استفاده از حالت split در اندروید P و اجرای دو برنامه در کنار یکدیگر

در اندروید P جدید،‌یک حالت نمایش ویژه به نام حالت Split وجود دارد؛ این حالت، به شما این امکان را می دهد تا هم هنگامی که از حالت Swipe up دکمه Home استفاده می کنید و هم زمانی که از استایل قدیمی حرکت ناوبری دکمه‌هایی مانند Recent و Overview استفاده می کنید، بتوانید دو تصویر‌یا برنامه را به صورت کنار هم مشاهده کنید.

در ورژن قدیمی اندروید، با استفاده از فشار دادن طولانی بر روی دکمه recent، می توانستید از حالت Split تصویر استفاده کنید؛ با این کار، تصویر به قسمت چپ صفحه می چسبید و سپس شما می توانستید برنامه دوم را انتخاب کنید تا کنارش قرار بگیرد. اکنون در اندروید P، اگر مانند iPhone X دکمه Home دارید و آن را فعال کنید، دیگر دکمه Recent را نخواهید داشت؛ اگر Home را فعال نکنید، با فشار دادن طولانی مدت روی recent، هیچ اتفاقی نمی افتد.

با این حال، هنوز هم می‌توانید با کلیک بر روی حالت Multi-window در اندروید P تصویر را بر روی حالت Split بگذارید، اما ما می خواهیم‌یک راه جدید و راحت تر به شما پیشنهاد دهیم.‌یکی دیگر از ویژگی‌های اندورید P  استفاده از قابلیت Screen Pinning می باشد که راهنمای استفاده از آن را می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

وارد حالت overview شوید

اگر گوشی شما دارای کلید Recent می باشد، می‌توانید با لمس آن وارد حالت Overview صفحه شوید. اگر گوشی شما چنین دکمه ای ندارد، آیکون Home که در وسط صفحه گوشی قرار دارد را لمس کنید تا وارد Overview شوید. اکنون با برنامه‌هایی که باز هستند مواجه می شوید، و می‌توانید از بین آن‌ها برنامه مورد نظرتان را پیدا کنید.

به‌یاد داشته باشید که تنها با داشتن‌یک برنامه باز هم می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر هیچ برنامه که باز مانده باشد در گوشی شما موجود نبود، با هشدار “No recent items” مواجه می شوید. همچنین اگر بتوانید حالت‌های دکمه Home گوشی تان را تغییر دهید، می‌توانید بطور تصادفی‌یک برنامه را انتخاب کنید.

فعال کردن حالت Split صفحه گوشی

آیکونی که در نزدیکی قسمت بالای برنامه مورد نظرتان وجود دارد را لمس کنید تا منویی باز شود. آپشن “Split screen” را انتخاب کنید. با این کار، آن برنامه به قسمت چپ تصویر می رود تا بتوانید برنامه دوم را نیز انتخاب کنید. توجه داشته باشید که همه برنامه‌ها قابلیت حالت split را ندارند؛ بنابراین اگر این آپشن را مشاهده نکردید،‌یک برنامه دیگر را امتحان کنید.

اکنون، برنامه‌هایی که در لیست Overview باقی مانده اند، در قسمت سمت راست صفحه و‌یا پایین صفحه، نمایش داده می شوند. بر روی برنامه ای که می خواهید در طرف دیگر تصویر قرار بگیرد، ضربه بزنید. اگر در Overview، فقط‌یک برنامه باز دارید، به صفحه اصلی گوشی فرستاده می شوید تا بتوانید از منوی برنامه‌ها،‌یک برنامه دیگر را انتخاب کرده و‌یا‌یک برنامه جدید باز کنید.

خارج شدن از حالت Split صفحه

برای خارج شدن از حالت Split صفحه گوشی، خط سیاه جدا کننده صفحه که در وسط صفحه نمایش قرار دارد را لمس کرده و اندکی نگه دارید؛ با این کار صفحه به صورت بالا و پایین و‌یا به سمت طرفین از حالت Split خارج می‌شود. این حرکت، به این بستگی دارد که برنامه‌های حالت Split شما در سمت چپ و راست قرار دارند و‌یا بالا و پایین.

با بالا رفتن و‌یا به سمت چپ رفتن برنامه اول، برنامه ای که در سمت راست و‌یا پایین صفحه قرار داشته است، به بزرگی همه  صفحه نمایش، نشان داده می‌شود- و بالعکس. برای اینکه دوباره برنامه‌های را به حالت Split قراردهید، کافی است مراحلی که ذکر شد را دوباره امتحان کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید