آموزش پیدا کردن و حذف فایل های تکراری (Duplicate) در ویندوز

اگر قصد حذف فایل های تکراری از ویندوز خود را دارید این مطلب به شما راهنمایی های لازم را می کند و می توانید از نرم افزارهای ویژه ای برای حذف آنها استفاده کنید.

یابنده های فایل Duplicate یا همان نرم افزارهای شناسایی فایل های تکراری از دیسک هارد شما برای فایل های غیرضروری دوپلیکیت یا تکراری اسکن می گیرند و به حذف این فایل ها به شما کمک می کنند تا فضای سیستم خالی شود. این فایل ها با نام ها مختلف ولی ماهیت یکسان بر روی هارد وجود دارند و همیم امر منجر به اشغال فضای هارد دیسک می شود.

در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید این فایل های غیرضروری را پیدا کنید و به معرفی بهترین ابزارها برای حذف فایل های دوپلیکیت (duplicate) می پردازیم. همچنین پیش از آموزش خالی کردن فضای حافظه برای اندروید را آموزش داده بودیم که می توانید مطالعه کنید.

 

پیدا کردن و حذف فایل های تکراری (Duplicate)

اگر قصد دارید این فایل ها را پیدا کنید و برای همیشه از شر آنها خلاص شوید ساده ترین و بهترین روشی که می توانیم به شما پیشنهاد کنیم استفاده از ابزار (Duplicate Cleaner Pro 4) است. این ابزار اگرچه ممکن است رایگان نباشد اما برخلاف دیگر برنامه ها از قابلیت های زیادی برخوردار است و استفاده از آن بسیار راحت است.

شما می توانید نسخه آزمایشی این برنامه را به طور رایگان دانلود از اینجا دانلود کنید تا اگر آن را دوست داشتید نسخه کامل را دانلود کنید.

 

نرم افزار Auslogics Duplicate File Finder

بسیاری از این نرم افزارهای جستجو و حذف فایل های تکراری پیچیده هستند و ممکن است ندانید چگونه از آنها استفاده کنید. نرم افزار Auslogics بسیار متفاوت از دیگر برنامه های شناسایی و حذف فایل های تکراری است. کار با این نرم افزار راحت است و به سادگی می توانید فرآیند جستجو و حذف را انجام دهید. این برنامه یک بخش پیش نمایش درون برنامه ای دارد که به شما این امکان را می دهد تصاویر را مشاهده کنید، به فایل های موسیقی گوش دهید و فیلم ها را ببینید با این قابلیت به راحتی می توانید فایل هایی که غیرضروری هستند را ببینید و آنها را حذف کنید.

این برنامه دارای تنظیمات پیش فرض محسوس است و با یک ترفند ساده تمام فایل های اضافی شما را پاک می کند. به طور پیش فرض تمام فایل های غیر سیستمی در همه درایوها را جستجو می کند اما این امکان نیز برای شما وجود دارد که درایو و فولدر مورد نظر خود را انتخاب و در نوار کناری آن را جستجو کنید. این نرم افزار همچنین به طور پیش فرض تصاویر، فایل های صوتی و ویدئویی، آرشیوها و اپلیکیشن ها را جستجو می کند اما شما می توانید فایلی راکه مدنظر دارید انتخاب کنید.

هنگامی که در این نرم افزار فایل مورد نظر خود را جستجو می کنید، لیستی از فایل های تکراری (duplicate) را مشاهده خواهید کرد و به راحتی می توانید پیش نمایش آنها و دیگر اطلاعات این فایل ها را ببینید. فایل خود را انتخاب کنید و آنها را به درون سطل آشغال بیندازید.

اکنون می توانید نرم افزار «Auslogics Duplicate File Finder» را از این اینجا دانلود کنید.

 

Ccleaner بهترین نرم افزار حذف فایل های تکراری

نرم افزار Ccleaner یک ابزار محبوب حذف فایل های تکراری است که اکثر کاربران ویندوز با آن آشنایی دارند و آن را بر روی سیستم خود نصب کرده اند. ویژگی اصلی این برنامه حذف فایل های جانک یا بیهوده است که فضای زیادی از هارد دیسک شما را اشغال می کنند. این نرم افزار همچنین دارای یک ابزار درون برنامه ای به نام یابنده فایل های تکراری است.

نرم افزار Ccleaner را راه اندازی و روی گزینه Tools و بعد Duplicate Finder کلیک کنید تا این قابلیت هایی که گفته شد را پیدا کنید. این ویژگی ها در تمام نسخه های Ccleaner در دسترس است و نیازی نیست برای Ccleaner Pro هزینه ای پرداخت کنید.

تنظیمات پیش فرض CCleaner نامحسوس هستند و این امکان را به شما می دهند فایل های دوپلیکیت را در درایو C جستجو کنید.همچنین می توانید با کلیک بر روی دکمه Add  در بخش Include فهرست راهنمایی را سرچ کنید و فایل مورد نظر را انتخاب کنید. از Ccleaner همچنین برای عیب زدایی و رفع عیب Registry هم استفاده می شود.

این نرم افزار به شما امکان می دهد به راحتی هر کدام از فایل هایی که قصد حذف آنها را دارید انتخاب و حتی لیست فایل های تکراری را در فایل بعدی ذخیره کنید. با کلیک راست روی یک فایل در لیست و انتخاب «Open containing folder» می توانید فایل را در سیستم خود مشاهده کنید.

اکنون می توانید این نرم افراز را از این اینجا دانلود کنید.

SearchMyFiles ؛ بهترین ابزار با فیلترهای پیشرفته

SearchMyFiles یکی از پیشرفته ترین اپلیکیشن با فیلترهای قابل تنظیم است که برای حذف فایل های تکراری می توانید از آن استفاده کنید. این نرم افزار می تواند به شما امکان جستجو دقیق فایل ها بر اساس تاریخ و زمان و آخرین تغییر را می دهد و جایگزین برای بخش جستجوی استاندارد ویندوز است.

این برنامه توسط NirSoft که ابزارهای مفید دیگری را ایجاد کرده طراحی شده است. از قابلیت های آن می توان به پرتابل بودن آن یعنی نیازی به نصب ندارید و جستجوی سریع و ارائه نتایج دقیق و همچنین رابط کاربری استاندارد اشاره کرد.

گفتنی است بسیاری از وب سایت ها «dupeGuru» را به عنوان بهترین ابزار جستجوی فایل های تکراری پیشنهاد می کنند اما باید بدانید مدت هاست که ویندوز از این برنامه پشتیبانی نمی کند و توصیه می کنیم به هیچ وجه از نسخه قدیمی آن استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید