خانه هوشمند حدودا چه مقدار هزینه نیاز دارد؟

تجهیز خانه به وسایل خانه هوشمند، براساس نیاز شما  می تواند بسیار هزینه بردار باشد. در ادامه هزینه ی مورد انتظار برای شروع تجهیز نمودن خانه به وسایل هوشمند آمده است.

باید این نکته را از آغاز ذکر کنیم که وسایل خانه هوشمند ارزان نیستند، حتی اگر تعداد کمی از آن ها را خریداری کنید. از طرف دیگر هزینه کردن هزارها دلار  برای تجهیز کل خانه با گجت های هوشمند بسیار آسان است. اگر یک مصرف کننده ی مقتصد هستید، با احتیاط عمل کنید و به نکاتی که در ادامه آمده است دقت کنید.

هزینه ی مالکیت یک خانه هوشمند

خانه هوشمند

در ادامه لیستی از دستگاه های موجود در خانه های هوشمند آورده شده است که بهتر است آن را بررسی نمایید. البته کاملا به شما بستگی دارد که چه چیزی را انتخاب کنید اما ما همیشه استفاده از لامپ های هوشمند، دستیار صدا و جفت پریزی که رطوبت پای شما را بگیرد. با این محصولات، شما قادر خواهید بود روشنایی را با صدای خود کنترل کنید و هم چنین دستگاه های دیگر متصل به برق را کمی هوشمند کنید.

با این ذهنیت مروری سریع بر هزینه ی این دستگاه ها خواهیم داشت:

  • Amazon Echo Dot or Google Home Mini: $50
  • Philips Hue White 2-Bulb Starter Kit: $55
  • Three TP-Link Kasa Smart Plugs: $66

در مجموع، این هزینه ها ۱۷۱ دلار می شوند که مناسب است و خیلی زیاد نیست. این یک بسته ی ساده ی آغازین است. تنها دو لامپ هوشمند در Hue kit وجود دارد (و نه لامپ های تغییر رنگ دهنده)، که می تواند برای یک اتاق خواب یا اتاق نشیمن کوچک مناسب باشد. این بسته هم چنین شامل یک دستیار صدا است که در صورتی که بخواهید دستوراتی را از اتاق های مختلف بدهید ممکن است کار نکند.

حال فرض کنیم شما می خواهید با یک کلید همه چیز را کنترل کنید و نخواهید که همه ی اتاق ها را با لامپ های هوشمند و کلید های هوشمند تجهیز کنید؛ اما شما به یک ترموستات هوشمند، یک جفت دوربین وای فای، یک زنگ در تصویری و چند دستیار صوتی به صورتی که یکی از آن ها را در بیشتر اتاق های خانه ی خود داشته باشید، احتیاج دارید. اینجا لیستی از مواردی وجود دارد که به دنبال آن هستید.

  • Three Amazon Echo Dots or Google Home Minis: $150
  • Philips Hue White 4-Bulb Starter Kit: $100
  • Four Extra Philips Hue White Bulbs: $50
  • Five TP-Link Kasa Smart Plugs: $110
  • Nest Thermostat E: $170
  • Ring Video Doorbell: $100
  • Arlo Pro 3-Camera System: $492

هزینه ی کلی آن برابر با ۱.۱۷۲ دلار است و این هزینه با آخرین نسل و یا مدل های بودجه ی برخی دستگاه ها است. البته ممکن است شما به بسیاری از این دستگاه ها علاقه نداشته باشید اما به سایر دستگاه ها علاقه مند تر باشید. بنابراین قیمت و هزینه ها می تواند به به سرعت به نهایت ممکن برسد.

بودجه محدود و کم

خانه هوشمند

خانه هوشمند و بودجه ی کم، با هم همخوانی ندارند. اما نباید نا امید شد. با کمی صبر و سازگاری می توانید یک خانه هوشمند را با مبلغی کمتر از مبلغ بالا جمع کنید. ما راه های بسیاری را برای صرفه جویی اقتصادی در محصولات خانه هوشمند ذکر کردیم. شاید بهترین راه صبر برای همگام شدن با تبلیغات است.  این همان جایی است که شما باید کمی صبر پیشه کنید. شما می توانید محصولات اقتصادی آمازون را  در حراج آن بیابید و این مورد برای خرده فروشان عجیب و غیر معمول نیست که چندین دستگاه از وسایل خانه هوشمند را به حراج بگذارند و در مرحله ی دوم، شما می توانید بررسی کنید که آیا شرکت محلی شما دستگاه هایی مانند ترموستات های هوشمند و هشداردهنده های دود را به صورت پیشنهاد ویژه در حراج قرار می دهد؟ برخی از شرکت های بیمه ی منزل هم چنین تخفیفی را در صورتی که شما برخی انواع سیستم های امنیتی یا دوربین های امنیتی را استفاده کنید، در نظر می گیرند.

خانه هوشمند

همانطور که پیش از این ذکر کردیم، در صورتی که به همه ی امکانات جدید خرید دستگاه های خانه هوشمند علاقه مند نباشید، خرید مدل های قدیمی تر یک روش بسیار خوب است. زنگ در تصویری به عنوان نمونه قیمتی معادل با نصف قیمت مدل جدید دارد. به خاطر داشته باشید که محصولات“ dumbhome” ضرورتا هوشمند نیستند بلکه هوشمندی کمتری دارند اما ارزان تر هستند و شامل محصولاتی مانند تایمرها، حسگرهای احساسی پایه و سوئیچ های کنترل دار می شوند.

نظر شما درباره ی آینده ی خانه های هوشمند و قیمت دستگاه های آن چیست؟ آیا همه ی افراد قادر به استفاده از دستگاه های هوشمند در خانه هایشان خواهند بود؟

دیدگاهتان را بنویسید