جدیدترین آموزش تنظیم تایید دو مرحله‌ای واتس‌اپ

به دلیل کلاهبرداری‌ها و انواع مختلف هک، امن نگه داشتن برنامه های ارتباطی در این روزها به فرآیند بسیار دشواری تبدیل شده است. یک سپر قوی در برابر هکرها تایید دو مرحله ای می باشد، که در این مطلب به نحوه تنظیم آن در واتس‌اپ می پردازیم.

گوگل، اپل، توئیتر، پی‌پال، یاهو و دیگر برنامه ها اکنون این سرویس را ارائه می دهند و واتس‌اپ آخرین عضو باشگاه است. این یک راه آسان برای اطمینان از خصوصی بودن پیام هاست و ما توصیه می کنیم آن را سریعا تنظیم کنید. فقط لازم است این مراحل ساده را در ادامه دنبال کرده و حساب خود را قفل کنید.

برای آموزش بازیابی پین واتس اپ در این لینک همراه ما باشید.

تایید دو مرحله‌ای چیست؟

به طور سنتی برای امن نگه داشتن اکانت باید از یک رمز عبور استفاده کنید. در حالی که این روش خوب است، ولی بازهم هک کردن توسط افراد سودجو سخت نیست و می توانند آن را هک کنند. شرکت هایی نظیر LastPass نسل جدیدی از رمز عبور قوی تر را ارائه می دهند که مطمئنا ارزشش را دارد اما راه سریع و آسان تایید دو مرحله‌ای است.

همانطور که از نامش پیداست فرآیند دو عنصر برای انجام دارد. معمولا عنصر اول ورود رمز عادی مانند همیشه است و عنصر دوم دریافت پیامکی روی تلفن شماست که حاوی یک کد است که البته آن را هم باید وارد کنید. در ابتدا به نظر زحمت زیادی دارد، اما گام اضافی تفاوت زیادی در سطح امنیت حساب کاربری شما ایجاد می‌کند.

راه اندازی تایید دو مرحله‌ای در واتس‌اپ

راه اندازی تایید دو مرحله‌ای واتس اپ بسیار ساده است. ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه از برنامه را استفاده می کنید. شما می توانید با رفتن به گوگل پلی اندروید یا اپ استور اپل آخرین بروزرسانی های در دسترس را بررسی کنید.

اگر از نسخه اندروید واتس‌اپ استفاده می کنید، برنامه را باز کرده و روی منو سه نقطه‌ای در گوشه بالا سمت راست نمایشگر ضربه بزنید. پس از باز شدن این منو تنظیمات را انتخاب کنید، سپس وارد بخش حساب کاربری شده و روی “تایید شماره دو مرحله‌ای” ضربه زده و آن را قعال کنید.

کاربران آیفون هم همین روند مشابه را باید انجام دهند. واتس‌اپ را باز کرده، سپس وارد تنظیمات شوید، از اینجا روی حساب کاربری (Account) ضربه بزنید و تایید شماره دو مرحله‌ای (Two-Step verification) را انتخاب کرده و آن را فعال کنید.

سپس از شما خواسته می‌شود کدعبور 6 رقمی را وارد کنید، سپس آن را با وارد کردن دوباره رمز تایید کنید. این بسیار مهم است که این رمز عبور را به یاد داشته باشید زیرا این رمز جدید شماست.

سپس از شما خواسته می‌شود آدرس ایمیل را وارد کنید. واتس‌اپ از این ایمیل برای ارسال لینک استفاده می‌کند، این لینک به شما اجازه می دهد در صورت از دست دادن یا فراموش کردن رمز تایید دو مرحله‌ای آن را غیرفعال کنید.

این همان حوزه ای است که هکرها از طریق آن می توانند به حساب شما دسترسی پیدا کنند. واتس‌اپ اشاره می‌کند، تا زمانی که خودتان درخواست ایمیل حاوی لینک را نکرده اید، ایمیلی برای شما ارسال نخواهد شد، پس روی هر ایمیلی که حاوی چنین لینکی است بدون دقت ضربه نزنید زیرا احتمال جعلی بودن آن وجود دارد.

همه روند همین است. اکنون وقتی می خواهید از واتس‌اپ استفاده کنید، باید گذرواژه را وارد کنید. کمی زمان نیاز دارد ولی امنیت ارزش آن را دارد. این چند ثانیه اضافی ممکن است زیان به نظر برسد، اما هنگامی که حساب شما به دست فردی دیگر بیفتد و اطلاعات شما از دست برود این زیان صدبرابر خواهد شد، پس ارزشش را دارد.

اگر تصمیم گرفتید که تایید دو مرحله‌ای به درد شما نمی خورد همیشه می توانید این ویژگی را غیرفعال کنید. برای انجام اینکار وارد تنظیمات و بخش حساب کاربری شوید. از اینجا وارد بخش تایید شماره دو مرحله‌ای شوید و گزینه غیرفعال کردن را انتخاب کنید.

هنگامی که حساب شما ایمن شود می توانید با خیال راحت از برنامه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید