ارز دیجیتالی؛ دیکرد (Decred) چیست؟

دیکرد (Decred) یک ارز دیجیتالی غیرمتمرکز است که بر پایه فناوری بلاک چین توسعه یافته و هدف آن ایجاد ارزی است که به طور مستقیم توسط ماینرها اجرا می شود.

تاکنون در مورد ارزهای دیجیتالی زیادی صحبت کردیم که هر کدام دیری نیست ایجاد شده اند و توانسته اند سرمایه گذاران زیادی را به سوی خود جذب کنند. هر کدام از این ارزها راه حل های خلاقانه و بهتری از خود ارائه می دهند. متاسفانه طی چند سال اخیر، شاهد ارزهای دیجیتالی کپی شده زیادی بودیم که هیچ کدام از آن ها ارزشی نداشتند. اکنون می خواهیم پروژه ای را به شما معرفی کنیم که چندسالی است مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه به معرفی پروژه دیکرد (Decred) به عنوان یک پلتفرم نوپا در دنیای اقتصاد دیجیتالی می پردازیم.

 

دیکرد چیست و هدف آن چیست؟

دیکرد (Decred) یک فعالیت مربوط به ساخت ارز دیجیتالی، متن باز و قابل پیشرفت است که هدف اصلی آن استفاده از یک مدل دولتی برای هدایت جامعه است. این پلتفرم بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده و از مدل اثبات کار (proof-of-working) و دریافت پاداش استفاده می کند. در دیکرد (Decred) همه افراد می توانند به استخراج بپردازند.

دیکرد اولین بار در سپتامبر سال 2015 راه اندازی شد و توانست شهرت زیادی به دلیل ویژگی های فنی هوشمندانه در دنیای ارز رمزنگاری شده پیدا کند. این پروژه از طریق یک سیستم هیبریدی منحصربه فرد و مدل اثبات کار (PoW) و اثبات سهام توانسته یک ارز قوی ایجاد کند و اینکه همه افراد می توانند به عنوان استخراج کننده باشند جذابیت این فعالیت را دو چندان کرده است.

از قابلیت های هوشمندانه دیکرد (Decred) می توان به سیستم نظرسنجی Decred اشاره کرد که توانسته توجه کاربران را به خود جلب کند. این روش می تواند به بهتر شدن این شرکت در آینده ارزهای رمزنگاری شده مبتنی بر بلاک چین کمک بسیاری کند.

یکی از قابلیت های فوق العاده دیکرد (Decred) توانایی پایان دادن به تراکنش ها پس از یک مدت معین است. از ویژگی های که در آینده به این پلتفرم اضافه می شود می توان به کنترل غیرمتمرکز بودجه های توسعه، پشتیبانی از شبکه سبک و حفظ حریم خصوصی اشاره کرد.  اجرای شبکه سبک روشی است که چندین ارز دیجیتال مانند بیت کوین آن را کشف کرده اند. شبکه سبک (Lightning Network) به عنوان یک روش بدون نیاز به فناوری بلاک چین برای خاتمه دادن به پرداخت ها و کاهش نیازهای شبکه و افزایش سرعت پردازش عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید