تهیه‌کننده قطعات گوشی‌های آیفون پس از هجوم ویروس، مراکز تولیدی خود را تعطیل کرد

به گزارش بلومبرگ، شرکت Taiwan Semiconductor Manufacturing یا TSMC که یک شرکت سازنده چیپ می‌باشد، پس از آنکه سیستم‌هایش توسط یک ویروس کامپیوتری مورد حمله قرار گرفتند، چندین مورد از مراکز تولیدی خود را تعطیل کرد.

TSMC بزرگ‌ترین تولید‌کننده قطعات نیمه‌رسانا در جهان می‌باشد. این شرکت برای کمپانی‌هایی چون ADM، Apple، Nvidia و Qualcomm قطعات مورد نیازشان را تولید می‌کند. این کمپانی به خبرگذاری بلومبرگ گفته است که این ویروس «شماری از ابزارهای ساخت قطعاتشان» را آلوده کرده است، و اضافه کرده که «درجه آلودگی» از یک کارخانه تا کارخانه دیگر، متفاوت است. چندین کارخانه فعالیت خود را از سر گرفته‌اند، اما باقی کارخانه‌ها تا فردا آنلاین نخواهند شد. این کمپانی ضمناً اشاره کرده که این حمله به مراکز تولیدی‌اش توسط هکرها صورت نگرفته است.

مدیر ارشد امور مالی، لورا هو، به بلومبرگ گفته است:

TSMC قبلا نیز مورد حمله ویروس‌ها واقع شده است، اما این اولین باری است که یک حمله ویروسی قادر به آلوده کردن خطوط تولید ما شده است.

لورا هو فاش نکرد که خطوط تولید آلوده شده، خطوط تولیدکننده پردازنده‌های شرکت اپل بوده‌اند یا خیر؛ وی اطلاعاتی درباره ضررهای وارد شده به شرکت نیز افشا نکرد.

کاهش سرعت فعالیت کمپانی در زمانی بسیار حساس رخ داده است؛ چرا که بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی، در حال کار بر روی عرضه نسل بعدی محصولاتشان در پاییز امسال می‌باشند. TSMC در ماه می امسال، شروع به تولید چیپ گوشی A12 اپل کرد. انتظار می‌رود این چیپ در سری آیفون‌های امسال مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین این چیپ اولین چیپی است که در ساخت آن از یک پردازنده 7 نانومتری استفاده شده است؛ که با این پیشرفت، چیپ‌ها باید کوچک‌تر، سریع‌تر و البته کارآمدتر بشوند.

دیدگاهتان را بنویسید