5 مورد از بهترین برنامه‌های ویرایش تصاویر برای ویندوز

PicsArt یک برنامه عالی برای ویرایش تصاویر می باشد که با استفاده از آن می تواند فیلتر، افکت، لایه و پوشش به تصاویر اضافه کرد. همچنین از ابزاری چون clone، بزرگنمایی، دابل اکسپوژر (تکنیک جا دادن دو تصویر درون یکدیگر) و مخلوط کردن رنگ ها بهره مند می شوید. این برنامه ابتدا مختص گوشی های موبایل بود. اما بعداً نسخه کامپیوتری آن نیز منتشر شد، منتهی طراحی آن برای صفحه نمایش های بزرگ – مانند صفحه نمایش لپ تاپ – مناسب نیست.

بنابراین تصمیم گرفتیم در این مطلب پنج مورد از بهترین نرم افزارهای مشابه PicsArt را برای ویندوز معرفی کنیم. البته قطعاً سرور همه نرم افزارها همان فتوشاپ باقی می ماند. اما از آنجایی که فتوشاپ برای کاربران معمولی زیادی پیچیده است، می توان به جای آن از جایگزین های معرفی شده در این مطلب استفاده کرد.

  1. Autodesk Pixlr

در برنامه Autodesk Pixlr اکثر ویژگی های PicsArt وجود دارند. کاربران از ابزار ویرایشی چون حالت پخش کردن رنگ ها و دابل اکسپوژر بهره مند می شوند. همچنین تنوع زیادی در فیلترها و افکت ها وجود دارد. ضمناً کاربران امکان اضافه کردن متن و برچسب را نیز به تصاویر مورد نظرشان خواهند داشت. البته اگر در نظر داشته باشید از یک صفحه خالی برای شروع ویرایش استفاده کنید، با این برنامه امکان انجام این کار را ندارید. فقط می توانید از تصاویر موجود برای ویرایش استفاده کنید.

طراحی نرم افزار Pixlr به گونه ای است که انگار از همان ابتدا برای کامپیوترها و نه برای گوشی طراحی شده است.

دو قابلیت معمول PicsArt در این برنامه وجود دارند: نقاشی کشیدن روی تصاویر و قابلیت اضافه کردن یک تصویر روی تصویر دیگر.

حجم این برنامه نسبتاً بالا می باشد. می توانید برنامه را با حجم 150 مگابایتی از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود Autodesk Pixlr

  1. Fotor

Fotor کاملاً مخصوص کار با فیلترها و افکت ها است. در کنار ابزار پایه ای ویرایشی، از صحنه ها و افکت های عظیمی برخوردار می شوید که می توانید آن ها را روی تصاویرتان اعمال کنید. این برنامه همچنین امکان اضافه کردن قاب و متن به تصاویر می دهد. برنامه از حالت tilt-Shift (اعمال افکت های مینیاتوری) همراه با قابلیت تنظیم دستی شدت تارنمایی پشتیبانی می‌کند.

با وجود اینکه برنامه از براش ها و آغاز کار با صفحه خالی پشتیبانی نمی‌کند، اما برای اعمال فیلترهای اینستاگرام-مانند به تصاویر انتخاب خوبی به شمار می رود. حجم برنامه 66 مگابایت می باشد.

دانلود Fotor

  1. Phoxo

Phoxo همچون ترکیبی از فتوشاپ، GIMP و PicsArt به نظر می رسد. رابط کاربری به شدت مشابه رابط کاربری GIMP می باشد، یک جایگزین ساده و محشر برای فتوشاپ.

از قابلیت های جذابی چون چوب جادویی (magic wand)، clone (کپی کردن)، اشکال و فیلترها بهره خواهید برد. هرچند این برنامه از فیلترهای زیاد و متنوعی بهره نمی برد، اما تلاش کرده با ابزار جالب دیگری این کمبود را بپوشاند.

Phoxo از قابلیت کار با لایه ها و متن گذاری در تصاویر پشتیبانی می‌کند. امکان نقاشی کشیدن روی تصاویر نیز وجود دارد. مانند PicsArt، این برنامه نیز براش ها و کلیپ آرت های متعددی در اختیار کاربر می گذارد.

خوشبختانه طراحی Phoxo مناسب کامپیوترها می باشد. نکته جالب این برنامه حجم آن است؛ با اینکه برنامه حجمی 5مگابایتی دارد، اما با این حال از ویژگی های بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند.

دانلود Phoxo

  1. Adobe Photoshop Express

اگر از طرفداران شرکت Adobe هستید، باید بدانید آن ها یک فتوشاپ ساده تر نیز برای کاربرانی که از فتوشاپ استفاده های معمولی دارند تدارک دیده اند. استفاده از رابط کاربری این برنامه آسان است. ضمناً فقط با یک کلیک می توان قاب و افکت به تصاویر اضافه کرد.

البته از ابزار دیگر چون برش، اکسپوژر، حفظ قرمزی چشم و… نیز بهره مند خواهید شد. این برنامه از براش ها، قابلیت متن گذاری و کار با لایه ها و چند مورد دیگر پشتیبانی نمی‌کند. حجم برنامه حدود 60 مگابایت می باشد.

دانلود Adobe Photoshop Express

  1. PhotoScape

اگر قصد اضافه کردن متن یا آیکون، و نقاشی کشیدن روی تصاویر را دارید، PhotoScape امکان انجام همه آن ها را به شما می دهد. حتی امکان اضافه کردن چند تصویر روی یک تصویر خواهید داشت، این قابلیتی است که نبود آن در اکثر برنامه های ویرایش تصاویر ویندوز حس می‌شود. همچنین ابزار Clone stamp (ابزار کپی کردن اجزای تصویر)، حذف کردن خال و جوش و تصحیح قرمزی چشم نیز در اختیارتان قرار می گیرد.

هرچند این برنامه چند فیلتر نیز در خود دارد، ولی اگر فیلترهای بیشتر و جدیدتری اضافه می کرد بسیار بهتر می شد.

دانلود PhotoScape

چند ابزار دیگر

در کنار نرم افزارهای ذکر شده در بالا، اگر به چیزی قدرتمند و در عین حال ساده نیاز داشتید، می توانید از نرم افزارهای زیر استفاده کنید:

برنامه های آنلاین ویرایش تصاویر

نرم افزارهای ذکر شده در این مقاله تا به اینجا، نرم افزارهایی هستند که باید آن ها را روی کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید. اگر گذرتان زیاد به مسیر ویرایش تصاویر نمی افتد و مشکلی با ویرایش تصاویر توسط وبسایت ها ندارید، در ادامه چند وبسایت برای ویرایش تصاویر معرفی می کنیم.

بعضی از بهترین برنامه های آنلاین ویرایش تصاویر به شرح زیر می باشند:

در تمام این برنامه ها، قابلیت های قدرتمندی چون حذف پس زمینه، اعمال افکت و فیلتر، ابزار کپی کردن اجزای تصویر (clone) و… وجود دارند. ضمناً در این مطلب، به طور تخصصی تر بهترین وبسایت های آنلاین ویرایش تصاویر را با توضیحات کامل، معرفی کرده ایم. استفاده از وبسایت های بالا شما را قادر می سازد تا در استفاده از حافظه کامپیوتر خود نیز صرفه جویی کند. البته برای استفاده از این وبسایت ها باید اتصال اینترنت خوبی داشته باشید.

2 دیدگاه دربارهٔ «5 مورد از بهترین برنامه‌های ویرایش تصاویر برای ویندوز;

دیدگاهتان را بنویسید