آموزش پاکسازی حافظه داخلی گوشی های گلکسی سامسونگ

در گوشی های گلکسی سامسونگ مدل های قدیم و جدید دو گزینه متفاوت وجود دارد که پاکسازی حافظه داخلی از طریق آنها انجام می گیرد. در ادامه با این دو گزینه بیشتر آشنا می شوید.

در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه فضای گوشی های سامسونگ گلکسی را خالی کنید. همانطور که می دانید معمولا با پرشدن حافظه داخلی گوشی اختلالاتی در روند یا اجرای برخی برنامه ها رخ می دهد. اما نگران نباشید به راحتی می توانید فضای داخلی گوشی خود را مدیریت کنید و به پاکسازی حافظه داخلی بپردازید.

در گوشی های سامسونگ معمولا ابزارهایی وجود دارند که باعث پاکسازی حافظه داخلی می شوند  و به شما کمک می کنند فضای ذخیره سازی را مدیریت کنید. اگر از مدل های قدیمی گلکسی سامسونگ استفاده می کنید شاید گزینه «Smart Manager» را مشاهده کرده اید و در گوشی های جدید گلکسی که به اندروید نوقا (7.0 Nougat) ارتقا پیدا کرده اند این گزینه به «Device Maintenance» تغییر پیدا کرده است. هر دو برنامه در منو تنظیمات گوشی یا تبلت سامسونگ در دسترس هستند.

آموزش خالی کردن حافظه گوشی با Smart Manager

ابتدا با Smart Manager که در گوشی های قدیمی مانند گلکسی نوت4 یا گلکسی اس6 وجود دارد شروع می کنیم. زمانی که دستگاه 32 گیگ فضای ذخیره سازی دارد خیلی زود این فضا پر می شود. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که به منوی تنظیمات گوشی رفته و گزینه Smart Manager را انتخاب کنید. سپس با پایین آوردن نوار اعلان ها روی آیکن چرخ دنده ضربه بزنید یا می توانید برنامه Setting را در سینی برنامه (app tray) پیدا کنید و آن را به پایین صفحه بکشید و با رفتن به قسمت Smart Manager، گزینه برچسب دار Storage را انتخاب کنید.

اسمارت منیجرپس از آنکه وارد قسمت مورد نظر می شوید مشاهده خواهید کرد که چه اندازه فضا در دسترس دارید و می توانید به راحتی اطلاعات غیرضروری را حذف کنید.

برای پاک کردن داده های غیرضروری مانند فایل های قدیمی، اطلاعات کش، تصاویر بند انگشتی (thumbnails) و دیگر موارد روی گزینه «Detail» ضربه بزنید تا جزئیات دقیق تر را مشاهده کنید.

در مرحله بعد به صفحه اصلی یعنی Storage برگردید و روی دومین انتخاب یعنی «Unnecessary data» ضربه بزنید. پس از آن گوشی تمام فایل های کش و دیگر فایل های باقیمانده را پاک خواهد کرد. در اینجا نباید نگران باشید که با عمل پاکسازی عکس ها و ویدئوهای شما نیز پاک می شود زیرا خود گوشی می داند چه چیزی را حذف کند پس اجازه دهید که این مرحله حذف تا آخر پیش برود.

همچنین پیش‌تر در یک مقاله کامل، 5 برنامه برای آزادسازی فضای حافظه معرفی کرده بودیم. این برنامه های بهینه ساز فایل های اضافی سیستم را شناسایی کرده و سپس حذف می کنند.

آموزش خالی کردن حافظه گوشی با Device Maintenance

تاکنون هرآنچه گفته شد مربوط به پاکسازی حافظه داخلی در گوشی های گلکسی مدل های قدیمی بود اما همانطور که می دانید مدل های جدید گلکسی مانند نوت8، گلکسی اس7، اس7 اج، اس8، اس8 پلاس گزینه متفاوتی برای پاک کردن فضای داخلی دارند.

در این مدل های گلکسی برای آزادسازی و مدیریت فضای داخلی ابتدا باید به منوی تنظیمات رفته و گزینه «Device Maintenance» را باز کنید. از این قسمت، برای دسترسی آسان و کنترل کامل هر دسته به بخش های مختلفی تقسیم می شود.

برای دسترسی به این گزینه مورد نظر، نوار اطلاع رسانی را پایین بیاورید و روی آیکن چرخ دنده ضربه بزنید. یا می توانید برنامه تنظیمات را در سینی برنامه پیدا کنید و سپس به پایین صفحه بکشید و Device Maintenance را انتخاب کنید و سومین آیکن یعنی Storage  را انتخاب کنید.

دستگاه های جدید گلکسی سامسونگ از سیستم پایه مشابه همانند مدل های قدیمی استفاده می کنند و تنها تفاوتی که بین این دو نسل قدیم و جدید گلکسی وجود دارد همین گزینه Device Maintenance است. این گزینه جدیدتر، پیشرفته تر و قوی تر از آنچه که در بالا ذکر کردیم است.

در واقع، با این گزینه شما تمام اسناد، فایل های دانلودی، تصاویر، فیلم های، فایل های صوتی و دیگر برنامه ها دسترسی خواهید داشت. هر دسته بندی در این گزینه نشان می دهد که چه اندازه فضا استفاده شده است.

در وسط صفحه نمایش، شما یک گزینه به نام «Clean Now» مشاهده می کنید. این یک پاکسازی اساسی است. با انتخاب آن سامسونگ به سرعت فضای داخلی را با پاک کردن فایل های غیرضروری، اطلاعات کش، فایل های تبلیغاتی و تصاویر بند انگشتی را حذف می کند. زمانی که روی Clean Now ضربه می زنید این انتظار می رود که پس از روند پاکسازی معمولا 1 تا 5 گیگ از حافظه خالی می شود. اما این مقدار خالی شدن فضا بستگی به میزان استفاده شما از گوشی دارد. در حقیقت به روزرسانی برنامه ها یا ویدئوهایی که تماشا می کنید به طور موقت در گوشی ذخیره می شوند که دوباره می توانید روی هر یک از زیر مجموعه ها برای اطلاعات بیشتر ضربه بزنید. این کار تمام تصاویر تکراری، ویدئوهای قدیمی، پیام های متنی و برنامه های استفاده نشده اضافی را پاک می کند.

در آخر توصیه می کنیم که حتما از کارت حافظه استفاده کنید و برنامه را تا جایی که امکان دارد به کارت حافظه منتقل کنید تا فضای داخلی گوشی آزادتر شود. اگر از گلکسی اس6 استفاده می کنید به دلیل نبود درگاه میکرو SD برای افزایش حافظه باید به جای آن خودتان فضای داخلی را مدیریت کنید به این صورت که از برنامه های پاکسازی برای حذف موارد اضافی استفاده کنید.

بهتر است در پایان روز به سراغ گالری عکس های خود بروید و تمام عکس های بی مورد را حذف کنید زیرا اگر این کار را انجام ندهید پس از مدت 1 یا 2 سال مقدار زیادی فضای از دست رفته و عکس های اضافی خواهید داشت که فضای بیشماری از حافظه داخلی گوشی تان را اشغال می کنند. پس خیلی سریع برای پاکسازی حافظه داخلی اقدام کنید.

13 دیدگاه دربارهٔ «آموزش پاکسازی حافظه داخلی گوشی های گلکسی سامسونگ;

  1. من گلگسی جی۷ ۲۰۱۶ دارم، یماه قبل حافظه داخلی ۶گیگ پر بود و۱۰ گیگ خالی اما بعداز یکماه ۱۴،۱۵ گیگ پر میشه همه عکس ها فیلمها وبرنامه هاای که میشه انتقال داد به کارت مموری رو انتقال میدم از داخل تنظیمات و برنامه، حافظه های پنهان رو پاک میکنم، عمل پاکسازی رو انجام میدم نهایتا میشه ۱۲ گیگ،برنامهای کاربردی من ۵گیگ حجم داره و هیچ عکسوفیلموفایلی هم ندارم اما همچنان حافظه داخلی رو۱۴گیگ پر نشون میده تنهاراه تنظیمات کارخانه هست اینکاررو انجام میدم اما دوباره بعداز یکی دوماه همون اشو همون کاسه، لطفا اگرکسی دراین زمینه تخصصی ویا اطلاعی داره کمکم کنه، ،

    پاسخ
  2. ببخشید من برنامه هام تو گوشی یه وقت میبینی مثلا برنامه اینستگرام یا بازی هر کدوم حجمش ۷ مگ یا ۶۶ مگه فردا باز میکنم میبینم حجم برنامه هی رفته بالا مثلا ۶۶ مگ شده ۳۴۰ مگ

    پاسخ
    • سلام برنامه‌هایی مثل تلگرام و اینستاگرام چون عکس و فیلم دانلود می‌کنید داخلش بخشی از فضای حافظه‌تون رو هم اشغال می‌کنن و باید حافظه گوشی‌تون رو خالی کنید

      پاسخ
  3. ببینید اصلا بحث این چیزا نیست
    یه پوشه هست به نام اندروید ، فوق العاده حافظه میبره و البته حذف هم نمیشه
    مثلا برای من ۱۴ گیگ حافظه گرفته
    باید اونو به یه رم خالی منتقل کنید تا حافظه کم بشه
    البته میتونید اگه ایمیل دارین توی Samsung could drive یا one drive که زیر حافظه شخصی اع کلیک کنید و ایجاد اشتراک کنید ، حافظه تونو تا ۶۴ گیگابایت ارتقا میده توی اینترنت توی یه سایتی دیدم
    امیدوارم مفید باشه

    پاسخ
    • ببخشید یعنی حافظه خوده گوشی مثلا از ۱۶ گیگ تبدیل ب ۶۴ گیگ میشه یا حافظه خالی samsung could رو میگید که ۶۴ گیگ حافظه داره؟!!!

      پاسخ
  4. من توی فایل های شخصیم میزنه 31/98 از 32 گیگ پره ولی وقتی همه فایل ها رو علامت میزنم میزنم که جزئیاتش بیاد مزنه 14 گیگ هستن همیشه ام حافظم پره. باید چیکار کنم؟ چرا اینطوریه؟

    پاسخ
    • ببینید اصلا بحث این چیزا نیست
      یه پوشه هست به نام اندروید ، فوق العاده حافظه میبره و البته حذف هم نمیشه
      مثلا برای من ۱۴ گیگ حافظه گرفته
      باید اونو به یه رم خالی منتقل کنید تا حافظه کم بشه
      البته میتونید اگه ایمیل دارین توی Samsung could drive یا one drive که زیر حافظه شخصی اع کلیک کنید و ایجاد اشتراک کنید ، حافظه تونو تا ۶۴ گیگابایت ارتقا میده توی اینترنت توی یه سایتی دیدم
      امیدوارم مفید باشه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید