آموزش پاک کردن تمامی کوکی‌ها یا یک سایت خاص در آیفون

کوکی ها همان فایل های کم حجمی هستند که هنگام بازدید از یک وبسایت، در گوشی های هوشمند و یا کامپیوتر ذخیره می شوند. این فایل های کم حجم شامل اطلاعاتی همچون عملکرد شما، تاریخ بازدید، و غیره می باشند؛ و هنگامی که مرتبه بعد وارد آن وبسایت می شوید، مرورگر وب، از اطلاعات این فایل برای ورود شما به آن وب سایت استفاده می‌کند.

شاید متعجب شوید که چگونه یک وبسایت می تواند اطلاعات ورودی شما را (پس از کسب اجازه از شما) ذخیره کند و مرتبه بعد، از این اطلاعات استفاده کند. شاید باز هم متعجب شوید که چگونه Amazon می تواند لیستی از اطلاعاتی که شما در چند روز اخیر از آن ها دیدن کرده اید را به شما نشان دهد. علت همه ی این ها، همان کوکی ها می باشند.

پس از مدتی این کوکی ها فضای زیادی از گوشی iPhone تان را اشغال می کنند. بنابراین می توانید با حذف کردن و پاک کردن گوشی تان از این کوکی ها، به فضای ذخیره سازی گوشی عمر دوباره ای بدهید.

اگر به دنبال راهی برای حذف کردن این کوکی ها از iPhone تان هستید، باید بگوییم که جای درستی آمده اید زیرا می خواهیم این مسئله را به شما آموزش دهیم.

برای حذف کوکی ها، دو راه وجود دارد. یکی این که همه کوکی های موجود برای همه ی وبسایت ها را یک جا حذف کرده و یا برای هر وبسایت بطور تکی این کار را انجام دهید.

در این مقاله قصد داریم هر دو راه حل را برایتان توضیح دهیم.

راهنمای حذف Cookies در آیفون

حذف تاریخچه ی مرورگر و کوکی ها، بسیاری ساده می باشد. برای این کار کافی ست:

قدم اول: در گوشی iPhone تان، Setting را باز کنید.

قدم دوم: به سمت پایین بیایید تا Safari را پیدا کنید. سپس آن را لمس کرده تا باز شود.

قدم سوم: بر روی گزینه Clear history and website data (حذف تاریخچه و اطلاعات وبسایت) ضربه بزنید. از پنجره pop-up باز شده، آپشن Clear history and data (حذف تاریخچه و اطلاعات) را انتخاب کنید.

 

کوکی ها

با این کار، اطلاعات تاریخچه مرورگر Safari حذف می شوند. اما اگر نمی خواهید این کار را انجام دهید و فقط می خواهید اطلاعات مربوط به وبسایت (کوکی ها) را حذف کنید، باید:

قدم اول: وارد Setting شوید و دوباره Safari را پیدا کنید. سپس وارد آن شوید.

قدم دوم: به سمت پاین بیایید تا گزینه Advanced را پیدا کنید. وارد آن شوید. در منوی بعد، آپشن Website Data را انتخاب کنید.

کوکی ها

قدم سوم: این آپشن قادر است تا به دنبال وبسایت هایی بگردد که اطلاعات شان در گوشی شما ذخیره شده اند. به سمت پایین بیایید و بر روی Remove all website data (حذف اطلاعات همه وبسایت ها) کلیک کنید.

قدم چهارم: اکنون بر روی Remove now کلیک کنید.

کوکی ها

چگونه می توان کوکی ها در یک سایت خاص را حذف کنید

اگر می خواهید که فقط کوکی های یک وبسایت خاص را حذف کنید، تنها کافی ست:

قدم اول: در گوشی تان وارد Setting شوید. به سمت پایین بیایید تا Safari را پیدا کنید. وارد آن شوید.

قدم دوم: آپشن Advanced را باز کرده و از بالای منو، وارد Website data شوید.

کوکی ها

قدم سوم: از گوشه بالا سمت راست صفحه، Edit را انتخاب کنید. بر روی علامت منفی (-) قرمز رنگ کنار هر وبسایتی که می خواهید کوکی هایش را حذف کنید، کلیک کرده و سپس Delete را بزنید.

کوکی ها

هنگامی که کار حذف به پایان رسید، کلیک Done را بزنید.

پس از حذف کوکی ها، می توانید کوکی ها را مسدود کنید، تا دیگر در گوشی تان ذخیره نشوند (اما این کار توصیه نمی‌شود، زیرا معمولا پس از مسدود کردن کوکی ها، برخی وبسایت ها برایتان باز نخواهند شد).

برای مسدود کردن همه ی کوکی ها، باید:

قدم اول: وارد Setting شوید. بر روی Safari کلیک کنید.

قدم دوم: اندکی به سمت پایین بیایید تا Block all cookies (مسدود کردن همه کوکی ها) را پیدا کنید. بر روی آن کلیک کنید. سپس آن را فعال کرده و از باکس دیجیتالی که برایتان باز می‌شود، Block all را انتخاب کنید.

 

کوکی ها

با این کار، حتی کوکی های موجود در گوشی تان نیز حذف خواهند شد.

اکنون با این راهنما یاد گرفتید که چگونه کوکی ها را در گوشی تان حذف کنید. آیا شما راه های دیگری را نیز می شناسید که بتوان با آن، کوکی ها را حذف کرد؟ اگر راهی را می شناسید از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید. لطفا فراموش نکنید که این مقاله را با دوستان و آشناهایتان که کاربران iPhone هستند، به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید