آموزش تغییر نام فرستنده ایمیل در Apple Mail

وقتی برای کسی ایمیلی می‌فرستید، نام شما همراه با ایمیل نمایش داده می‌شود و بدین طریق دریافت‌کننده ایمیل از هویت شما اطلاع پیدا می‌کند. البته وجود چنین قابلیتی کاملاً منطقی است؛ منتهی اگر بخواهید هویت خود را پنهان کنید چه؟ اگر بخواهید نام مستعاری برای خود برگزینید یا محض خلاص شدن از شر آژانس‌های مزاحم، اطلاعات دیجیتالی پرجزئیات منتهی نادرستی وارد کنید، آن وقت چطور؟

در این مطلب برای تغییر نامی که خود ایمیل، هنگام استفاده از Apple Mail – در دستگاه‌های macOS و iOS – برمی‌گزیند، چند راه سریع نشانتان می‌دهیم. منتهی اگر احیاناً روزی دستتان رو شد یا بازداشت شدید، یادتان باشد: ما هرگز اینجا نبودیم و هیچ کاری هم نکرده‌ایم!

برای انجام چنین کاری، مخاطب مورد نظرتان باید مخاطب جدیدی باشد!

نکته‌ای که قبل از شروع کار باید به آن توجه کنید این است که اگر قبلاً با حسابتان برای کسی ایمیلی فرستاده باشید، دیگر قادر نخواهید بود نام خود را در حساب آن فرد تغییر دهید. چرا که برنامه پست، هویت شما را به عنوان یک مخاطب ذخیره کرده است و از آن پس هرگاه ایمیلی از طرف شما دریافت کند، ایمیل را با همان نام قبلی نمایش می‌دهد.

بدین ترتیب، این نیز واضح است که هرگاه دریافت‌کننده‌های ایمیل‌هایتان روی نام شما در بالای ایمیل کلیک کنید، هنوز قادر خواهند بود آدرس ایمیلی که از طریق آن، پیام را برایشان فرستاده‌اید، مشاهده کنند.

روی دستگاه‌های macOS

برای انجام این کار روی یک دستگاه مک، دو سه روش وجود دارد. این روش‌ها که مربوط به حساب iCloud، Hotmail و Gmail می‌شوند، شامل چند مرحله مختلف هستند.

iCloud

Apple Mail را باز کنید. به منوی واقع در گوشه سمت چپ بالای صفحه بروید و مسیر Mail > Preferences را دنبال کنید. سپس از فهرست واقع در سمت چپ صفحه، حساب iCloud را انتخاب کنید.

وقتی وارد صفحه اصلی شدید، اطمینان حاصل کنید که Account Information انتخاب‌شده باشد. سپس منوی بازشونده بخش Email Address را انتخاب کنید و سپس روی Edit Email Addresses کلیک کنید.

با این کار یک پنجره مرورگر به صورت خودکار باز خواهد شد که شما را به iCloud.com هدایت می‌کند. حالا باید وارد حسابتان شوید. پس از این کار، تنظیمات حساب در اختیارتان قرار خواهند گرفت.

بخشی که باید آن را تغییر دهید، کادر متنی‌ای است که Full Name نام دارد. هرچه در آن کادر نوشته شده است را پاک کنید و هویت جدیدتان را جایگزین آن کنید؛ سپس روی Done کلیک کنید.

Gmail، Hotmail و حساب‌های دیگر

درست مانند دستورالعمل‌های مربوط به iCloud که در بالا توضیح داده شد، Mail را باز کنید و به مسیر Mail > Preferences بروید. سپس روی حسابی که می‌خواهید روی آن تغییر اعمال کنید، کلیک کنید.

مطمئن شوید که سربرگ «Account Information» انتخاب‌شده باشد. حالا به بخشی که با عنوان Email Address مشخص شده است بروید و روی منوی بازشونده آن بخش کلیک کنید.

Edit Email Address را انتخاب کنید. سپس برای تغییر اطلاعات، روی متن زیر Full Name دوبار کلیک کنید. وقتی کارتان تمام شد (نام مورد نظرتان را وارد کردید) روی OK کلیک کنید.

روی دستگاه‌های iOS

برای اعمال تغییرات روی آیفون یا آیپد، به مسیر Settings > Accounts & Passwords بروید. بعد گزینه‌ای که می‌خواهید تغییرش دهید را انتخاب کنید. روی بخش Account واقع در بالای صفحه کلیک کنید؛ وقتی صفحه بعدی ظاهر شد، نام مستعار خود را در مشخصه Name وارد کنید.

وقتی که از نام خیالی مورد نظرتان رضایت کامل پیدا کردید، روی Done کلیک کنید. از این پس هر ایمیلی که برای مخاطبین جدیدتان بفرستید، با آن نام نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید