آموزش تغییر DNS با برنامه ‏PublicDNS در ویندوز

اگر نگاهی به افزایش سرعت اینترنت خود و‌یا محتویات مسدود شده‌انداخته باشید، با DNS سرور‌ها هم برخورد کرده اید که برای تبدیل نام دامنه به آدرس IP استفاده می شوند.  با استفاده از DNS، پیش فرض ISP شما به خوبی کار می‌کند، اما سفارشی کردن DNS شما دارای مزایای فراوانی است. هر چند که باید توجه داشته باشید که در تنظیمات رایانه شما، برای تغییر دادن ارائه دهنده DNS چندان هم کار آسانی نیست. خوشبختانه، مای ترفند برای شما آموزشی چند مرحله ای را تهیه کرده است تا بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید.

DNS

سرور‌های چندگانه DNS را به راحتی تغییر دهید.

  1. ابزار سرور DNS عمومی را رایگان دانلود کنید..
  2. ZIP دانلود شده را استخراج کنید و فایل PublicDND.exe که داخل آن است را اجرا کنید.
  3. دسترسی مدیر را برای برنامه تایید کنید، رابط اصلی برنامه را به محض اجرا شدن خواهید دید.
  4. ابتدا، شما باید برای بازگرداندن آسان،‌یک پشتیبان از تنظیمات DNS فعلی خود ایجاد کنید. پشتیبان گیری را از نوار منو و مکان را برای ذخیره پشتیبان انتخاب کنید.
  5. پس از انجام این کار، کارت بی سیم خود را از منوی کشویی بالا انتخاب کنید.‌یا گزینه Select all را انتخاب کرده تا تغییرات را به همه آن‌ها (در صورت لزوم) اعمال کنید. اگر شما اینترنت و اتصال بی سیم را در دسترس دارید، ممکن است چندین گزینه را مشاهده کنید.
  6. سرور DNS را که می خواهید از لیست استفاده کنید، انتخاب کنید. در حال حاضر این ابزار از 16 گزینه از جمله Cloudflare’s new DNS، Google’s new DNS، Open DNS و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.
  7. با استفاده از سروری که می خواهید از نکات برجسته آن استفاده کنید، روی تغییر کلیک کنید.
  8. شما با موفقیت گزینه‌های DNS خود را تغییر دادید!

برای باز گرداندن تنظیمات اصلی خود، به Backup > Restore بروید و فایل پشتیبان خود را وارد کنید..

دیدگاهتان را بنویسید