بهترین برنامه‌های رایگان تبدیل ویدئو

اگر ویدئوهای خود را در دستگاه های مختلف مشاهده می کنید، احتمالا با مسائل مربوط به سازگاری مواجه شده اید. آیفون شما ممکن است ویدئوهای 4K را ضبط کند، اما آیا پلی استیشن یا تلویزیون هوشمند شما می تواند این نوع فیلم را پخش کند؟ خوشبختانه، بسیاری از برنامه‌های رایگان برای تبدیل ویدئو وجود دارند که به شما کمک می کنند فیلم های موردعلاقه خود را تبدیل کرده و تماشا کنید. در اینجا به برترین‌ها می پردازیم.

برای بررسی بهترین پخش‌کننده‌های ویدئو برای ویندوز در این لینک همراه ما باشید.

Handbrake بهترین برای اکثر افراد

Handbrake یک برنامه تبدیل ویدئو متن باز می باشد که برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. این برنامه طیف وسیعی از فرمت های ویدئویی و صوتی را برای تبدیل پشتیبانی می‌کند. لیست همه آنها در تصویر زیر وجود دارد.

چند ویژگی در Handbrake وجود دارد که باعث می‌شود این برنامه انتخابی عالی برای تبدیل ویدئو باشد.

اولین گزینه طیف وسیع پیش تنظیمات موجود در این برنامه است. حتی اگر هیچ چیز درباره تبدیل ویدئو ندانید، می توانید یک پیش تنظیم انتخاب کرده و نتیجه خوبی بگیرید. شما می توانید گزینه هایی برای بهبود پیش تنظیمات انتخاب کنید، که باعث می‌شود برنامه حتی مفیدتر شود.

دومین ویژگی برجسته، پیش نمایش زنده است. اگر شما ویدئوهای مختلفی را تبدیل می کنید و از کیفیت تنظیم شده خود مطمئن نیستید، می توانید از پیش نمایش زنده برای تبدیل بخشی از ویدئو استفاده کنید. پس از آن می توانید بالافاصله کلیپ تبدیل شده را به صورت پیش نمایش ببینید و تصمیم بگیرید که آیا تنظیمات با معیار شما برابر هستند یا خیر. اگر راضی نبودید می توانید دوباره تنظیمات را انجام داده و تماشا کنید.

تنها نقص Handbrake این است که روند تبدیل ویدئو در آن کمی‌کندتر از سایرین در این لیست است.

Online-Convert راه‌حل آنلاین (مرورگر وب)

Online Convert به شما اجازه می دهد فیلم ها را در مرورگر خود تبدیل کنید تا بر روی هر پلتفرمی قابل استفاده باشند. روند تبدیل ویدئو در Online Convert با سایر سایت ها در این زمینه کمی متفاوت است. به جای آپلود فایل و سپس انتخاب فرمت برای تبدیل، ابتدا باید فرمت فایل را انتخاب کنید. پس از آن می توانید فایل را آپلود کرده، یک URL وارد کنید. همچنین می توانید فایل موردنظر را از دراپ باکس یا گوگل درایو آپلود کنید.

شما مانند دیگر نرم افزارها گزینه های زیادی را برای تبدیل دریافت نخواهید کرد، اما گزینه های اساسی در آن پشتیبانی شده اند. یکی از چیزهایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که Online Convert هیچ ابرداده ای را درباره فایل منبعی که آپلود کرده اید نمایش نمی دهد. این روند باعث می‌شود انتخاب تنظیمات مناسب در صورت ندانستن جزئیات درباره فایل منبع، دشوار شود. با این حال، روند واقعی تبدیل بسیار سریع است و شما می توانید فایل را به محض تبدیل، دانلود کنید.

به طور کلی، Online Convert برای افرادی که به جزئیات توجه ندارند و فقط می خواهند به طور کلی فایل را تبدیل کنند گزینه ای دلخواه می باشد.

MediaCoder HQ تبدیل ویدئو با سرعت بالا

Media Encoder HQ یک مبدل ویدئویی فوق العاده می باشد که تنها در ویندوز در دسترس است. این برنامه در سال 2005 عرضه شده و از آن زمان تا کنون آپدیت های زیادی دریافت کرده است. همچنین طیف گسترده ای از ویدئوها را پشتیبانی می‌کند که می توانید آنها را در تصویر زیر مشاهده کنید.

این برنامه همچنین تبدیل فایل های محلی و میزبان را پشتیبانی می‌کند. با این حال، استفاده از URLهای وب سایت های استریم ویدئو در آن کار نمی‌کند. برای پرونده های محلی، فرآیند تبدیل به لطف فرآیند ترانزیستوری شتاب دهنده GPU بسیار سریع است.

نقص این برنامه این است که دقیقا برای مبتدیان ساخته نشده است. بنابراین یافتن تنظیمات مناسب کمی پیچیده است. با این حال، اگر مقداری از اصول اولیه برای تبدیل ویدئو را بدانید این برنامه می تواند به راحتی به شما در این زمینه کمک کند.

Any Video Converter با رابط ساده و قابل درک

Any Video Converter یا به اختصار AVC یکی دیگر از مبدل ها ویدئویی در دسترس برای مک و ویندوز می باشد. رابط کاربری ساده و سازماندهی شده AVC این گزینه را کاربر پسندتر می‌کند.

مانند Handbrake، برنامه AVC دارای پیش تنظیم های بسیاری است که در فرآیند ویرایش قابل حدس هستند. پیش تنظیم‌ها بر اساس نوع دستگاه سازماندهی شده اند، که باعث می‌شود تنظیم پیش فرض درست پیدا شود.

اگرچه AVC بدون تبلیغات است ولی در طول فرآیند از شما می خواهند نرم افزارهای اضافی و اغلب ناخواسته را نصب کنید. اگر به آن توجه نکنید می تواند گزینه ای عالی برای امتحان کردن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید