آموزش راه اندازی شدن گلکسی نوت 9 در حالت Recovery Mode

در اینجا گام های دقیق برای دسترسی به حالت بازیابی یا همان Recovery Mode را در گلکسی نوت ۹ سامسونگ بررسی می کنیم. پارتیشن بازیابی بخشی از کد منبع اندروید است، از این رو بر روی تمام گوشی های اندروید عرضه می‌شود. نوت ۹ هم از این قاعده مستثنا نیست، همچنین دارای یک حالت بازیابی داخلی است که از طریق این راهنما به آن دسترسی پیدا می کنیم. به منظور انجام وظایف و کارهای مربوط به تعمیر، فلش کردن فایل های بروزرسانی، فرمت کردن گوشی هوشمند و سایر موارد دیگر، حالت بازیابی یک ابزار چندمنظوره به شمار می رود. متاسفانه، کاربران نمی توانند به سادگی و با رابط معمولی گوشی را در Recovery Mode راه اندازی کنند، در عوض باید برای دسترسی به آن از یک روش منحصر بفرد استفاده شود. نگران نباشید، ما تمام جزئیاتی را که به شما اجازه می دهند گلکسی نوت ۹ را در حالت بازیابی راه اندازی کنید، بررسی کرده ایم.

از آنجا که اندروید بر پایه سفارشی سازی پیش می رود، بازیابی چندگانه سفارشی نیز وجود دارد. اگر یکی از بازیابی های سفارشی TWRP را به صورت نصب شده دارید، بازهم می توانید از این راهنما استفاده کنید. این بازیابی های سفارشی تعداد کارکردهای قابل اجرا را افزایش می دهد و همچنین اجازه می دهد فایلهای سفارشی مانند ROMهای سفارشی در گوشی هوشمند شما فلش شوند. همراه ما باشید تا راهنمای گام به گام دسترسی به حالت بازیابی یا Recovery Mode را در گلکسی نوت ۹ سامسونگ بررسی کنیم.

بعضی از گوشی های اندروید مانند سری سونی اکسپریا به طور کل با بازیابی اندروید خام ارائه نمی شوند، در این صورت باید ابتدا یک بازیابی سفارشی را برای آنها بارگیری کرده سپس وارد آن شویم. با این حال، گوشی های اندرویدی سامسونگ با بازیابی خام و برخی کارکردهای خاص اندروید یعنی نصب بروزرسانی نرم افزار، انجام یک هارد ریست و… عرضه می شوند. هربار که آنها را انجام می دهید، گوشی در ابتدا شما را به بازیابی خام اندروید برده و سپس آن کارکرد خاص را انجام می دهد.

برای قرار دادن گلکسی S9 در حالت ریکاوری و Safe Mode در این لینک همراه ما باشید.

Recovery Mode چیست؟

Recovery چیزی بومی است که در کد منبع اندروید ساخته شده است. تقریبا همه گوشی ها با یک بازیابی خام قفل نشده و باز در اختیار کاربر قرار می گیرند. سامسونگ در این زمینه نیز بسیار باز است. شما به راحتی می توانید بدون از دست دادن گارانتی به پارتیشن Recovery دسترسی پیدا کنید.

کارکردهای موجود در این حالت عمدتا تعمیر و نگهداری هستند. اولین عملکرد که شما قادر به استفاده از آن هستید توانایی درخواست بروزرسانی است. درواقع این ویژگی بسیار مفید است. هنگامی که یک فریمور توسط سامسونگ ارائه شود، برای تمام دستگاه ها منتشر می‌شود. پس از دریافت، گوشی در حالت بازیابی راه اندازی شده و به بروزرسانی فلش می‌شود. همچنین، اگر شما بروزرسانی را مستقیما از سامسونگ دریافت نکنید، می توانید فایل های zip بروزرسانی را مستقیما از اینترنت دانلود کرده و همچنین آن را اعمال کنید. این هنگامی است که در معرض تاخیر طولانی قرار گرفته اید.

پس از آن، شما می توانید اطلاعات حذف شده، گزینه فکتوری ریست را همراه با حافظه پنهان حذف شده مشاهده کنید. این موارد هنگامی استفاده می شوند که فضای داخلی شما کم است یا فقط می خواهید دستگاه خود را ریست کنید. حذف حافظه پنهان تنها فایلهای موقت را پاک می‌کند در حالی که پاک کردن داده ها تمام دستگاه را پاک می‌کند و هیچ اطلاعات کاربری را حفظ نمی‌کند. اگر شما با نیروی بسته شدن یا کم شدن سرعت مواجه شدید، استفاده از این قطعا کمک خواهد کرد.

علاوه بر مزایا، وظیفه ما نیز ارائه هشدار است. از آنجا که این یک پارتیشن بسیار سخت است که ویژگی های پیشرفته زیادی دارد که در سیستم خام نیستند، می تواند مشکلات طولانی ایجاد کند. اگر مطمئن نیستید چه کاری انجام می دهید، هیچ یک از گزینه ها را انتخاب نکنید. با این حال، اقدامات لازم برای کاهش اشتباهات در حد امکان وجود دارد. چک کردن اعتبار سنجی قبل از فلش کردن هر فایل به کار می رود تا از مشکلات جلوگیری شود.

بازیابی های سفارشی در بالای نسخه های خام ساخته می شوند. این بدین معنی است که کارکردهای خام همگی آنجا هستند. تفاوت این است که قابلیت ها افزایش یافته اند. یک بازیابی سفارشی محبوب مانند  ClockWorkMod یا TWRP به شما توانایی ایجاد پشتیبان گیری گسترده از سیستم، فرمت دستی هر پارتیشن، تعمیر مجوزها و… را می دهد. حتی اگر یک بازیابی سفارشی (custom recovery) نصب کنید، دسترسی به آن فرقی نخواهد کرد.

Recovery Mode در گلکسی نوت ۹ سامسونگ

شما می توانید با استفاده از سه روش زیر به حالت Recovery Mode وارد شوید:

  • توسط دکمه های سخت افزاری
  • توسط ADB در ویندوز
  • توسط ADB در Mac OS X

در ادامه به هر سه روش نگاهی خواهیم انداخت. شما می توانید از هرکدام که برای شما ساده تر است استفاده کنید.

توجه: مراحل زیر که برای ورود به حالت بازیابی گلکسی نوت ۹ گفته شده اند، برای انواع مختلف گوشی ها قابل اجرا هستند. تصاویر زیر از یکی دیگر از دستگاه های سامسونگ هستند، اما دکمه و عملکرد مناسب برای گلکسی نوت ۹ سامسونگ را نشان می دهند.

روش اول: ورود به Recovery Mode در گلکسی نوت ۹ به وسیله کلیدهای سخت افزاری

مرحله ۱- گوشی خود را خاموش کنید.

مرحله ۲- اکنون دکمه های زیر چند ثانیه به صورت همزمان فشار دهید و نگه دارید: پاور + بلندکردن صدا + دکمه بیکسبی

مرحله ۳- پس از چند ثانیه، شما یک صفحه آبی با ربات اندروید به همراه با عنوان “Installing system update” (نصب بروزرسانی سیستم) مشاهده می کنید (نگران نباشید، هیچ چیز نصب نمی‌شود).

مرحله ۴- پس از حدود ۱۰ ثانیه، یک صفحه آبی دیگر برای چند ثانیه نشان داده خواهد شد که علامت ! بزرگی در آن وجود دارد و نوشته No command (بدون دستور)، همانطور که در تصویر زیر می بینید.

مرحله ۵- سپس، شما منو حالت بازیابی یا همان Recovery Mode را در گوشی گلکسی نوت ۹ خود مشاهده خواهید کرد.

اکنون می توانید با استفاده از دکمه زیاد کردن صدا و پاور، در اطراف منو حالت بازیابی حرکت کنید!

روش دوم: ورود به Recovery Mode به وسیله ADB در ویندوز

مرحله ۱- مطمئن شوید driver USB / driver ADB برای گلکسی نوت ۹ نصب شده اند و ADB روی رایانه شما پیکربندی شده است.

مرحله ۲- گلکسی نوت ۹ را به وسیله کابل USB به رایانه متصل کرده و در صورت نیاز driver ADB را نصب کنید.

مرحله ۳- به پوشه android-sdk-windows\platform-tools بروید و Command Prompt را باز کنید (shift + کلیک راست در هر جای پوشه و سپس باز کردن Command Prompt).

مرحله ۴- دستور زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

adb reboot recovery

مرحله ۵- گلکسی نوت ۹ شما خاموش شده و سپس در حالت بازیابی راه اندازی می‌شود. با استفاده از دکمه های صدا بالا و پایین بروید و با استفاده از دکمه پاور انتخاب کنید.

روش سوم: ورود به Recovery Mode به وسیله Mac OS X

مرحله ۱- مطمئن شوید driver USB / driver ADB برای گلکسی نوت ۹ نصب شده اند و ADB روی رایانه شما پیکربندی شده است.

مرحله ۲- گلکسی نوت ۹ را به وسیله یک کابل USB به دستگاه مک خود متصل کنید.

مرحله ۳- برنامه Terminal را در مک باز کنید، دستور زیر را باز کرده و Enter را فشار دهید:

PATH>/android-sdk-macosx/platform-tools/adb reboot recovery>/

نکته: <Path> باید مکانی باشد که SDK اندروید در آن ذخیره شده است. اگر android-sdk-macosx مسیر اصلی شما باشد، شما می توانید بخش /<Path>/ را از خط بالا نادیده بگیرید.

مرحله ۴- گلکسی نوت ۹ شما خاموش شده و سپس در حالت بازیابی راه اندازی می‌شود. با استفاده از دکمه های صدا بالا و پایین بروید و با استفاده از دکمه پاور انتخاب کنید.

در صورت احساس نیاز به هر نوع کمکی در این زمینه در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید