اپل مشکل حرارتی مک بوک پرو را تایید کرده و امروز راه حل نرم افزاری را برای آن ارائه خواهد کرد

در این هفته، شاهد گزارشاتی مبنی بر داغ شدن مک بوک پرو های جدید بودیم، که همه آنها پس از ویدئو Dave Lee آغاز شد. در حقیقت، سرعت پردازنده هشت هسته ای اینتل در داخل آنها پایین تر از سرعت پایه مورد نیاز قرار گرفته است. اپل اذعان کرده است مشکل حرارتی یک مشکل حقیقی است که توسط باگ نرم افزاری ایجاد شده است و بروزرسانی نرم افزاری صادر شده امروز که برای ترمیم آن طراحی شده است.

این شرکت همچنین با انتشار پیام “ما از همه مشتریانی که نتوانسته اند از تجربه مطلوب عملکرد مک بوک پرو جدید بهره ببرند، عذر خواهی می کنیم” از کاربران معذرت خواست.

اپل ادعا می‌کند این مسئله پس از تماشای ویدئو Dave برای آنها آشکار شده و در تست های خود شرکت مشکلی را ندیده اند. نمایندگان شرکت می گویند که مشکل حرارتی هنگام انجام کارهای سنگین و دقیق اتفاق می افتد، به همین دلیل قبل از انتشار شرکت متوجه آن نشده است. این مشکل همه مک بوک پرو های نسل جدید، از جمله اندازه های 13 و 15 اینچی و تمام پردازنده های پیکربندی شده توسط اینتل، را تحت تاثیر قرار می دهد. البته در نسل های گذشته تاثیری ندارد. یک کلید دیجیتالی از دست رفته در فریمور وجود دارد که سیستم مدیریت حرارتی را تحت تاثیر قرار می دهد.

در اینجا بیانیه شرکت به طور کامل قرار دارد:

به دنبال تست عملکرد گسترده تحت حجم عملکرد بالا، ما شناسایی کردیم که یک کلید دیجیتالی از دست رفته در فریمور وجود دارد که سیستم مدیریت حرارتی را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند سرعت دستگاه های مک بوک پرو جدید را در بارهای حرارتی سنگین کم کند. یک رفع اشکال در بروزرسانی تکمیلی سیستم عامل مک High Sirerra 10.13.6 وجود دارد که توصیه می کنیم برای رفع مشکل از آن استفاده کنید. ما از همه مشتریانی که نتوانسته اند از تجربه مطلوب عملکرد مک بوک پرو جدید بهره ببرند، عذر خواهی می کنیم. مشتریان می توانند انتظار داشته باشند مک بوک پرو 15 اینچی جدید تا 70 درصد و نسخه 13 اینچی تا 2 برابر سریعتر شود. این نتایج در وب سایت رسمی ما قابل مشاهده هستند.

اپل از ارائه جزئیات بیشتر درباره آنچه “کلید دیجیتالی از دست رفته” خوانده شده اجتناب کرده است. اپل به ادعاهای عملکرد اعلام شده دستگاه های جدید در سایت خود پرداخته و یک نمودار جدید را به صفحه رسمی مک بوک پرو در وب سایت خود اضافه کرده است تا منعکس کننده تست های اخیر باشد.

اعترافات پذیرفته شده درباره مک بوک پرو های جدید یک نمایش جدید است. و مشکلات حرارتی تنها داستان اصلی در این نمایش نیست. این موضوع به کیبورد هم می رسد. اپل همچنان بر این نکته تایید می‌کند که طراحی کیبورد با یک حصار سیلیکونی باعث می‌شود کیبورد  آرام کننده باشد. این مورد در مواجهه با اسناد داخلی نمایش داده می‌شود که به وضوح مشخص است طراحی جدید چگونه به اطمینان از امنیت آن در برابر ورود شن و ماسه و راه ورود آنها کمک می‌کند.

همانطور که از این درام ترسناک مشخص است، یک موضوع چالش برانگیز برای اپل خواهد بود. آزمایش های انجام شده توسط Jonathan Morrison نشان می دهد مک پرو های i9 سریعتر از مدل های i7 عمل می کنند. از سوی دیگر، بنیانگذار Geekbench آزمایش های سفارشی را انجام داده که نشان می دهد پردازنده های بالا رده i9 کند تر عمل می کنند.

John Poole در این زمینه می گوید:

در آزمایشات دیگر کار کردم، و برخی نشان دادند که i9 سریعتر از i7 است. برای مثال در مورد هر تست تک هسته ای i9 از i7 سریع تر می باشد. امیدوارم هفته آینده بتوانم تست های بیشتر و دقیق تر را به اشتراک بگذارم.

اکنون که با ویژگی نرم افزاری جدید مشکل مدیریت حرارتی و “کلید دیجیتالی از دست رفته” حل شده است، به نظر می رسد همه باید این تست ها دوباره از نو انجام دهند تا نتایج روشن شود.

دیدگاهتان را بنویسید