راهنمای بازیابی فایل ها و عکس های حذف شده در آیفون

ناپدید شدن عکس ها یا فایل ها در آیفون ترسناک به نظر می رسد. در این مطلب بهترین روش بازیابی فایل ها، عکس ها، موزیک ها و غیره را در آیفون به شما آموزش می‌دهیم.

برای همه ما پیش آمده است که عکس را اشتباهی پاک کنیم، اما ناامید نشوید؛ زیرا که فایل های حذف شده در آیفون را می‌شود دوباره بازیابی کرد. در ادامه روی این کار را توضیح می‌دهیم.

بازیابی عکس های حذف شده

عکس ها در برنامه Photos سیستم عامل IOS ذخیره می شوند. نسخه IOS برنامه Photos مشابه نسخه مک آن است. در این برنامه نیز قابلیت ذخیره عکس ها و ویدیو های حذف شده برای مدت 30 روز وجود دارد.

اگر عکسی را در آیفون یا آیپد خود حذف کرده اید و حال آن را می خواهید، روی بخش Albums (آلبوم ها) پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید. پایین بکشید تا آلبومی با عنوان Recently Deleted را پیدا کنید. آن را انتخاب کنید.

همانند مک، تمام عکس ها و ویدیو هایی که در 30 روز قبل حذف کرده اید در اینجا مشاهده می شوند. همچنین تعداد روز های باقی مانده نیز نشان داده می‌شود. تا قبل از تمام شدن این زمان می توانید عکس یا ویدیو مورد نظر خود را بازگردانی کنید.

عکس مورد نظر را انتخاب کنید، سپس روی گزینه Recover پایین سمت چپ بزنید. و در آخر بازیابی را با انتخاب گزینه Recover Photo تایید کنید. حال عکس مورد نظر شما به بخش Camera Roll منتقل می‌شود.

بکاپ ها

اگر قابلیت iCloud Photo Library را فعال کرده اید، بهتر است بدانید که وقتی عکسی را در آیفون یا آیپد خود حذف می کنید، در iCloud Photo Library نیز حذف می‌شود.

اگر که عکس های زیادی می گیرید و آن ها را حذف می کنید، بهتر است روی سرویس بکاپ بهتری حساب کنید. خوشبختانه سرویس های زیادی وجود دارند که آپلود فوری عکس ها از فضای حافظه ابری (Cloud) را ارائه می دهند. نصب سرویس هایی مانند Dropbox، Google Drive  یا Box را در نظر بگیرید. سپس قابلیت Photo Backup را فعال کنید.

شیوه کار با Dropbox:

  1. برنامه Dropbox را برای آیفون یا آیپد دانلود کنید. در Dropbox حساب باز کنید.
  2. Dropbox را باز کنید. در قسمت Settings گزینه Camera Upload را فعال کنید.
  3. بدین ترتیب وقتی عکس می گیرید، عکس های شما در پوشه ای به نام Camera Uploads فرستاده می شوند.
  4. در Dropbox روی قسمت Photos کلیک کنید تا عکس هایی که اخیرا آپلود شده اند را مشاهده کنید. همچنین در اینجا عکس هایی که در برنامه Photos حذف کرده اید هم نمایش داده می شوند.
  5. عکس مورد نظر را در Dropbox انتخاب کنید. سپس روی آیکون Share ضربه بزنید. و بعد گزینه Save Image را انتخاب کنید.

با این کار عکس حذف شده به برنامه Photos برگردانده می‌شود.

این راه، روش ایده آلی برای بکاپ گرفتن نیست؛ زیرا که از قبل باید Dropbox را نصب و تنظیم کنید. با این حال اگر عکس های زیادی می گیرید، استفاده از این سرویس برای شما بسیار کاربرد دارد. برنامه های خدمات Cloud دیگر مانند Google Drive یا Box  نیز بدین گونه کار می کنند.

بازیابی موزیک های حذف شده

برای بازیابی این نوع فایل ها می توانید از برنامه های بازیابی معروفی مانند PhoneRescue یا iMyFone D-back استفاده کنید.

بازیابی ایمیل های حذف شده

به صورت کلی شما می توانید ایمیل ها (یا آرشیوها) حذف شده را در برنامه Mail  سیستم عامل IOS بلافاصله پس از حذف کردن اتفاقی آن ها، با یک تکان ساده بازگردانی (Undo) کنید. با بالا آمدن صفحه بازگردانی Undo)) روی گزینه Undo ضربه بزنید. قابلیت بازگردانی فقط یک عمل را بازگردانی می‌کند، پس اگر ایمیل های دیگری را نیز قبل از آن به صورت اتفاقی پاک کرده اید، استفاده از این قابلیت کاربردی ندارد.

در این شرایط، شما باید پوشه مربوطه ایمیل های حذف شده را پیدا کنید. اسم این پوشه بستگی به سرویسی دارد که از آن استفاده می کنید اما احتمالا با عنوان های Deleted، Trash یا Junk باشد. روی دکمه بازگشت در بالا سمت چپ صندوق پستی ضربه بزنید. سپس در صفحه Mailboxes (صندوق های پست)، پایین بیایید تا پوشه مورد نظر را پیدا کنید.

ایمیل حذف شده را باز کنید. سپس روی آیکون پوشه در پایید صفحه ضربه بزنید تا ایمیل به Inbox (صندوق) منتقل شود. به صورت پیشفرض فقط یک هفته فرصت دارید تا ایمیل های حذف شده را از این پوشه بازیابی کنید زیرا که IOS آن ها را پس از یک هفته به صورت خودکار پاک می‌کند. شما همچنین می توانید با انتخاب گزینه Edit در بالا سمت چپ پوشه Trash یا غیره، ایمیل هایی که می خواهید بازیابی کنید تا را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Move ضربه بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید