آموزش چگونگی استفاده از قابلیت swipe در iOS13 و یا مدل های قدیمی تر آیفون

با پشتیبانی از حالت تیره، تغییرات در Find My app و اضافه شدن قابلیت های جدید و پیشرفته ، iOS13‌ سیستم عامل جدید و به روز برای مدل های جدید آیپد تاچ و آیفون است. اما لازم به ذکر است که یکی از بزرگترین قابلیت های جدید آن، چیزی است که کاربران اندروید سال ها است از استفاده از آن لذت می بردند؛ به عبارت دیگر مهم ترین ویژگی، اضافه شدن قابلیت تایپ swipe‌ به صفحه کلید اپل است.

قابلیت تایپ swipe‌ این امکان را به شما می دهد که به جای تایپ حرف به حرف، انگشت خود را بین حروف صفحه کلید بکشید و سرعت تایپ خود را بسیار بالاتر ببرید. ذهن صفحه کلید پس از این کار، باقی حروف را مرتب می کند، کلمه را در متن شما وارد می کند. اگرچه ممکن است در ابتدای کار کمی عجیب به نظر برسد، اما به طور کلی، ثابت شده است که راه بسیار سریع تر برای تایپ است. در ادامه چگونگی کار با این قابلیت جدید اپل را توضیح می دهیم با ما همراه باشید.

چگونه حالت تایپ swipeرا فعال کنیم؟

خوشبختانه حالت تایپ swipe به صورت پیش فرض در iOS 13 فعال است و نیازی به فعال کردن آن وجود ندارد و نیازی نیست که شما بدر قسمت تنظیمات چیزی را تغییر دهید. همه چیزی که نیاز دارید این است که استفاده از آن را آغاز کنید. یکی از انگشتان خود را روی صفحه قرار دهید و آن را میان حروفی که می خواهید تایپ کنید، بکشید. به عنوان مثال اگر بخواهید کلمه “play” را بنویسید، انگشت خود را روی کلید “p” بزنید و سپس انگشت خود را از میان حروف “l”, “a”, و “y” به ترتیب بکشید. خود صفحه کلید کلمه مورد نظر شما را پیش بینی خواهد کرد.

مزیت تایپ swipe این است که به صورت کلی از ضربه زدن روی حرف بسیار سریع تر است. زمانی که به اندازه کافی با این روش آشنا شدید، می بینید که در زمان بسیار کوتاهی در حال نوشتن جملات با این روش هستید. نقطه ضعف این روش این است که دقت آن می تواند کمتر از روش معمولی باشد، اما راه هایی برای افزایش دقت آن وجود دارد. پس از تایپ کردن، صفحه کلید سه انتخاب در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید هرکدام که خواستید را انتخاب نمایید یا اگر پیش بینی آن صحیح بود، نوشتن کلمه بعدی را با همین روش آغاز کرده و آن را تصحیح کنید.

این پیش بینی ها با افزایش مدت زمان استفاده از صفحه کلید، دقیق تر خواهند شد، اما اگر از کلمات نامعمول استفاده می کنید، احتمالا باید برای نوشتن آن ها از ضربه زدن روی حروف استفاده کنید. اگر چه شما می توانید هر زمان که بخواهید، بین این دو حالت نوشتن (ضربه زدن روی حروف و swipe) جا به جا شوید و نیازی به انجام تغییرات در تنظیمات وجود ندارد.

چگونه از تایپ swipeدر صفحه کلید های واسط و در نسخه های قدیمی تر iOS استفاده کنیم؟

هیچ الزامی به استفاده از صفحه کلید پیش فرض اپل وجود ندارد. اما اگر طرفدار و علاقه مند به صفحه کلیدهای واسط هستید، احتمالا امکان استفاده از قابلیت تایپ swipe روی بسیاری از بهترین اپلیکیشن های صفحه  کلید آیفون وجود دارد. برای اطمینان باید قابلیت هر صفحه کلید را امتحان کنید. دو مورد از صفحه کلیدهایی که به صورت پیش فرض قابلیت تایپ swipe‌را دارند، Gboard keyboard گوگل و SwiftKey Keyboard هستند.

قابلیت جالب دیگر امکان استفاه از صفحه کلیدهای دیگر و محدود نبودن به نصب iOS 13‌است. قابلیت استفاده از صفحه کلیدهای دیگر در iOS 11 معرفی شد و بنابراین همه مدل های آیفون و آیپد تاچ با سیستم عامل iOS 11 یا iOS 12‌قابلیت تایپ swipe را با استفاده از صفحه کلید دیگر تجربه کردند، فقط امکان استفاده از این قابلیت روی صفحه کلید اپل وجود ندارد که مشکل حادی به نظر نمی رسد.

آیا شما از قابلیت تایپ swipe‌ استفاده کرده اید؟ به نظر شما مزایا و معایب آن چه مواردی هستند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید