تنظیم کلمه عبور برای حالت مخفی در مروگر سامسونگ

در حالی که هیچ چیز در دنیای اینترنت به صورت واقعی ناشناس و مخفی باقی نمی ماند، اما حالت مخفی یا secret mode، به شما کمک می‌کند تا حرکاتتان را از کسانی که ممکن است به داده یتان دسترسی داشته باشند مخفی کنید. برنامه مرورگر سامسونگ پا را فراتر گذاشته و تنظیمات بلاک کردن مرورگر شخصی را با پسورد هم فراهم کرده است.

هر کس دلایل خود را برای استفاده از Secret Mode دارد، اما در بسیاری از موارد دل ما نمی خواهد تاریخچه مرورگری مان به دست افراد اشتباهی بیفتد. تنظیم رمز عبور برای Secret Mode روشی سریع برای حفاظت از اطلاعات شخصی شما است.

فعال کردن یک رمز عبور برای حالت مخفی

تنظیم رمز عبور برای حالت Secret Mode نسبتا ساده است. برای شروع، روی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش را ضربه بزنید، سپس روی “تنظیمات” کلیک کنید. در زیر صفحه “حریم خصوصی” را انتخاب کنید، سپس روی “امنیت حالت مخفی” ضربه بزنید.

در حالت safe mode، نوار کشویی را باز کرده و ” استفاده از رمز عبور” را انتخاب کنید. این ابزار، رمز عبور را برای شما راه اندازی خواهد کرد. اینترنت سامسونگ به رمزعبوری با حداقل 4 کاراکتر نیاز دارد که باید حداقل شامل یک حرف باشد.. اگر واقعا می خواهید مزاحمان را از مرورگر Secret Mode خود دور نگه دارید، باید رمز قوی تری ایجاد کنید. پس از وارد کردن رمز عبور، روی “ادامه” برای تایید آن ضربه بزنید. یکبار دیگر بر روی “ادامه” ضربه بزنید. اینترنت سامسونگ شما را به صفحه امنیت Secret Mode باز می گرداند.

استفاده از بیومتریک (فقط دستگاه های سامسونگ)

فقط در دستگاه های سامسونگ، شما می توانید از کلید های بیومتریک، مانند اثر انگشت خود و یا اسکن چشمی برای بازکردن حالت مخفی استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که “استفاده از بیومتریک” نیز هنگام تنظیم گذر واژه شما بررسی می‌شود و هنگام تلاش برای بازکردن حالت مخفی، می توانید از هر اثر انگشت، اسکن چشمی یا هر دو استفاده کنید. همچنین شما می توانید هر یک از این تنظیمات بیومتریک را غیر فعال کنید.

مرورگر در حالت Secret Mode

برای فعال کردن Secret Mode، روی دکمه ” تب ها ” را در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش برای مشاهده همه تب های باز، ضربه بزنید. سپس، به درستی، روی ” فعال کردن حالت مخفی”  ضربه بزنید. بدون رمز عبور فعال، این دکمه یک پنجره حالت مخفی را راه اندازی می‌کند. با این حال، یک پنجره برای درخواست رمز عبور جدید خود باز خواهد شد. (یا بیومتریک)

اگر از دستگاه سامسونگ استفاده می کنید، می توانید از طریق ” استفاده از رمز عبور” هنگام باز کردن حالت Secret Mode، به جای بیومتریک از رمز عبور استفاده کنید. زمانی که رمز عبورتان را صحیح وارد می کنید، با علم به این که هیچ کسی با دسترسی فیزیکی به دستگاه شما نمی تواند به اطلاعاتتان دست پیدا کند، می توانید در حالت مخفی به مرورگری بپردازید،. مگر این که کسی به رمز عبورتان دسترسی داشته باشد. باید این نکته را بدانید که نمی توانید در حالت مخفی اسکرین شات بگیرید. اگر می خواهید چنین کاری انجام دهید، باید قبل از اسکرین شات از حالت مخفی خارج شوید.

اگر رمز عبور را فراموش کنیم چه باید کرد؟

این اتفاق برای هر کسی می افتد، مخصوصا اگر رمز عبور پیچیده ای باشد. اگر رمز عبور به طور کلی از خاطرتان پاک شد، یک راه سریع وجود دارد. متاسفانه باید تمام اطلاعات و تنظیمات حالت مخفی را پاک کنید. اگر می خواهید رمز عبورتان را حفظ کنید و اطلاعات مرورگری حالت مخفی را از دست ندهید، باید رمز عبورتان را در برنامه مدیریت پسورد ذخیره کنید و یا در جایی یادداشت شده داشته باشید.

برای تنظیم مجدد گذر واژه و حالت مخفی با آن، به صفحه تنظیمات امنیتی حالت مخفی در تنظیمات (setting>privacy>secret mode security) بروید. روی” تنظیمات مجدد حالت مخفی” ضربه زده، سپس، روی “تنظیم مجدد” در پنجره ضربه بزنید. هنگامی که شما این کار را انجام می دهید، صفحه امنیت حالت مخفی با استفاده از “use password” غیرفعال می‌شود. شما نیازی به داشتن دستگاه سامسونگ برای استفاده از حالت مخفی ندارید. می توانید مرورگر را بر روی هر دستگاه اندرویدی دیگری که ممکن است داشته باشید، دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید