ترفند های حفظ امنیت و حریم خصوصی در iOS 12 (قسمت اول)

اپل محصولات جدید خود را همراه با مشخصات آن ها و سیستم عامل جدید iOS 12 منتشر کرده است. اگرچه نرم افزار جدید برای آیپد و آیفون مشخصات جدید بسیار جالبی دارد اما با این جال تمرکز اصلی روی مشخصات امنیتی و حریم خصوصی است. هدف مشخصات امنیتی جدید حفاظت از اطلاعات کاربران است. در بروزرسانی جدید این وعده داده شده است که از دسترسی به فایل های خصوصی افراد روی دستگاه جلوگیری شود. اگرچه به روز رسانی جدید  محافظت در برابر هکرها  را تضمین کرده است و برقراری امنیت دستگاه تا کاربر کاملا تضمین شده است.

دستگاه های سازگار با iOS 12

همه دستگاه های آیفون و آیپد سازگار با  iOS 11 به سادگی می توانند به iOS 12 نسخه ۲۰۱۸ ارتقا داده شوند. در ادامه لیستی از دستگاه هایی که با  iOS 12 سازگار هستند را آورده ایم:

iPhone: iPhone 5s, iPhone SE, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone X, iPhone Xs, iPhone Xs Max

iPad: iPad mini 2, iPad mini 3, iPad mini 4, iPad Air, iPad Air 2, iPad 5th generation (2017), 9.7-inch iPad 6th generation (2018), 9.7-inch iPad Pro, 10.5-inch iPad Pro, 12.9-inch iPad Pro 1st generation, and 12.9-inch iPad Pro 2nd generation

iPod: iPod touch 6th generation

با در نظر گرفتن این موارد در ادامه نکاتی درباره آپدیت های جدید در زمینه امنیت در نرم افزار با دستورالعمل هایی برای فعالسازی این قابلیت های امنیتی را توضیح خواهیم داد:

سیستم عامل خود را آپدیت نگه دارید

شبیه سیستم عامل ها و نرم افزارهای دیگر موجود در بازار کامپیوتر، یکی از امن ترین راه ها برای ایستادن در برابر تهدیدهای ذاتی امنیتی آپدیت نگه داشتن همه دستگاه ها در همه حال است. در زندگی های شلوغ امروزی که در هر لحظه یک اعلان پنجره تبلیغاتی ظاهر می‌شود، اعلان آپدیت نرم افزار به راحتی ممکن است از دست برود و دیده نشود. بنابراین بهترین ایده فعالسازی قابلیت آپدیت خودکار iOS 12 است.

برای فعالسازی آپدیت خودکار در iOS 12 باید به شیوه زیر عمل کنید:

  1. به قسمت تنظیمات بروید.(Settings)
  2. قسمت General را انتخاب کنید.
  3. روی Software Update کلیک کرده و Automatic Updates را فعال کنید.
  4. پس از اینکه این تنظیمات را انجام دادید، دستگاه شما به محض دریافت یک گزینه جدید به صورت خودکار آپدیت می‌شود.

از اهراز هویت دوعاملی (۲FA)استفاده کنید

اهراز هویت دو عاملی یکی از آخرین معجزات تکنولوژی در صنعت است و بیشتر شرکت ها و سازمان ها ترجیح می دهند این قابلیت را روی دستگاه های خود داشته باشند. در  iOS 12 اپل هم چنین این قابلیت را برای محافظت از حساب کاربری شما هم اضافه کرده است. در iOS 12 این قابلیت به صورت ذاتی تعبیه شده است و تنظیمات ۲FA را بسیار ساده تر می‌کند.

برای فعالسازی اهراز هویت دو عاملی باید مطابق زیر پیش بروید:

  1. به قسمت تنظیمات (Settings) رفته و روی اسم خود کلیک کنید سپس به قسمت Password and Security بروید.
  2.  روی Turn On Two-Factor Authentication کلیک کنید و Continue را انتخاب کنید.
  3. سپس شماره تلفن خود را وارد کرده و آن را تأئید کنید. با فعال کردن این مجوزها اپل قادر خواهد بود که به شما پیام متنی بفرستد یا حتی با تماس تلفنی هویت شما را تأئید کند.

استفاده از ۲FA  ریسک های مربوط به داده ها را کاهش می دهد و هم چنین از به سرقت رفتن پسوردها با دسترسی به تلفن شما جلوگیری می‌کند.

محدودیت دسترسی USB

اتصالاتی که با USB انجام می شوند به صورت ذاتی از نظر امنیتی مشکل دارند، بنابراین این قابلیت از دسترسی هکرها به صفحه اصلی با استفاده از تجهیزاتی که برای اتصال به دستگاه اپل شما استفاده می‌شود جلوگیری می‌کند. به صورت کلی یک دستگاه اپل به دو هدف به یک دستگاه USB متصل می‌شود.: ۱. برای شارژ دستگاه ۲. انتقال داده

در نسخه های پیشین، دستگاه های اپل پس از یک هفته از باز شدن قفل قسمت شارژشدن را محدود می کردند تا از حمله های امنیتی هکرها جلوگیری کنند.  شارژ شدن به هکرها این فرصت را می داد که با به کارگیری brute force USB unlocking و باز کردن قفل صفحه و عبور از صفحه قفل بتوانند گوشی را هک کنند.

اگرچه، به عنوان یک پیشنهاد برای تقویت امنیت در نسخه جدید زمان شارژ شدن به یک ساعت در حالتی که فرایند شارژ شدن به صورت power-only انتخاب شده باشد، کاهش یافته است.

برای تنظیم حالت محدودیت اتصال USB  در دستگاهی که از سیستم عامل iOS 12 استفاده می‌کند مطابق دستورات زیر عمل کنید:

  1. به قسمت تنظیمات (Settings ) رفته سپس  Touch ID & Passcode را انتخاب کنید و رمز عبور مورد نظر خود را برای اهراز هویت وارد کنید.
  2. سپس به قسمت پایین رفته و در قسمت USB Accessories مطمئن شوید که USB Accessories are not permitted on the lock screen غیر فعال است.

زمانی که این قابلیت فعال باشد شما یک گام از دسترسی اجباری به دستگاه خود از یک پورت اتصالی فراتر هستید.

در ادامه در قسمت دوم به بررسی سایر راهکارها خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید