بهترین برنامه های رایگان ویرایش ویدئو برای ویندوز

با توجه به اینکه امروزه، دوربین گوشی های هوشمند روز به روز بهتر می‌شود، کاربران به  ابزاری برای فیلم برداری بهتر کمتر اهمیت می دهند و بیشتر به دنبال برنامه های ویرایش ویدئو می روند که در گذشته هزینه های زیادی برای کاربر به همراه داشتند اما دیگر شرایط به این گونه نیست. امروزه برنامه های رایگان زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد فیلم های با کیفیت استفاده کنید. در اینجا به بهترین نرم افزارهای رایگان ویرایش ویدئو برای ویندوز اشاره می کنیم.

Davinci Resolve برای کاربران حرفه ای

Davinci Resolve یک ویرایشگر حرفه ای ویدئو با طراحی کمپانی  Magic Design است. نسخه رایگان این برنامه دارای استاندارد جلوه های بصری(VFX)، درجه رنگ بندی و مجموعه ویرایش صوتی است. اگر مایل به ویرایش حرفه ای و قدرتمند فیلم ها با ویژگی هایی نظیر: ویرایش بر اساس زمان بندی، فریم های کلیدی، مدیریت رسانه پیشرفته، پشتیبانی افزونه و موارد دیگر می باشید، این برنامه همان محصولی است که نیاز دارید.

با توجه به تمرکز در حرفه ای بودن، Davinci Resolve برنامه ساده ای برای مبتدیان نیست. اگر تصمیم دارید تا از این برنامه استفاده کنید، باید برای یادگیری مهارت های آن مستعد باشید. زیرا به مهارت زیادی نیاز دارد.

اگر فقط نیاز به پاکسازی و اشتراک چند ویدئوی خانگی دارید نمی تواند بهترین انتخاب باشد ولی اگر می خواهید در ویرایش فیلم ها پا را یک قدم فراتر بگذارید، این ابزار عالی است. اکثر ویژگی های نسخه رایگان به استثنای چند فیلتر خاص و بالاترین کیفیت خروجی فیلم 3840×2160،  مانند نسخه پولی است.

Hitfilm Express عالی برای بررسی و ویرایش ویدئو

Hitfilm Express برنامه ای کاملا رایگان برای ویرایش و ترکیب ویدئو های حرفه ای است. گرچه عمدتا برای جلوه های بصری و ترکیب ویدئوها استفاده می‌شود، اما شامل بسیاری از ابزار اولیه ویرایش ویدئو نیز می‌شود. اگر می خواهید در جهان جلوه های بصری کاوش کنید، این برنامه بهترین انتخاب است.

رابط کاربری آن ساده تر Davinci Resolve است، ولی باز هم اگر برای اولین بار است دست به ویرایش ویدئو می زنید، باید در یادگیری مستعد باشید.

برای نسخه های کامپیوتر ویندوز و مک در دسترس است و از نسخه 64 بیتی ویندوز 8 و بالاتر را پشتیبانی می‌کند. Hitfilm همچنین از دیگر برنامه هایی که در این مطلب پوشش داده شده به سخت افزار کامپیوتری قوی تری برای عملکرد صحیح نیاز دارد.

نسخه رایگان ویرایش ویدئو Hitfilm دارای قابلیت های بسیار است، گرچه شما می توانید با پرداخت پول از قابلیت های پیشرفته آن نیز بهره مند شوید.

Shotcut انتخابی قدرتمند و متن باز

این برنامه یک ویرایشگر رایگان، متن باز و چند سکویی برای رایانه های مبتنی بر ویندوز، مک و لینوکس است.  نرم افزار رایگان دارای ویژگی های ویرایش ویدئو حرفه ای مانند پشتیبانی از ویدئو 4K، پخش جریان شبکه، درجه بندی رنگ و… است.

Shotcut تقریبا تمام فرمت های ویدئویی محبوب را پشتیبانی می‌کند به همین دلیل فرقی نمی‌کند از چه فرمتی استفاده می کنید. زیرا به راحتی می توانید آن را به فرمت انتخابی خود ویرایش کنید.

این برنامه از ویندوز 7 و نسخه های بالاتر پشتیبانی می‌کند و با سیستم های 32 و 64 بیتی سازگار است.

Lightworks قدرتمند و قابل تنظیم

این برنامه یکی دیگر از برنامه های ویرایش ویدئو برای ویندوز است. با اینکه کمی با دیگر ویرایشگران ویدئو متفاوت است، به دلیل قابل تنظیم بودن می توانید به صورتی که بخواهید از آن استفاده کنید. همچنین به اندازه ای قدرتمند است که توسط بعضی ویرایشگران حرفه ای هالیوود در فیلم هایی نظیر گرگ وال استریت، سخنرانی پادشاه، بروس قادر مطلق استفاده شده است. همچنین با اینکه برای ویرایش حرفه ای طراحی شده ولی برای ویرایش های ساده نیز مناسب است.

Lightworks در دو نسخه رایگان و پیشرفته در دسترس است. نسخه رایگان دارای برخی محدودیت هاست. در حالی که ابزار های اولیه ویرایش ویدئو در این نسخه موجود هستند و تمامی فرمت های ویدئو را پشتیبانی می‌کند ولی تنها می تواند نسخه سازگار با وب (MPEG4/H.264) را با حداکثر 720 پیکسل، با قابلیت آپلود مستقیم در YouTube، ارائه می‌کند. همچنین در نسخه رایگان از امکانات پیشرفته ای نظیر رندر جدول زمانی و پلاگین های FX محروم خواهید بود.

اگر می توانید با این محدودیت سر کنید، Lightworks برنامه ای مناسب و ساده برای ویرایش ویدئو است.

VideoPad Video Editor برای استفاده خانگی

VideoPad Video Editor برنامه ویرایش ویدئو رایگان است که مخصوصا برای کاربران خانگی عرضه شده است. دارای رابط کاربری ساده و بسیار از قابلیت های در دسترس است. همچنین این برنامه برای کاربران حرفه ای امکاناتی نظیر آمیختن صداها، پشتیبانی از کلیدهای رنگی، اصلاح رنگ ها، کنترل سرعت ویدئو و بسیار از ویژگی های دیگر را فراهم می‌کند. همچنین می توانید ورودی و خروجی بسیاری از فرمت ها را پشتیبانی کند.

این برنامه برای ویندوز 7 و نسخه های بالاتر (فقط 64 بیتی)، سیستم عامل مک 10.5 و نسخه های بالاتر و اندروید در دسترس است.

این برنامه ها، مجموعه از بهترین برنامه های ویرایش ویدئو به صورت رایگان هستند. حال انتخاب شما، به سطح مورد نیاز و البته مهارت شما در ویرایش ویدئو بستگی دارد. اگر در انتخاب خود مطمئن نیستید، می توانید همه برنامه ها را دانلود و امتحان کنید، زیرا همه آن ها رایگان هستند. البته این برنامه ها برای سیستم عامل ویندوز هستند، گرچه می توانید ویرایش ویدئوها را در آیفون، اندروید و سایر سیستم عامل ها انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید