راهنمای تنظیم مرورگر پیش فرض برای سیستم عامل های اندروید و ویندوز

کلیک کردن روی‌‌یک لینک و باز شدن‌‌یک مرورگر اشتباه معمولا، اعصاب کاربر را بهم می ریزد. برای برطرف کردن این مسئله، باید مرورگر دلخواه خود را تنظیم کنید. تا به عنوان مرورگر پیش فرض دستگاه شما اجرا شود. اکنون ما به شما می گوییم که چگونه باید این کار را انجام دهید.

چگونه مرورگر پیش فرض تنظیم کنیم

بسیاری از مرورگر‌های جدید معمولا بسیار جالب هستند و شما را تحریک می کنند تا به جای خاموش کردن تنظیمات آن‌ها، آن‌ها را به عنوان مرورگر پیش فرض خود انتخاب کنید. برای مثال به شما نشان می‌دهیم که مرورگر Firefox چگونه عمل می‌کند.

اگر مرورگرتان، به شما اخطاری نداده است، setting‌یا preferences را در مرورگر باز کنید  آپشن مربوط به تنظیم مرورگر پیش فرض را پیدا کنید. در برنامه Firefox بر روی دکمه منو (سه خط افقی) کلیک کرده و سپس Options را انتخاب کنید. در منویی که برروی صفحه گوشی باز می‌شود، می‌توانید تنظیمات مرورگر پیش فرض را در سمت راست بالای صفحه مشاهده کنید.

در کروم، دکمه منو را در بالا سمت راست صفحه (سه نقطه‌ی عمودی) انتخاب کرده و سپس Setting را بزنید. کمی پایین بیایید تا به قسمت “Default browser” (مرورگر پیش فرض) برسید. از قسمت لبه صفحه، دکمه منو (سه نقطه‌ی عمودی) را از بالا سمت راست صفحه انتخاب کرده و Setting را باز کنید. از بالا سمت راست، دکمه‌ی “Change my default” (تغییر پیش فرض) را بزنید. همچنین می‌توانید مرورگر پیش فرض خود را مستقیما در تنظیمات ویندوز نیز تنظیم کنید. روش تنظیم مرورگر پیش فرض در ویندوز 7 و ویندوز 10 اندکی با هم تفاوت دارند.

تنظیم مرورگر پیش فرض در ویندوز 10

در ویندوز 10 می‌توانید با برنامه  Setting، مرورگر پیش فرض (و‌یا دیگر برنامه‌های پیش فرض) خود را تنظیم کنید. تنها کافی ست به setting> default apps بروید. دکمه ای که زیر “web browser” قرار دارد را انتخاب کنید. در حقیقت اسم این دکمه، همان اسم مرورگری است که تاکنون از آن استفاده کرده اید. اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید این 5 ترفند را نیز مطالعه کنید.

سپس لیستی از تمام مرورگر‌هایی که بر روی ویندوز شما نصب شده‌اند، برایتان ظاهر می‌شود.  روی آن مرورگری که می خواهید مرورگر پیش فرض تان باشد، کلیک کنید. نام مرورگر، به مرورگری که انتخاب کرده اید تغییر پیدا می‌کند و اکنون می‌توانید پنجره‌ی تنظیمات را ببندید. از این پس، هر زمانی که بر روی‌یک لینک کلیک کنید، مرورگر پیش فرض مورد نظر تان باز خواهد شد.

تنظیم مرورگر پیش فرض در ویندوز 7

تنظیم مرورگر پیش فرض در ویندوز 7 اندکی با ویندوز 10 متفاوت است. ابتدا باید به control panel> default programs بروید. در پنجره default programs، بر روی لینک set your default programs (تنظیم برنامه‌های پیش فرض) کلیک کنید.اکنون لیست بزرگی از برنامه‌هایی که می‌توانید به عنوان برنامه  پیش فرض تان تنظیم کنید، روی صفحه ظاهر می‌شود. حالا مرورگر پیش فرضی که می خواهید را انتخاب کنید.

اکنون مربع کوچک راست صفحه تغییر می‌کند و بدین معنی می باشد که درخواست شما انجام شده است. برای تنظیم مرورگر پیش فرض تان، بر روی “set this program as default” (تنظیم این برنامه به عنوان پیش فرض) کلیک کنید. اگر می خواهید که فقط مرورگر پیش فرض تان را تنظیم کنید، این کار را انجام داده اید؛ اما اگر می خواهید تنظیمات بیشتری انجام دهید، می‌توانید بر روی دکمه دوم کلیک کرده تا تمام برنامه‌های پیش فرض را مشاهده کنید.

این ویندوز قادر خواهد بود تا لیستی از پسوند‌هایی که می‌توانید برای مرورگر تان انتخاب کنید را به شما نشان دهد. اگر شما فقط گزینه  “set this program as default” (تنظیم کردن این برنامه به عنوان پیش فرض) را انتخاب کرده اید، ویندوز می تواند لیستی از پسوند‌های آن مرورگر را در اختیار شما قرار دهد و شما هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید.

فقط کافی است مربع کنار هر کدام از پسوند‌ها را که می خواهید تیک بزنید؛ و‌یا “select all” (انتخاب همه) را بزنید و سپس تیک آن پسوند‌هایی که نمی خواهید را بردارید. پس از انجام این مراحل، کلید save را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید