در iOS 12 کاربران می‌توانند تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کنند

اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) حرفی از این ویژگی جدید نزده است ولی در وبسایت توسعه دهندگان خود اعلام کرده است که کاربران می‌توانند پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی اسپم را در iOS 12 گزارش کنند و یا از طریق برنامه‌های دیگر که توسط توسعه دهندگان آماده می‌شود یک سری متون یا شماره‌ها را مسدود کنند.

با فعال‌سازی قابلیت جدید «Unwanted Communications» کاربران می‌توانند در بخش Recent تماس‌ها شماره‌های مزاحم را به سمت چپ سوایپ کنند و با انتخاب گزینه Report به عنوان اسپم گزارش دهند. برای گزارش پیامک‌های اسپم هم می‌توانند حین خواندن پیام گزینه «Report Messages» را انتخاب کنند، البته یک راه دیگر برای گزارش دادن دسته‌ای پیام‌ها وجود دارد که می‌توانید در لیست پیام‌ها با نگه داشتن انگشت روی یک پیام و انتخاب دیگر پیام‌ها، چند پیام را به عنوان اسپم گزارش کنید.

زمانی که یک شماره یا پیامک گزارش می‌شود به صورت خودکار برنامه تصمیم می‌گیرد که آیا باید این شماره مسدود شود یا نه همچنین لیست شماره‌هایی که توسط کاربر مسدود شده‌اند نیز در بخش مخاطبین قابل مشاهده است و کاربر می‌تواند از بخش تنظیمات این شماره‌ها را مدیریت کند.

پیش از این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هند از اپل درخواست کرد تا ویژگی برای بلاک کردن پیام‌ها و تماس‌ها اضافه کند ولی اپل به دلیل دسترسی به پیامک‌ها و تماس‌ها توسط توسعه دهندگان این درخواست را رد کرد، پس از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هند برنامه‌هایی برای اندروید توسعه داد تا کاربران بتوانند پیام‌ها و تماس‌های مزاحم را مسدود کنند. جالب است بدانید که در هند به طور میانگین هر کاربر روزانه بین 5 تا 10 پیام و تماس اسپم دریافت می‌کند که البته این رقم با مقایسه با ایران دور از ذهن نیست و روزانه بسیاری پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم و ارزش افزوده برای کاربران ارسال می‌شود، نظر شما در مورد ویژگی جدید اپل در iOS 12 چیست؟ آیا با این روش از شر پیامک‌ها و تماس‌های تبلیغاتی و اسپم خلاص می‌شویم؟

می‌توانید دیدگاه‌ها و تجربیات خود را در بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید