معرفی 6 مورد از بهترین دوربین های 360 درجه سال 2019

اولین نسل از دوربین های ۳۶۰ درجه در اصل اسباب بازی های گران با برنامه های محدود بودند. اکنون که این فن آوری بالغ شده، همه چیز جالب تر شده است. آخرین نسل دوربین ها حسگرهای بهتری دارند و رزولوشن آن ها بسیار بالاتر است. علاوه بر این شما می توانید کارهایی که با یک دوربین معمولی قابل انجام دادن نیستند را انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین دوربین های ۳۶۰ درجه را معرفی کنیم.

چرا باید دوربین ۳۶۰ درجه بخریم؟

دوربین هایی که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارند، حداقل دو لنز دارند که یکی از ان ها در جلو و دیگری در پشت آنها است. این لنزها فیلم های با زاویه باز می گیرند. از آن جا که همه چیز را در اطراف خود ثبت می کنید، نیازی به قاب بندی عکس ها نیست. این قابلیت با عنوان overcapture شناخته می شود. پس از عکس گرفتن شما می توانید آن را ویرایش کنید یا فیلم خود را بسازید.

اکثر دوربین های ۳۶۰ درجه صفحه پیش نمایش زنده ندارند، با این حال اغلب این ویژگی را از طریق یک اپلیکیشن گوشی هوشمند همراه فراهم می کنند. این امر به تولید کنندگان اجازه می دهد که دوربین هایی جمع و جور و مبتکرانه طراحی کنند. این وسایل می توانند تصاویر ویدئویی و تصویری را عکاسی کنند.

اکثر سیستم ها به شما اجازه خواهند داد تا فیلم های معمولی را در فرمت ۱۶: ۹ یا فرمت مربعی برای به اشتراک گذاری در وب ذخیره کنید. بسیاری حتی فایل های ویدئویی ۳۶۰ درجه را برای مشاهده همه جانبه در واقعیت مجازی به شما می دهند. دوربین های ۳۶۰ درجه علاوه بر مزایای فنی خود، بسیار سرگرم کننده هستند.

۱. Insta360 One X

Insta360 One X یکی از محبوب ترین دوربین های نوع خودش است. این مدل جلوتر از Insta360 One است و از همه نظر از مدل پیششین خود گوی سبقت را ربوده است. One X می توانست فیلم ۵٫۷K را در ۳۰fps بگیرد یا  فیلم ۴K را در ۵۰fps بگیرد. گرفتن فیلم های LOG و تصاویر RAW هم از قابلیت های برجسته این دوربین است. این دوربین به حالت HDR هم مجهز است و مه کارکرد های دوربین می توانند به صورت دستی با یک اپلیکیشن companion کنترل شوند. این اپلیکیشن مشابه اپلیکیشن های ویرایش فیلم ها است.

۲. Insta360 EVO

Insta360 EVO یک دوربین حرفه ای با طراحی منحصربه فرد مدرج است که این امکان را به شما می دهد فیلم ۱۸۰ درجه به صورت سه بعدی بگیرید یا فیلم های دوبعدی ۳۶۰ درجه بگیرید
EVO هم از ثبات یکنواخت مشابهی که در one X دیده می شود استفاده می کند. امکان عکاسی RAW و قابلیت های ویدیویی log هم وجود دارد. اگر one X یک دوربین اکشن است، EVO یک دوربین برای ایجاد ویدئو برای نمایش در واقعیت مجازی است. این فیلم ۱۸۰ درجه سه بعدی واقعا در یک هدست VR قرار می گیرد.

۳. Ricoh Theta Z1

Ricoh Theta Z1 به دلیل اینکه بزرگترین سنسور را برای علاقه مندان به عکاسی ۳۶۰ درجه فراهم می کند، شهرت بسیار دارد و بی نظیر است. سنسور یک اینچی آن، که با لیزرهای کیفیتی Ricoh ترکیب شده است، بهترین کیفیت عکس را خارج از دستگاه های حرفه ای  تحویل می دهد.سنسور بزرگتر در زمان عکاسی با نور کم، بسیار کمک کننده است. فضای حسگر بیشتر به معنای تولید رنگ بهتر و از دست رفتن کمتر جزئیات در سایه رون ها و هایلایت ها است. داینامیک رنج با وجود این سنسور بسیار بهبود یافته است و همین منجر به این مساله می شود که ویدیوها از هر دوربین دیگری بهتر به نظر برسند.

برنامه +Theta یک اپلیکیشن با قابلیت های بسیار برای اشتراک گذاری  است. شما می توانید Theta Z1 را به عنوان یک دوربین دلخواه و مورد علاقه مشتری توصیف کنید. اگر مزایای سنسور یک اولویت مهم برای شما باشد، می توانید دو برابر قیمت  Insta 360 One X را پرداخت کنید.

دوربین

۴. GoPro Fusion

GoPro Fusion نخستین دوربین ۳۶۰ درجه شرکت است.  Fusion با مجموعه ای از لنزهای مناسب نصب می شود که به این معنی است که کیفیت ویدئو خوب است، به خصوص با در نظر گرفتن اندازه سنسور کوچک. همانند دوربین های HERO GoPro، the از تکنیک های تثبیت کننده موثر برای صاف کردن برجستگی ها بدون نیاز به اندازه تصویر استفاده می کند. در کیفیت ۱۸ مگاپیکسل اندازه تصویر کمی کوچک است، اما در مقایسه با سایر دوربین های موجود در بازار خوب است. این دوربین ضد آب است و روکش خارجی بیشتری دارد و از سیستم نصب GoPro پشتیبانی می کند. اگر در حال حاضر دوربین GoPro داشته باشید،  این کار باعث می شود که افزودن  Fusion  به تنظیمات شما به سرعت انجام شود.

متاسفانه، برنامه دسکتاپ Fusion GoPro کمی با انتقاد مواجه است، به گفته کاربران، پردازش تصویر آن  خیلی کند است. با وجود این، GoPro هنوز یک انتخاب قانع کننده است، به خصوص به دلیل خاصیت ضد آب بودن آن.

۵. Rylo 360

Rylo 360 با وجود ویدیو ۵٫۸K در  ۲۴fps و ۴K در ۳۰fps با رزولوشن و کیفیت تصویر GoPro مطابقت می کند. هم چنین این دوربین به عنوان دوربین action طراحی شده است.

این برنامه همراه برای طراحی کاربر پسند به خوبی در نظر گرفته شده است. شما می توانید از آن برای ایجاد فیلم های جالب از overcapture با بازتعریف تصاویر استفاده کنید، با سرعت پخش بازی کنید، و اصلاحات مورد نیاز را پیش از ارسال به سایر دستگاه ها انجام دهید، این به آن معنا است که برنامه همراه نمی تواند پیش نمایش آن چیزی که به صورت ۳۶۰ درجه ثبت می شود را نمایش دهد.

۶. Garmin VIRB 360

Garmin VIRB 360 دوربین action دیگری برای عکاسی ۳۶۰ درجه است. طراحی این دوربین ضد آب است و قابلیت جابجایی لنزها را هم دارد که برای اهداف مختلفی که ممکن است در طول روز داشته باشید بسیار مناسب است. VIRB 360 ویدیوهای ۵٫۷K video در ۳۰fps با چرخش کروی ۴K و صدای ۳۶۰ درجه می گیرند.

چیزی که VIRB 360 را می سازد مجموعه ای از سنسورها است. این ها شامل یک فشارسنج، شتاب سنج، ژیروسکوپ و سنسور GPS می باشند. با داده های بیشتر، شما می توانید لایه های اطلاعاتی را بر روی عکس خود قرار دهید، مانند سرعت یا موقعیت. در a VIRB ۳۶۰ در مقایسه با برخی از این گزینه های دیگر مقرون به صرفه است و از نظر نرم افزاربنابر نظر بسیاری از منتقدان ضعیف تر از سایرین است. جدا از این مسائل،  بهترین دلیل برای رفتن به پیشنهاد Garmin برای آرایه ای از حسگرها است که به شما اجازه می دهند چیزی فراتر از یک فیلم یا صدا بگیرید.

آیا شما عکاسی ۳۶۰ درجه را تجربه کرده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید