نحوه تبدیل کتاب‌های صوتی M4B در آیتونز به MP3

اگر در گذشته کتاب‌های صوتی را از آیتونز دانلود کرده اید، اما اکنون می خواهید آنها را به دستگاهی دیگر مثلا اندورید منتقل کنید، باید فرمت فایل کتاب‌های صوتی را از M4B به MP3 تغییر دهید. در این مطلب به شما نشان می‌دهیم چگونه اینکار را انجام دهید. در صورت انجام این تبدیل، هرجا که بخواهید و در هر نوع سخت افزاری، می توانید فایل صوتی را اجرا کنید.

برای تهیه بکاپ از آیفون با استفاده از iTunes در این لینک همراه ما باشید.

تبدیل M4B به MP3 با آیتونز

به عنوان یک فرصت خوب در حال حاضر آیتونز بر روی مک یا رایانه شما نصب شده است و منطقی است شروع کار با همین روش باشد. آیتونز یک مبدل داخلی در خود دارد که کار با آن آسان است و در اکثر اوقات کار را انجام می دهد.

برا استفاده از مبدل، آیتونز را باز کرده و روی iTunes کلیک کنید. پس از آن روی Preferences ضربه بزنید، سپس در لیست دکمه Import Settings را در پایین پنجره پیدا کنید.

روی آن کلیک کنید و در پنل جدید، منو کشویی Import Using را انتخاب کنید. یک لیست باز می‌شود که در آن تمام فرمت هایی را که آیتونز می تواند استفاده کند، نمایش داده شده است.

MP3 Encoder را انتخاب کنید و سپس سطح کیفیت موردنظر خود را تنظیم کنید. High Quality (160 کیلوبایت بر ثانیه) کاملا قابل قبول است و حجم فایل را در سطح قابل کنترلی نگه می دارد. هنگامی که تنظیمات تمام شد، OK را انتخاب کنید.

پس از تنظیمات، وقت آن است که شروع به تبدیل کتاب صوتی خود کنید. در صفحه اصلی آیتونز روی دکمه Music در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید. این گزینه منو کشویی که دیگری را باز می‌کند که در آن می توانید Audiobooks (کتاب‌های صوتی) را انتخاب کنید.

حالا روی گزینه Library که در مرکز بالا صفحه قرار دارد ضربه بزنید. این گزینه شما را به مجموعه عنواین فعلی‌تان می برد.

کتابی که می خواهید تبدیل شود انتخاب کرده و سپس صوت M4B آن را برجسته کنید. اگر به طور معمول برای کتاب های بزرگ، کتاب صوتی شما هم چند صوتی باشد، می توانید آنها را در یک زمان انتخاب کنید یا Shift را فشار داده و سپس همه را با هم انتخاب کنید.

اکنون به نوار منو در بالای صفحه بروید و سپس File>Convert>Create MP3 Version را دنبال کنید. آیتونز اکنون در حال ساخت صوت های MP3 برای این کتاب است.

ممکن است در طول فرآیند خطایی را ببینید که می گوید این کار را نمی توان انجام داد، زیرا “فایل محافظت شده را نمی توان به سایر فرمت‌ها تبدیل کرد”. این جمله بدین معنی است که کتاب صوتی دارای حفاظت DRM (مدیریت حقوق دیجیتالی) است که این روند را مسدود می‌کند. برای غلبه بر این باید از روش های جایگزین که در پایین ارائه می‌دهیم استفاده کنید.

استفاده از مبدل های آنلاین

چندین مبدل مبتنی بر وب وجود دارند که می توانید از آنها برای ایجاد نسخه های MP3 از فایل M4B استفاده کنید. یکی از موارد موردعلاقه ما media.io می باشد که رایگان است و به شما اجازه می دهد دو فایل را همزمان تبدیل کنید.

برای استفاده از این سرویس به https://www.media.io/ بروید، در این صفحه یک جعبه در سمت چپ پایین صفحه خواهید دید که در آن گزینه Add your files (افزودن فایل‌های شما) را خواهید دید. روی آن کلیک کرده و صوت موردنظر برای آپلود را انتخاب کنید.

سپس، به تنظیم زیر تحت عنوان Convert to بروید، MP3 را از منو کشویی انتخاب کنید سپس روی کلید Convert کلیک کنید. اکنون فایل صوتی آپلود می‌شود، به MP3 تبدیل می‌شود و در پایان برای دانلود مجدد در دسترس قرار خواهد گرفت.

اگر این روش هم کار نکند، باید از اقدامات قوی تر استفاده کنید.

استفاده از برنامه‌های متفرقه اختصاصی

اگر می خواهید DRM را حذف کنید، برنامه های اختصاصی با این ویژگی وجود دارند. توجه داشته باشید این اقدام می تواند نیرنگ در منطقه قانونی باشد. DRM برای حفاظت از خالق رسانه ها از دزدی هنری استفاده می‌شود. در حالی که استفاده شخصی می تواند استدلال معتبری باشد، می توانید قوانین موجود را خوانده تا مطمئن شوید در مسیر درست قدم برمی دارید.

یکی از برنامه هایی که دارای شهرت خوبی است، TuneFab Apple Music Converter نام دارد. اگرچه برای استفاده تمام وقت و به صورت کامل باید مبلغ 39.95 دلار یا حدود 30 یورو صرف کنید.

این برنامه رابط کاربری ساده ای در اختیار شما قرار می دهد. TuneFab به شما اجازه می دهد محتویات را از کتابخانه آیتونز انتخاب کنید، فرمت خروجی را تعیین کنید، DRM را دور بزنید و بدون نیاز به هیچ تعامل دیگری فایل MP3 بسازید.

در آزمایشات، نتایج خوبی از این برنامه کسب شده است ولی تنها مشکل زمان زیاد صرف شده برای تبدیل می باشد.

این ارزان نیست، ولی اگر شما می خواهید فایل کتاب های صوتی M4B آیتونز را به سادگی و بدون مشکل به MP3 تبدیل کنید، می تواند ارزش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید