض کنید که این کار به صورت اتوماتیک انجام نمی شود.
  • دستگاه اپل خود را مجددا ری استارت کنید. اگر دستگاه شما ۸، ۸پلاس یا آیفون سری X است، دکمه صدا را فشار دهید و رها کنید سپس دکمه power را فشار دهید و تا زمانی که صفحه اتصال به iTunes در بالا نمایش داده شد آن را نگه دارید. اگر آیفون شما ۷، ۷پلاس  است، دکمه های کاهش صدا و power را به صورت همزمان فشار دهید و تا زمانی که صفحه iTunes را مشاهده کردید، آن ها را نگه دارید. برای هر دستگاه دیگر اپل، باید دکمه های Home و power را به صورت همزمان نگه دارید.
  • حال گزینه های مربوط به بازیابی یا آپدیت دستگاه خود را دریافت خواهید کرد. این مورد آخر کمی زمان بر است زیرا آخرین نسخه نرم افزار iOS را باید دانلود کند، اما باید این کار انجام شود.
  • دستگاه خود را تنظیم کنید.

آیفون

دستگاه شما حال به روز است و مانند قبل کار می کند فقط با این تفاوت که رمز عبور ندارد. طبق نسخه iOS ای که روی دستگاه شما اجرا می شود، در یک مرحله خاص از شما خواسته می شود که اپل آی دی خود را وارد کنید.

اگر شما یک رمز عبور برای دستگاه خود تنظیم کردیه اید و حال می خواهید آن را به صورت کامل پاک کنید، پس از دسترسی به دستگاه iOS  خود، کافی است مسیر زیر را طی کنید :

(Settings > Touch ID & Passcode (or Face ID & Passcode

سپس روی Turn Passcode Off ضربه بزنید.

استفاده از نرم افزارهای forensic

هرچند مدت یکبار افراد تکنیک های جدیدی را برای بازکردن رمز عبور اپل پیدا می کنند. گاهی اوقات این ترفند یک ضربه زدن با انگشت است و فرد را قادر می سازد تا به مواردی از جمله پیام ها و مخاطبین روی آیفون دسترسی پیدا کند. این عمل هک کردن رمز عبور نیست بلکه بیشتر عبور از آن است.

ترفندهای که با انگشت در ویدیوهای یوتیوب وجود دارند را فراموش کنید. هک کردن رمز عبور ممکن است اما به یک نرم افزار جدی برای این کار نیاز دارید. این نرم افزارها با عنوان forensic (مجرمانه ) شناخته می شوند زیرا عوامل اجرای قانون از آن ها در هنگام تحلیل و بررسی گوشی موبایل استفاده می کنند.

این نرم افزارها به دلایل امنیتی در اختیار عموم افراد نیستند و فقط سه مورد از آن ها در مارکت اپل وجود دارند که برای استفاده از آن ها باید جزو کاربران حرفه ای کامپیوتر باشید و ممکن است لازم باشد از ترمینال برای وارد کردن دستورات استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید