راهنمای کامل خارج شدن از حساب جیمیل (G-mail)

حساب جیمیل شامل امکانتی فراتر از فرستادن و دریافت ایمیل است. زمانی که وارد حساب گوگل می شوید، به امکانات و ویژگی هایی مثل تقویم گوگل، فروشگاه گوگل پلی و Drive دسترسی پیدا می کنید. برای حفاظت از اطلاعاتتان لازم است زمانی که کارتان را انجام دادید از حساب گوگل تان خارج شوید- به خصوص زمانی که از کامپیوتر های عمومی استفاده می کنید. در ادامه به آموزش نحوه خارج شدن از این حساب کاربری خواهیم پرداخت.

چگونه از حساب جیمیل خارج شویم

در جیمیل بر روی عکس حساب کاربری تان که در گوشه بالا سمت راست مرورگر قرار دارد کلیک کنید. در کادری که در زیر باز می‌شود تنها بر روی گزینه “Sign Out” کلیک کنید. اکنون از حساب گوگل خارج شده اید.

توجه داشته باشید اگر از چند حساب استفاده می کنید، این کادر که در پایین باز می‌شود لیستی از حساب هایتان را به شما نشان می دهد. بر روی حسابی که می خواهید از آن خارج شوید کلیک کنید و بعد گزینه “Sign Out” را بزنید.

 از حالت مرورگری پنهان استفاده کنید

تقریبا تمام مرورگر های جدید حالت مرورگری شخصی را برای کاربران فراهم می کنند.  در بعضی از مرورگر ها این حالت Private browsing  نامیده می‌شود، در حالی که در بعضی دیگر همانند کروم این حالت Incognito Mode خوانده می‌شود. نام این حالت هر چه که باشد در تمام مرورگر ها یکسان عمل می‌کند. زمانی که پنجره ای شخصی و یا ناشناس باز کنید، مرورگر هیچ کدام از تاریخچه های مرورگری، کوکی ها، داده های سایت ها و یا هر اطلاعات دیگری از این دست را ذخیره نمی‌کند.

زمانی که پنجره ناشناس را ببندید، مرورگر حساب و تاریخچه مرورگری شما را “فراموش ” می‌کند. این کار اطمینان خاطر بیشتری به شما می دهد که فعالیت هایتان قابل دسترسی نیستند.

اگر از کامپیوتر های عمومی استفاده می کنید، به شدت پیشنهاد می کنیم از حالت ناشناس و شخصی برای حفاظت از اطلاعاتتان استفاده کنید. زمانی که به شخص دیگری اجازه ی استفاده از مرورگر کروم را می دهید از حالت مهمان (Guest Mode) استفاده کنید.

به علاوه مرورگری خصوصی، گوگل کروم گزینه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد به نام حالت مهمان (Guest Mode).  این حالت تقریبا شبیه به حالت Incognito Mode عمل می‌کند. در این حالت اطلاعات مرورگری در کامپیوتر ذخیره نمی شوند. هر چند زمانی که شخصی از حالت مهمان استفاده می‌کند، اطلاعات پروفایل دیگر کاربران را نمی توانید تغییر دهد و یا مشاهده کند.

به عبارت دیگر، در مرورگر کروم می توانید حالت مهمان را با علم به این که هیچکس نمی تواند به تاریخچه مرورگری، رمزهای عبور ذخیره شده و دیگر موارد دسترسی داشته باشد، فعال بگذارید. این کار برای اجازه دادن به دیگر کابران برای چک کردن حساب جیمیل شان بسیار مفید است.

برای فعال کردن حالت مهمان (Guest Mode) بر روی حساب کاربری فعلی، در گوشه  بالا سمت راست مرورگر کلیک کرده و سپس گزینه ی Guest Mode را انتخاب کنید.

با این کار پنجره مرورگر جدیدی برای حساب کاربری مهمان باز می‌شود، و می توانید از حساب کاربری خودتان خارج شوید.  زمانی که مرورگری مهمان تان تمام شد، می تواند با کلیک کردن بر روی حساب کاربری Guest و سسپس انتخاب Exit از حساب کاربری مهمان خارج شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید