آموزش افزایش سرعت آیفون با چند روش ساده

اگر برای افزایش سرعت آیفون به دنبال راه حل می گردید پیشنهاد می کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید و از روش های گفته شده استفاده کنید.

کند شدن سرعت آیفون های قدیمی معمولا یکی از مشکلاتی است که کاربران آیفون با آن رو به رو می شوند و به دنبال راه حلی می گردند که این افت سرعت را برطرف کنند. یکی از دلایلی اصلی که موجب کند شدن سرعت گوشی ها می شود پر شدن حافظه داخلی است. معمولا تمام دستگاه ها به مرور زمان پس از پرشدن حافظه داخلی و نصب نرم افزارهای اضافی دچار افت سرعت می شوند.

در این مقاله در نظر داریم برخی روش هایی که موجب افزایش سرعت آیفون می شوند را برایتان بازگو کنیم.

 

آی او اس را به روز رسانی کنید

سیستم عامل های اخیر اپل برای آیفون و آیپد iOS11 است. اگر آیفونتان از آخرین نسخه پشتیبانی می کند اولین پیشنهاد ما این است که آن را به روز رسانی کنید. اما مراقب باشید این روش در دستگاه های جدید بسیار به کار می آید اما در مورد گوشی های هوشمند قدیمی تر ممکن است به روز رسانی موجب کندتر شدن سرعت شود زیرا دستگاه تلاش می کند سیستم عامل عملکرد بهتری داشته باشد.

از این رو برای بررسی آخرین به روز رسانی پلتفرم خود بایستی به این بخش های مورد نظر بروید.

«Settings > General > Software»

 

بستن همه برنامه های در حال اجرا

اگر نرم افزارتان به روز رسانی شد وقت آن است تا کمی به تنظیم کردن آن بپردازید. این کار را با یک راه حل ساده شروع کنید یعنی باید تمام برنامه های غیرضروری خود را ببندید.

دو مرتبه روی دکمه هوم کلیک کنید تا برنامه های در حال اجرا برایتان ظاهر شوند. برنامه ها را به طرف بالا بکشید تا بسته شوند. گفتنی است امکان بسته شدن تمام برنامه در یک زمان وجود ندارد. در واقع این عمل می تواند به افزایش سرعت آیفون شما تا حدودی کمک کند.

 

آیفون خود را ریست کنید

اگر آیفون قدیمی تان دچار افت سرعت شده یکی از روش های دیگری که می تواند به حل این مشکل تا حدودی کمک کند ریست کردن دستگاه است. برای اینکار دکمه Sleep را فشار دهید و آن را تا زمانی که نشانگر Power Off ظاهر شود نگه دارید (این دکمه در آیفون های نسل 5 و قدیمی تر در بالا سمت راست آیفون قرار دارد و در آیفون6 و مدل های بالاتر در لبه سمت راست قرار دارد.)  سپس روی آن بکشید و منتظر بمانید تا گوشی خاموش شود. پس از گذشت 10 ثانیه یا کمی بیشتر دوباره با فشردن و نگه داشتن دکمه  Sleep به مدت 5 ثانیه گوشی خود را روشن کنید تا آیفونتان ریست شود.

 

برنامه ها را پاک کنید

پر شدن فضای داخلی گوشی می تواند یکی از علل کند شدن سرعت دستگاه باشد از این رو بهتر است برخی برنامه ها را به کلی پاک کنید. از همین رو باید به قسمت «Settings > General > Storage & iCloud Usage» بروید و روی گزینه Manage Storage  که در زیر Storage قرار دارد ضربه بزنید.

پس از آن فهرست برنامه ها و چه اندازه فضای گوشی را اشغال کرده اند مشاهده خواهید کرد. به راحتی می توانید با ضربه زدن روی نام هر برنامه و انتخاب گزینه Delete App که در صفحه بعد ظاهر می شود برنامه هایی را که نیاز ندارید را پاک کرده. سعی کنید حداقل 1 گیگابایت از فضا را خالی کنید.

 

اطلاعات و کوکی های سافاری را حذف کنید

از اقدامات دیگری که باید برای رفع کاهش سرعت آیفون انجام دهید، پاک کردن اطلاعات مرورگر سافاری است. تا مقداری حافظه داخلی تان خالی شود.

به این منظور تنظیمات گوشی رفته و سافاری را باز کنید در این قسمت گزینه Clear History و  Website Data را انتخاب کنید. همانطور که می دانید پاک کردن کش مرورگر باعث می شود که تمام اطلاعاتی که وب سایت های مختلف بر روی دستگاه شما ذخیره کرده اند از بین برود و این به معنای آزادشدن قسمتی از حافظه داخلی شود.

 

از بین بردن فرآیندهای خودکار پس زمینه

خلاص شدن از ویژگی های خودکار باعث می شود سرعت آیفون بالاتر برود و همچنین به افزایش عمر باتری کمک زیادی می کند. برای غیر فعال کردن این دانلودهای خودکار باید به تنظیمات بروید و وارد iTunes& App Store  شوید سپس تمام دانلودهای خودکار را غیرفعال کنید.

همچنین برای غیرفعال کردن کارکرد برنامه ها در پس زمینه وارد General شوید و گزینه «Background App Refresh» را غیرفعال کنید.

 

عناصر گرافیکی را غیرفعال کنید

iOS 7 برخی جلوه های بصری نیز معرفی کرده که غیرفعال کردن آن ها به بهبود سرعت دستگاهتان کمک شایانی می کند. از این برای متوقف کردن آنها باید به تنظیمات رفته و وارد General و سپس Accessibility شوید هنگامی که گزینه  Reduce Motion را دیدید روی آن ضربه بزنید تا در حالت فعال یا on قرار بگیرد.

در قدم بعدی باید جلوه های شفافیت پس زمینه را غیرفعال کنید که باعث کند شدن آیفون های قدیمی می شود. برای اینکار باید به مسیرهای که در ادامه گفته می شود مراجعه کنید.

«Settings > General > Accessibility > Increase Contrast» و بعد گزینه Reduce Transparency را روی حالت on قرار دهید.

فعال بودن هر دو این گزینه منجر به افزایش طول عمر باتری و عملکرد بهتر سیستم عامل می شود.

 

پیام های متنی و عکس و آهنگ هایتان را پاک کنید

هنوز هم می توانید برای آزادسازی فضای داخلی و افزایش سرعت آیفون به سراغ پیام ها، عکس ها و آهنگ هایتان بروید و آنها را حذف کنید.

برای شروع، نرم افزار Messages را باز کنید و صفحه را تا پایین مرور کنید و هر چه پیام غیرضروری دارید را حذف کنید لازم است بگوییم که حذف پیام های متنی فضای قابل توجهی را آزاد نمی کنند و بهتر است به سراغ پیام های تصویری و صوتی غیرضروری بروید و آنها را پاک کنید.

همچنین در نرم افزار Messages قابلیتی وجود دارد که شما می توانید پیام های ویدئویی و صوتی که برایتان ارسال می شود را مدیریت کنید. به این صورت که باید به قسمت Settings رجوع کنید و منوی Messages را باز کنید به پایین صفحه رفته و گزینه expire را لمس کنید با انتخاب این گزینه تاریخ انقضای پیام های صوتی و ویدئویی را از Never به 2دقیقه (After 2 minutes) تغییر دهید. با این تنظیم تمام پیام های صوتی ویدئویی شما به طور خودکار پس از گذشت 2 دقیقه از زمان مشاهده از دستگاه حذف می شوند.

پس از پاک کردن پیام ها می توانید به سراغ تصاویر، موسیقی و ویدئوهای غیرضروری خود بروید. برای انجام این کار وارد Settings شده و پس از لمس گزینه General  و Usage وارد قسمتی می شوید که به حذف نرم افزارها می پردازید. این اقدام منجر به خالی شدن بخش زیاد از حافظه دستگاه می شود.

شما همچنین می توانید فایل های چندرسانه ای که در حافظه آیفون موجودند را نیز پاک کنید. چون این فایل ها مربوط به نرم افزارهای Music،Photos و Camera هستند برای فرآیند حذف ابتدا نرم افزار Music را باز کنید و موزیک ها و آلبوم های غیرضروری را با کشیدن به راست و انتخاب گزینه Delete آنها حذف کنید.

به منظور حذف تصاویرهم، آیفون را به رایانه مک وصل کنید و نرم افزار Image Capture را باز کنید و تیک گزینه Delete after import را بزنید تا تصاویر پس از ورود به نرم افزار از آیفون حذف شوند.

 

اگر تصویری وجود دارد که مایلید از نرم افزار یا آیفون حذف شود آن را در حالت انتخاب قرار دهید و روی دایره قرمز زنگ در بخش پایین پنجره نرم افزار کلیک کنید.

 

بازگردانی از بکاپ

اگر به تازگی اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از آیفون خود کرده اید، شما می توانید با بازنشانی کامل تنظیمات برای حل بسیاری از مشکلات آیفون استفاده کنید. به منظور این کار باید آیفون را به مک وصل کرده و نرم افزار آی تیونز را باز کنید روی آیفون کلیک کنید و در قسمت پشتیبانی روی گزینه Restore Backup ضربه بزنید تا شاهد افزایش سرعت آیفون خود باشید.

 

بازگردانی به تنظیمات کارخانه

نهایی ترین قدم برای افزایش سرعت آیفون می توانید یک بازگردانی کلی انجام دهید که با این کار تمام اطلاعات روی آیفون پاک می شوند و به تنطیمات کارخانه بر می گردد. از آنجا که همگی اطلاعات را حذف می شوند بایستی از دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای پشتیبان گیری می توانید هم از طریق آی تیونز و هم آی کلود اقدام کنید. برای پشتیبان گیری در آی کلود به قسمت Settings می روید و گزینه iCloud را لمس می کنید، با ضربه زدن روی گزینه Storage & Backup، گزینه Back Up Now در سیستم عامل iOS 6 یا دکمه iCloud Backup در سیستم عامل های iOS 8، iOS 7 و iOS 9 را انتخاب می کنید.

اکنون می توانید با رفتن به مسیرهایی که در ادامه می گوییم آیفون خود را به حالت کارخانه بازگردانید.

«Settings → General → Reset → Erase All Content and Settings»

پس از انتخاب Erase All Content and Settings باید رمز عبورتان را وارد کنید و سپس قصد بازگردانی تنظیمات کارخانه و حذف همه فایل های چند رسانه ای و داده های خود را تایید کنید.

 

منتظر آپدیت جدید باشید

یک قانون کلی وجود دارد با هر به روز رسانی سیستم عامل iOS دستگاه های اپل نسبت به نسخه های قبلی خود به پردازش بیشتری نیازمند می شوند از این رو با معرفی هر آیفون جدید، اپل به دستگاه هایی که قدرت پردزش بالایی دارند اجازه اجرای سیستم عامل ها و نرم افزارهای جدید را می دهد و با اینکار مشکل افت سرعت و کاهش عملکرد را از بین می برد.

بنابراین اگر تمام این ترفندهایی که در بالا به منظور افزایش سرعت آیفون گفته شد را انجام دادید و بازهم ناموفق بودید صبر کنید تا نسخه جدید سیستم عامل آی او اس به روز رسانی شود و آن را دریافت کنید.

 

باتری آیفون را تعویض کنید

چندی پیش کاهش سرعت آیفون های قدیمی از سوی اپل تایید شد و این شرکت برای رفع این مشکل راه حل تعویض باتری را پیشنهاد می کند. به همین منظور می توانید برای افزایش سرعت آیفون باتری آن را تعویض کنید.

 

آیفون جدید بخرید

پس از انجام تمام روش های گفته شده برای افزایش سرعت آیفون و ناموفق بودن، آخرین گزینه پیشنهادی برای رفع  افت سرعت خرید یک آیفون جدید است زیرا دیگر هیچ راهی وجود ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید