آموزش چگونگی غیرفعال کردن نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها در ویندوز ۱۰

نوتیفیکیشن های گوشی مخصوصا اگر مربوط به برنامه های بی اهمیت باشند، می توانند آزار دهنده باشند. غیرفعال کردن نوتیفیکیشن ها در محل کار می تواند ایده بسیار خوبی باشد. مطالعات نشان می دهند اعلان ها حتی در حد یک صدای کوچک، می توانند مانع از تمرکز کردن شوند. در واقع صدای اعلان ها به همان اندازه استفاده از تلفن همراه می توانند مانع از تمرکز شوند.

در ادامه نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن ها در اندروید را به صورت کامل شرح داده ایم. توجه داشته باشید که این مراحل مبتنی بر اندروید ۸ Oreo است و منوها و دستورالعمل ها بسته به نوع دستگاه و نسخه Android ممکن است کمی متفاوت باشد.

چگونه نوتیفیکیشن های اندروید را غیرفعال کنیم؟

اندروید برای غیرفعال کردن اعلان ها یک گزینه پیش فرض دارد یا هم چنین به جای غیرفعال کردن هم می توانید فقط به یک سری از  مخاطبین خاص امکان تماس یا نوشتار را بدهید. به این حالت Do Not Disturb گفته می شود ، و می توانید آن را در setting پیدا کنید. در ادامه در مورد چگونگی فعال کردن آن و تنظیمات Do Not Disturb هم صحبت خواهیم کرد.

هم چنین گزینه هایی برای مسدود کردن نوتیفیکیشن های برنامه های خاص نیز وجود دارند. شما می توانید تمام این کارها را بدون استفاده از برنامه های شخص ثالث انجام دهید.

قبل از استفاده، به یاد داشته باشید که برخی اعلان ها مهم و ضروری هستند. بنابراین ، شما احتمالاً نمی خواهید همه اعلان ها را خاموش کنید. اما نیازی هم به مشاهده همه اعلان ها و متون ندارید،به عنوان مثال  احتمالاً لازم نیست بدانید که آمازون امروز در کالاهای آشپزخانه فروش فوق العاده دارد.

از ابزارهای زیر برای متوقف کردن اعلان های ناخواسته و جلوگیری از به هم خوردن تمرکز خود استفاده کنید.

چگونه حالت Do Not Disturb را در اندروید فعال کنیم؟

بهترین راه برای فعال کردن Do Not Disturb و غیرفعال کردن اعلان ها در اندروید از طریق منوی کشویی Quick Settings به صورت زیر است:

نوار بالای تلفن را به سمت پایین بکشید و یک بار دیگر آن را بیشتر پایین بیاورید تا منوی Quick Settings نشان داده شود. همچنین می توانید با استفاده از دو انگشت یک بار آن را پایین بکشید تا به سمت راست این منو بروید.

  1. Do not disturb را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  2. شما در این قسمت سه گزینه برای انتخاب دارید:
    Total silence: همه صداها و لرزش ها (vibration) را مسدود می کند.
    Alarms only: همه چیز را به جز آلارم مسدود می کند.
    Priority only: همه چیز را به جز هشدارها ، یادآوری ها ، رویدادها و تماس گیرنده های مهم مسدود می کند. می توانید این گزینه را که در بخش بعدی بررسی خواهیم کرد ، سفارشی سازی کنید.
  3. بنا بر مدلی که انتخاب کرده اید ، تعیین کنید چه مدت می خواهید Do Not Disturb را فعال کنید. آن را برای یک ساعت یا بیشتر روی تایمر تنظیم کنید ، یا می توانید انتخاب کنید تا زمانی که آن را به صورت دستی خاموش نکنید، فعال باشد.

چگونه Do Not Disturb را روی اندروید سفارشی سازی کنیم؟

اندروید به شما این امکان را می دهد که گزینه های Do Not Disturb را از طریق منو Settings سفارشی سازی کنید. شما هم چنین می توانید آن را به گونه ای تنظیم کنید که بر اساس رویدادهای تقویم یا زمان های ساعت فعال شود. برای تغییر این موارد به صورت زیر عمل کنید:

  1. به مسیر  Settings > Sound > Do Not Disturb preferences بروید.
  2. روی  Priority only allows ضربه بزنید. در این قسمت می توانید یادآورها و رویدادها را غیرفعال کنید و انتخاب کنید که چه کسانی بتوانند با شما تماس بگیرند یا به شما پیام بدهند. گزینه های موجود برای این کار عبارتند از: no one, anyone, contacts only, or starred contacts only
  3. سپس به قسمت Block visual disturbances نگاهی بیندازید. در این قسمت شما می توانید تصمیم بگیرید که نوتیفیکیشن ها زمانی که صفحه نمایش روشن است، نمایش داده نشوند یا اینکه از روشن شدن صفحه نمایش به وسیله نوتیفیکیشن ها جلوگیری کنید.
  4. در پایان به Automatic rules > Add more > Event/Time rule رفته و یک rule(قانون) جدید تنظیم کنید. در این قسمت شما می توانید Do Not Disturb  را به گونه ای تنظیم کنید که بر اساس برخی اتفاقات خاص تقویم یا یک زمان خاص یا روزهای خاص فعال شود. شما می توانید از میان این سه مدل یکی را انتخاب کنید:Priority only, Alarms only, or Total silence.

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های همه اپلیکیشن ها در اندروید

بسته به نسخه اندرویدی که در حال اجرا روی گوشی شما است، دو روش وجود دارد که به راحتی می توانید اعلان ها را از یک برنامه خاص متوقف کنید. ابتدا می توانید از طریق تنظیمات برای شخصی سازی اعلان ها اقدام کنید. این روش در همه چیز از اندروید ۵ Lollipop از طریق اندروید ۱۰ کار می کند.

  1. به Settings > Apps & notifications > Notifications > App notifications بروید.
  2. در اینجا لیستی از تمام برنامه های نصب شده در دستگاه اندروید خود را مشاهده خواهید کرد. به هر برنامه ای که می خواهید اعلان های آن را سفارشی سازی کنید، بروید.
  3. در ادامه لیستی از انواع اعلان هایی که برنامه می تواند ارسال کند ظاهر می شود. هر نوع اعلان را مطابق دلخواه روشن یا خاموش کنید.
    برای کنترل دقیق تر ، به یک نوع اعلان ضربه بزنید و می توانید صدا ، لرزش و سایر تنظیمات آن را هم تغییر دهید. هم چنین می توانید کلید اصلی را تغییر دهید تا همه اعلان های آن برنامه مسدود شوند.
  4. برخی از برنامه ها در تنظیمات برنامه خود دارای اعلان های اضافی هستند که توسط تنظیمات اضافی در دکمه برنامه نشان داده شده است. برای دسترسی به تنظیمات برنامه ، روی Additional settings in the app ضربه بزنید و اعلان های دیگر را در آنجا سفارشی کنید. بدیهی است ، آنچه می بینید بستگی به اپلیکیشن دارد.

در روش دوم ، می توانید تنظیمات اعلان های یک برنامه را هنگامی که یک اعلان برای شما ارسال می کند ، تغییر دهید. مشابه موارد بالا، این روش هم در اندروید ۵ Lollipop از طریق اندروید ۱۰ کار می کند:

  1. هنگامی که یک اعلان را مشاهده می کنید ، آن را به مدت طولانی فشار دهید یا آن را کمی به سمت هر طرف بکشید تا یک آیکون مهار تنظیمات و یک آیکون ساعت نشان داده شود.
  2. بر روی آیکون تنظیمات کلیک کنید که مستقیماً به آن برنامه بروید ، در آن جا روی فهرست App notifications ضربه بزنید. برای ادامه کار ، مراحل ۳ و ۴ را از روش اول دنبال کنید.

توجه داشته باشید که آیکون ساعت برای تعویق اعلان ها است.

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن ها در اندروید  ۴٫۱ Jelly Bean تا  ۴٫۴ KitKat

اگر گوشی اندروید قدیمی تری دارید که نمی تواند Lollipop را اجرا کند ، نگران نباشید. هنوز می توانید اعلان ها را در دستگاه خود بدون دردسر زیاد مسدود کنید ، مادامی که Android 4.1 Jelly Bean یا جدیدتر را اجرا می کنید:

  1. به Settings > Apps بروید.
  2. روی اپلیکیشنی که می خواهید نوتیفیکیشن های آن را غیرفعال کنید ضربه بزنید.
  3. تیک مربع کنار Show notifications را بردارید.

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن ها در اندروید ۴٫۰ Ice Cream Sandwich یا قدیمی تر

متأسفانه ، هیچ راهی برای غیرفعال کردن اعلان های یک برنامه در نسخه های قدیمی اندروید وجود ندارد. اگر یک دستگاه بسیار قدیمی دارید ، برای دستیابی به این قابلیت ، باید گوشی خود را ارتقا دهید یا یک ROM مخصوص اندروید نصب کنید.

چگونگی غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های Lock Screen در اندروید

برای اطمینان از اینکه Lock Screen شما هیچ گونه اعلانی را در اندروید نشان نمی دهد ، موارد زیر را انجام دهید:

  1. به Settings > Apps & notifications > Notifications بروید.
  2. روی  On the lock screen ضربه بزنید و گزینه Don’t show notifications at all را انتخاب کنید.
  3. در صورت تمایل می توانید  Hide sensitive notification content را انتخاب کنید. این مورد به عنوان مثال ، به شما اطلاع می دهد که یک پیام متنی جدید دارید ، اما محتوای پیام یا ارسال کننده پیام را نسان نمی دهد

چگونگی بازیابی نوتیفیکشن های از دست رفته

اگر به طور تصادفی همه اعلان ها را پاک کردید یا یک مورد مهم را از دست دادید ، می توانید آن را بازیابی کنید. اندروید به شما این امکان را می دهد که با استفاده از یک ابزارک ساده که کل تاریخچه اعلان های شما را نشان می دهد ، این کار را انجام دهید:

روی هر نقطه ای در صفحه اصلی خود ضربه بزنید و نگه دارید تا  جعبه Widgets  باز شود.
روی Shortcut > Settings Shortcut > Notification log ضربه بزنید. در برخی از نسخه های اندروید، ممکن است ابتدا نیاز باشد که ویجت Settings  را انتخاب کنید.
حال یک آیکون Notification log را در صفحه اصلی خود مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده کل تاریخچه نوتیفیکیشن های خود روی این گزینه ضربه بزنید.
با ضربه زدن روی هر برنامه به تنظیمات آن وارد می شوید.

شما می توانید اعلان های آزار دهنده که باعث ناراحتی شما می شوند را غیرفعال کنید ، هم چنین از این ابزارها برای کارآمدتر کردن اعلان های اندروید هم می توانید استفاده کنید. با تنظیم آهنگ های زنگ و هشدارهای مختلف برای کانال های مختلف اعلان ، می توانید آن ها را بهبود دهید.

گذشته از ویژگی های داخلی ، برنامه های شخص ثالثی وجود دارند که به شما این امکان را می دهند کارهای دیگری مانند پاسخ های هوشمند و میانبرهای سریع انجام دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید