بالاخره حالت تاریک یوتیوب روی دستگاه‌های اندروید موجود شد

پس از آنکه در اواخر سال گذشته حالت تاریک یوتیوب در نسخه تحت وب آن قابل دسترس شد، گوگل در ماه مارچ اعلام کرد قابلیت تغییر تم به نسخه های اندروید و iOS یوتیوب نیز اضافه خواهد شد. اما سپس به طرز باور نکردنی اعلام شد که این قابلیت فقط برای دستگاه های اپل موجود شده و «به زودی» به دستگاه های اندروید نیز اضافه خواهد شد. و حالا به نظر می رسد که بالاخره حالت تاریک یوتیوب برای پلتفرم های اندروید نیز در حال عرضه می باشد.

شب گذشته کاربران Reddit گزارش کردند که تم تاریک به صورت خودکار روی نسخه موبایلی یوتیوب آن ها اعمال شده است. آن افرادی که شاهد اعمال خودکار این تغییر  بوده اند، همچنین با کادری در وسط صفحه نمایش روبه رو شده اند که آن ها را از چگونگی و اختیارات سویچ دوباره به تم روشن آگاه می کرده است.

با توجه به تعداد کاربرانی که امروز  تم تاریک را دریافت کرده اند، اینگونه به نظر می رسد که انتشار رسمی این قابلیت آغاز شده است.  بنابراین، کاربران اندروید در روزها یا هفته های آتی شاهد این تغییر در یوتیوب خود خواهند بود.

باز هم تکرار می کنیم که حالت تاریک در دستگاه های اندروید به طور خودکار اعمال می‌شود و کاربران با کادری مواجه می شوند که امکان غیر فعال کردن این قابلیت را به آن ها ارائه می دهد. چه در آن لحظه اجازه روشن ماندن قابلیت را بدهید و چه آن را غیر فعال کنید، بعداً قادر خواهید بود از منوی تنظیمات برنامه حالت تاریک را روشن یا خاموش کنید. برای پیدا کردن این گزینه، روی آواتار (پروفایل) خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. سپس Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید و روی General کلیک کنید. گزینه Dark Theme تقریبا در بالای منو قابل مشاهده خواهد بود.

با حضور این ویژگی در دستگاه های اندروید، باری دیگر سرویس یوتیوب در تمام پلتفرم ها حضوری عادلانه خواهد داشت. گوگل هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده که چرا اعمال این ویژگی برای دستگاه های اندروید چنین مدت زیادی به طول انجامیده است.

دیدگاهتان را بنویسید