اپل از اپل واچ نسل 4 خود رونمایی کرد؛ ویژگی های جدید برای سلامتی

اپل به تازگی نسل 4 اپل واچ خود را رونمایی کرد. این ساعت دارای صفحه نمایشی بزرگتر، پردازشگر سریع تر، و اسکن داخلی EKG است. طراحی صفحه نمایش عالی است به طوری که کاملا تا لبه نرفته است، اما با این حال از نسل 3 این ساعت ها بهتر است. رنگ ها روشن و واضح هستند و از یک پس زمینه مشکی در آن استفاده شده است.

اپل در این سری قابلیت های جالبی مانند قابلیت های سلامتی، ردیابی سقوط، قابلیت بهبود یافته نظارت بر ضربان قلب را تعبیه کرده است. درون نسل 4 اپل واچ، یک پردازشگر دو هسته ای 64-bit S4 تعبیه شده است تا کارایی آن را بهبود دهد. اپل ادعا کرده است که این سری از اپل واچ ها نسبت به ول های قبلی بسیار سریع تر هستند؛ چه در رابط کاربری و چه اجرای برنامه ها. هر چند باید بررسی های بیشتری برای اثبات این ادعا انجام شود.

در حالی که این اپل واچ پردازشگر جدیدی دارد، همچنین چندین تغییرات سخت افزاری نیز در زیر صفحه نمایش آن صورت گرفته است. این اپل واچ دارای شتاب سنجی جدید همراه با گردش نما است که سقوط را تشخیص و بررسی می کنند. اگر که از جایی سقوط کرده باشید و بدن شما بی حرکت شده باشد، این اپل واچ به سرعت و به صورت خودکار به اورژانس زنگ می زند.

نسل 4 اپل واچ همچنین، ریتم ضربان قلب شما را برای تشخصی بی نظمی در آن و گرفتگی عضلات بررسی می‌کند و در صورت نیاز با فرستادن اعلانی به شما پیشنهاد می دهد که برای گرفتن چکاپ به پزشک مراجعه کنید. اپل حتی فراتر نیز رفته است؛ قابلیت گرفتن الکتروکاردیوگرام (EKG) نیز به این اپل واچ اضافه شده است. شما می توانید با قرار دادن انگشت خود روی آیکون آن از اسکن EKG استفاده کنید.

این اپل واچ همچنین دارای بندی جدید است که نسبت به بند های سری های قبل متفاوت است. اسپیکر های آن نیز صدای بلندتری را پخش می کنند و دوربین جلوی آن نیز به زیبایی طراحی شده است. اپل تاج کاربری اپل واچ را در کنار صفحه نمایش تعبیه کرده است. این تاج دارای قابلیت بازخورد لرزشی است که برای اعلانات و اخطار ها به کار می رود.

تمام این تغییرات در سخت افزار این اپل واچ بدین معناست که شاهد یک صفحه نمایش بزرگتر هستیم. اما با این حال نسل 4 اپل واچ نسبت به مدل های قبلی در واقع نازکتر است. این اپل واچ با تمامی بند های موجود سری های اپل واچ سازگار است؛ این خبر خوبی برای کسانی است که به بند ساعت خود عادت کرده اند، آن ها می توانند براحتی از بند قدیمی خود برا اپل واچ جدید بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید