بهترین برنامه‌ها برای استخراج فایل‌های ZIP و RAR اندروید

فورمت RAR، فورمتی محبوب برای فایل های فشرده و زیپ است. شاید با این نوع فایل ها روی سیستم های ویندوز و macOS خودکار کرده باشید. اما گاهی اوقات عجله دارید و باید فایل های زیپ را روی موبایل خود باز و استخراج کنید.

در این مطلب بهترین برنامه ها را برای استخراج فایل های زیپ و رار را به شما معرفی می کنیم.

دلایل استفاده از استخراج کننده ها

در مواقع اضطراری ممکن است که بخواهید روی موبایل خود، فایل های فشرده را باز کنید و یا اطلاعاتی را فشرده کنید. و از آنجایی که فورمت RAR، فورمتی معمول هست؛ نیاز به این برنامه ها دارید.

این برنامه ها برای باز کردن فایل های فشرده و نیز فشرده کردن فایل های دیگر کاربرد دارند.

معرفی برنامه  ZArchiver

 برنامه ZArchiver کاملا رایگان است. چیزی که بسیار میان برنامه های استخراج کننده های RAR کمیاب است. منوی آن ساده و فاقد هر تبلیغی است. برای فشرده سازی، با ZArchiver می توانید آرشیو هایی مانند 7z،ZIP، XZ و GZ بسازید. برای استخراج فایل های فشرده، نیز می توانید فورمت های RAR، 7Zip، DEB و ISO را باز کنید. همچنین می توانید محتوای آرشیو های فشرده را قبل از اینکه آن ها را استخراج کنید، ببینید و محتوای آن ها را با حذف یا اضافه کردن فایل ها تغییر دهید.

علاوه بر این، ZArchiver یک برنامه مدیریت فایل نیز هست. با این قابلیت، این برنامه تبدیل به یک برنامه چند کاره می‌شود. با توجه به قابلیت های زیاد و رایگان بودن این برنامه، بی شک ZArchiver بهترین برنامه استخراج کننده فایل های RAR اندروید است.

دانلود: دانلود از گوگل پلی

معرفی برنامه  RAR

شرکت RARLAB، سازندگان برنامه WinRAR برای ویندوز، برنامه RAR را برای ویندوز طراحی کرده اند. با این برنامه می توانید فایل های رار و زیپ بسازید. علاوه بر این، برنامه RAR فایل های فشرده دیگر را مانند TAR، XZ، ISO،ARJ، 7z، ZIPX، PPMd و LZMA را نیز باز می‌کند. همچنین خدماتی برای بازیابی اطلاعات و رمزگذاری فایل ها وجود دارد.

با در نظر گرفتن سادگی و نیز قابلیت های قدرتمند این برنامه، RAR انتخاب عالی برای اندروید است. RAR برای آرشیو های رمزگذاری شده و انواع فایل های رار بسیار کارآمد است. استفاده از یان برنامه رایگان است. هر چند که نسخه اندروید این برنامه تبلیغاتی دارد که گاهی مزاحم هستند. اما می تواندی با غیرفعال کردن تبلیغات در بخش تنظیمات این برنامه از شر آن ها خلاص شوید.

دانلود از گوگل پلی

معرفی برنامه  WinZIP

برنامه WinZIP برای اندروید، رابط کاربری تمیز و با حداقل تبلیغات دارد. علاوه بر قابلیت های استانداردی که هر برنامه استخراج کننده فایل های فشرده دارد، این برنامه دسترسی به سرویس های ابری (cloud) مانند Dropbox و Google Drive را برای کاربران فراهم می‌کند. این قابلیت برای مدیریت فایل ها حتی وقتی که این فایل ها روی گوشی شما ذخیره نیستند، مناسب است.

WinZIP هر فایل زیپ یا رار را به راحتی باز می‌کند. هرچند که به اندازه Zarchiver هر فورمتی را پشتیبانی نمی‌کند. هرچند که دسترسی به فضای ابری، WinZIP را به انتخابی ارزشمند برای اندروید تبدیل می‌کند.

دانلود: دانلود از گوگل پلی

معرفی برنامه  B1 Archiver

B1 Archiver از 37 فورمت مختلف فایل مانند B1، ZIPو RAR پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب B1 Archiver هر تقریبا هر فورمتی را پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، B1 Archiver فایل های رار چند بخشی را به راحتی باز می‌کند. همچنین این برنامه فایل های زیپ محافظت شده توسط رمز عبور را نیز می تواند استخراج کند. این برنامه قابلیتی دارد که می تواند بخشی از فایل های فشرده را نیز استخراج کند. این قابلیت برای بازیابی فایل های مشخص، به جای استخراج کل محتوای آرشیو مفید است.

کار با این برنامه راحت است و محیط کاربری آن بسیار سریع است. این برنامه می تواند بهترین برنامه استخراج کننده فایل های رار  باشد اما تبلیغات زیاد این برنامه، آن را از بهترین بودن دور نگه می دارد. هرچند که نسخه پولی این برنامه فاقد تبلیغات است.

دانلود: دانلود از گوگل پلی

معرفی برنامه ES File Explorer

در حالیکه برنامه استخراج کننده های فایل های رار به خوبی از عهده این فایل ها بر می آیند، بسیاری از برنامه های مدیریت فایل اندروید نیز قابلیت بازگشایی فایل های فشرده را دارند. و البته برنامه ES File Explore معروف ترین و بهترین برنامه مدیریت فایل اندروید است.

با این برنامه می توانید محتوای فایل های رار و زیپ خود را ببینید و آن ها را استخراج کنید. ممکن است که پشتیبانی همه فورمت های موجود را مانند B1 Archiver را نداشته باشد، اما با در نظر گرفتن کارایی های دیگر این برنامه بسیار عالی است. همچنین این برنامه یکی از معدود برنامه هایی است که از ابزار Drive پشتیبانی می‌کند.

علاوه براین، برنامه دارای قابلیت های اشتراک گذاری مانند FTP  و Samba است. فقط باید تبلیغات این برنامه را تحمل کنید و با بروزرسانی آن به نسخه pro آن ها را حذف کنید.

دانلود: دانلود از گوگل پلی

 نتیجه گیری

تمام برنامه های بالا کارآمد هستند. اگر که با فایل هایی با فورمت های معمولی کار می‌کند و همچنین به یک برنامه مدیریت فایل نیاز دارید، پیشنهاد من ES File Explorer است. در کل، از برنامه های شناخته شده استفاده کنید. زیرا که استفاده و نصب برنامه های دیگر ممکن است باعث ورود بدافزارها به گوشی شما و همچنین مشکلات سیستمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید