بهترین برنامه‌های طراحی و نقاشی برای اندروید

از آنجایی که قابلیت‌های تبلت‌ها افزایش یافته‌اند، برنامه‌های طراحی و نقاشی نیز به همین صورت آن‌ها را دنبال کرده‌اند. این بدان معناست که کاربران قادرند یک استودیوی کامل نقاشی را درست در دستان خود داشته باشند.

برنامه‌های پیش رو هم برای حرفه‌ای‌ها و هم برای آماتورها مناسب هستند. با وجود اینکه برای استفاده از آن‌ها داشتن یک قلم مخصوص ضرورتی ندارد، اما قطعاً برای به کار گرفتن پتانسیل واقعی این برنامه‌ها داشتن یک قلم پیشنهاد می‌شود.

در سایت مای‌ترفند بهترین برنامه‌های ویرایش تصاویر اندروید و بهترین برنامه‌های عکاسی اندروید نیز معرفی شده‌اند. برای مطالعه این مقالات، روی لینک‌های بالا کلیک کنید.

1- Adobe Illustrator Draw

شرکت ادوبی درک کرده است که مسیر آینده، از مسیر موبایل‌ها می‌گذرد. بنابراین یک برنامه اسکچ (طراحی) رایگان با نام Adobe Illustrator Draw ساخته است. این برنامه قطعاً مهر موافقت Illustrator را به همراه دارد. با توجه به رابط کاربری ساده، مکانیزم‌های حرکتی بصیر و قابلیت‌های جامعی که این برنامه دارد، رایگان بودن آن واقعا تحسین‌برانگیز است.

Adobe Illustrator Draw به شما امکان می‌دهد مستقیماً از طریق دستگاه اندرویدتان تصاویر وکتور بسازید و آن‌ها را ذخیره کنید. نه تنها استفاده از براش‌ها (قلمو) روان و ساده است، بلکه کل برنامه – با تمام آن قابلیت‌هایی که دارد – به طرز غافلگیرکننده‌ای روان و دلنواز می‌باشد.

از آنجایی که این برنامه قادر به ساخت تصاویر وکتور است، تصاویر ایجاد شده با آن شفاف و تمیز خواهند بود. و از آنجایی که این برنامه یک برنامه رسمی از Adobe است، می‌توانید برای ادامه کارتان، اسکچ‌ها و کارهای پایان‌یافته خود را به برنامه Adobe Illustrator منتقل کنید. از قابلیت کار با لایه‌ها و طراحی گرفته تا امکان نقاشی کردن، همگی در این برنامه وجود دارند.

دانلود Adobe Illustrator Draw (رایگان)

2- Adobe Sketch

در حالی که برنامه Adobe Draw در زمینه طراحی وکتور برجسته است، در عوض برنامه Adobe Sketch در زمینه طراحی با تکنیک تقسیم پیکسلی صفحه‌نمایش (Raster) برتری دارد (چیزی مشابه برنامه Adobe Photoshop). این برنامه لبالب از براش‌های مختلف می‌باشد و به شما امکان می‌دهد هر آنچه که مهارت کشیدنش را دارید، بسازید.

ابزار موجود در برنامه Sketch و ابزار موجود در برنامه Adobe Draw متمم یکدیگر هستند، بنابراین می‌توانید هنگام انجام کارتان بین این دو برنامه در رفت و آمد باشید. هر چه نباشد، ادوبی فقط برنامه‌های شگفت‌انگیز نمی‌سازد، بلکه محیط‌های بین دستگاهی و خلاقانه نیز درست می‌کند.

دانلود Adobe Photoshop Sketch (رایگان)

3- ArtFlow

با حجم عظیم امکاناتی که ArtFlow ارائه می‌دهد، باور کردن اینکه این برنامه رایگان است، ممکن نیست. این برنامه دریایی از براش‌های مختلف دارد. قابلیت‌هایی درون‌برنامه‌ای نیز وجود دارند که فقط با کلیک روی یک آیکون قابل دسترس می‌شوند. ArtFlow یک برنامه اندرویدی بی عیب و نقص است که هم می‌توان از آن برای تفریح استفاده کرد و هم می‌توان با آن صحنه‌های بی‌نظیری خلق کرد.

نسخه رایگان به شما امکان می‌دهد آرت‌هایتان را فقط در فرمت‌های JPEG و PNG ذخیره کنید. منتهی نسخه حرفه‌ای (Pro) به شما امکان می‌دهد از تمام لایه‌هایتان با فرمت PSD خروجی بگیرید؛ بدین صورت می‌توانید ادامه کارتان را روی سیستم‌های دسکتاپی پیش ببرید.

دانلود  ArtFlow (رایگان، دارای یک نسخه نامحدود)

4- MediaBang Paint

این برنامه را اینگونه توصیف می‌کنیم: «ته برنامه طراحی!». این برنامه هرآنچه که بخواهید، انجام می‌دهد. رابط کاربری این برنامه شبیه رابط کاربری پکیج ادوبی است، طراحان گرافیکی‌ای که از دسکتاپ استفاده می‌کنند حس آشنایی نسبت به آن خواهند داشت.

از آنجایی که این برنامه رایگان و پر از ویژگی است، منابع آنلاین بسیاری خواهید یافت که در استفاده از آن به شما کمک کنند.

دانلود MediBang Paint (رایگان)

5- Infinite Painter

Infinite Painter یکی از برنامه‌هایی است که فوراً محبوب دل طرفداران می‌شود. این برنامه فوق العاده ساده است؛ همه آنچه که به صورت پیش‌فرض مشاهده خواهید کرد، شش ابزار هستند! براش‌ها، اندازه براش‌ها، شفافیت براش‌ها، Smudge (ایجاد لک) و رنگ.

همه آنچه که به صورت پیش‌فرض در اختیارتان قرار می‌گیرد همین است، زیرا همه آنچه که نیاز دارید نیز همین‌ها هستند! سایر ابزار اضافی فقط یک دکمه با شما فاصله دارند و Infinite Painter استفاده محشری از آن دکمه برده است.

درست است که برنامه بسیار کوچکی است اما در نسخه رایگانش، حقیقتاً برای ساخت کارهای حرفه‌ای و تحسین‌برانگیز به اندازه کافی قابلیت تعبیه شده است.

دانلود Infinite Painter (رایگان، دارای نسخه نامحدود)

6- SketchBook

حالا می‌رسیم به یک برنامه شبه‌دسکتاپی دیگر برای طراحی تبلتی. SketchBook – از شرکت اتودسک –دستگاهتان را با ابزار و ویژگی‌های کارآمدی پر خواهد کرد که به شما امکان می‌دهند هر چه دلتان می‌خواهد طراحی کنید.

اتودسک نه تنها یک برنامه شگفت‌انگیز ساخته است، بلکه اصول اخلاقی شگفت‌انگیزی نیز پایه‌گذاری کرده است. به نقل از وبسایت SketchBook:

در شرکت اتودسک، ما باور داریم که خلاقیت فقط با یک ایده آغاز می‌شود. از طراحی‌های حسی سریع گرفته تا آثار هنری کاملاً بی‌عیب، طراحی یا اسکچینگ در بطن فرایند خلاق قرار دارد […] بنا بر این دلیل، در پوست خود نمی‌گنجیم که اعلام کنیم از این پس SketchBook با داشتن تمام قابلیت‌های این برنامه به طور رایگان در دسترس همگان قرار خواهد گرفت!

همیشه خدا دیدن اینکه یک برنامه پولی، رایگان می‌شود، هیجان‌انگیز است. این قضیه شامل هر دو نسخه موبایلی و دسکتاپی Sketchbook می‌شود. بنابراین می‌توانید از هر یک از این تکنولوژی‌ها که با تخصصتان تناسب بیش‌تری دارد، استفاده کنید.

دانلود SketchBook (رایگان)

7- Tayasio Sketches

خود برنامه Tayasio Sketches – داخل برنامه – یک اثر هنری است. رابط کاربری و ابزارها به صورت یکپارچه و فقط در یک صفحه، در هم آمیخته‌اند.

آنچه که این برنامه را بیش از پیش جذاب می‌کند، سادگی طرح‌بندی و طراحی هوشمندانه ابزار آن می‌باشند. تمام گزینه‌هایی که برای ساخت براش‌های بی‌عیب و نقص احتیاج دارید، کاملاً در دسترستان هستند.

دانلود  Tayasui Sketches (رایگان، دارای نسخه نامحدود)

8- PaperDraw

در حالی که اکثر برنامه‌های مدرن می‌کوشند یک رابط کاربری مدرن و کوچک در اختیارتان قرار دهند، در عوض برنامه PaperDraw، قلم‌ها و براش‌ها را جلویتان پخش و پلا می‌کند! این برنامه، شبیه‌ترین سه‌پایه و پارچه کرباس مخصوص نقاشی به واقعیت را در میان تمام برنامه‌های اندرویدی در اختیارتان می‌گذارد.

البته نیاز به ذکر تمام قابلیت‌های پیشرفته‌ای که این برنامه دارد – مانند صفحه‌نمایش شگفت‌انگیز پورتفولیوی این برنامه – نیست. سرتر از همه قابلیت‌ها، این برنامه شما را به تحسین‌برانگیزترین و شهودی‌ترین براش‌های موجود در میان تمام برنامه‌های طراحی دعوت می‌کند. اگر نسخه VIP برنامه را خریداری کنید، اختیار تام خواهید داشت که از تمامی ابزار شگفت‌انگیز ارائه‌شده توسط PaperDraw، استفاده کنید.

دانلود  PaperDraw (رایگان، دارای نسخه نامحدود)

9- Sketch

یک موتورخانه قدرتمند و رسمی دیگر، برنامه Sketch است. برنامه Sketch کمپانی سونی به یک دلیل، فوق العاده محبوب است.

این برنامه نه تنها ابزار پایه مانند کار با لایه‌ها، تکسچرهای پس‌زمینه (بافت پس‌زمینه) محشر و براش‌های عالی برایتان مهیا می‌کند، بلکه تصاویر استیکری PNG و رایگانی در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به آثار خود قوت بیش‌تری ببخشید.

دانلود  Sketch  (رایگان، دارای نسخه نامحدود)

10- DotPict

آیا هنرهای پیکسلی را بیش‌تر دوست دارید؟ پس بگذارید شما را به DotPict، یک برنامه ساده طراحی 8 بیتی اما در عین حال چشمگیر، معرفی کنیم.

این برنامه طراحی یکم عجیب و غریب است و ضمناً به نوعی یک بازی هم هست! در این برنامه اندازه‌های صفحه کار متنوعی وجود دارد. در نتیجه می‌توانید از اشیاء کوچک گرفته تا مناظر بزرگ، هر آنچه می‌خواهید بسازید.

رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید، مکان‌نما را روی محل مورد نظر نشانه بگیرید و فشار دهید. می‌توانید بدون هیچ محدودیتی جدول رنگ‌ها را شخصی‌سازی کنید و بدین صورت یک پروژه کامل 8 بیتی بسازید. به همین سادگی!

دانلود  DotPict (رایگان)

دیدگاهتان را بنویسید