آموزش نحوه پاک کرده تاریخچه (History) توییتر

اگر می خواهید تاریخچه (History) توییتر خود را به طور کلی حذف کنید خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا این کار را به راحتی انجام دهید.

توییتر یک شبکه اجتماعی است که به کاربران خود اجازه می دهد پست هایی متن محور به نام توییت ارسال کنند و بخوانند. توییتر توسط «جک دورسی» در مارس 2006 ابداع و در جولای همان سال راه اندازی شد. این سرویس هم اکنون بیش از 200 میلیون کاربر دارد. توییتر از قابلیت های زیادی برخوردار است که همین ویژگی های جالب آن موجب محبوبیت این پیام رسان شده است. توییتر به کاربران اجازه می دهد در زمان کوتاهی توییت های جدید بفرستند، هر یک از پیام های توییتر محدود به 140 کاراکتر است و به سرعت روی سایت توییتر یا تلفن همراه قابل دریافت است.

اگر از توییتر به عنوان یک پیام رسان اجتماعی بسیار زیاد در طول روز استفاده می کنید احتمالا با این مشکل برخوردید که نمی دانید چگونه تاریخچه (History) توییتر را پاک کنید. در این مقاله قصد داریم نحوه پاک کردن تاریخچه (History) توییتر را به شما آموزش دهیم.

 

برنامه های حذف تاریخچه توییتر

سرویس های زیادی طراحی شده اند که می توانند در مدیریت تاریخچه (History) توییتر و پاک کردن کامل آن به شما کمک کنند. برخی از این سرویس ها رایگان و برخی دیگر هزینه اشتراک دارند. یکی از محبوب ترین برنامه ها برای انجام این کار «TweetDelete» است، یک ابزار تحت وب رایگان که به شما اجازه می دهد تاریخچه «History» توییتر خود را پاک کنید و همچنین تایمری را برای حذف توییت های آینده تنظیم کنید. از دیگر سرویس های رایگان «TwitWipe» نام دارد که همانند برنامه قبلی عمل می کند با این تفاوت که در این سرویس شاهد تبلیغات مزاحم بسیاری هستید البته کار با این برنامه کمی مشکل است.

اگر به دنبال برنامه قوی تری هستید، می توانید از سرویس پولی مانند «TweetDeleter» یا «TweetEraser» استفاده کنید. برای توییت دلیتر باید هر ماه 5.99 دلار هزینه کنید که به شما اجازه می دهد بیش از 3 هزار توییت را هر روز پاک کنید. این سرویس همچنین گزینه نامحدودی نیز دارد که ماهانه 8.99 دلار باید برای آن پرداخت کنید که این امکان را می دهد تمام تاریخچه خود را به یک باره پاک و آرشیو خود را آپلود کنید.

برای توییتر اریزر (TweetEraser) باید بابت 30 روز استفاده 6.99 دلار پرداخت کنید. این برنامه کمی مقرون به صرفه تر از دیگر سرویس هاست اما به شما اجازه نمی دهد حذف خودکار را تنظیم کنید و باید مدام بابت آن پول پرداخت کنید.

از آنجایی همه ما به برنامه های رایگان علاقه داریم پس پیشنهاد می کنیم از همان TweetDelete استفاده کنید.

 

بایگانی کردن توییت ها

قبل از اینکه به سراغ حذف تاریخچه توییت خود بروید اگر بخواهید می توانید آرشیوی از توییت های خود را نگه دارید. اگر تصمیم دارید که از برنامه های پولی که در بالا آنها را معرفی کردید استفاده کنید شما می توانید از آرشیوی را آپلود و آن را در یک فولدر نگه داری کنید.

برای دسترسی به آرشیو می توانید به تنظیمات توییتر رفته و روی تب «Your Twitter Data» که در ستون سمت چپ قرار دارد کلیک کنید و «Twitter Archive» را پایین بکشید. از این قسمت می توانید درخواست دهید تا آرشیو شما به آدرس ایمیلتان کخ مرتبط به حساب توییتر است فرستاده شود. در نهایت، ایمیلی را از توییتر دریافت می کنید که از شما می خواهد آرشیو را دانلود کنید. آرشیو ممکن است به صورت یک فایل زیپ شده باشد که شامل یک فولدر است که در آن می توانید فایل «index.html» را پیدا کنید. وقتی روی فایل کلیک می کنید صفحه وب قابل خواندن در پنجره مرورگز برایتان باز می شود که تمام تاریخچه (History) توییتر شما را به نمایش می گذارد.

 

تایمر حذف توییت ایجاد کنید

از آنجایی که TweetDelete جز سرویس های محبوب و کاربرپسند و رایگان است و در ابتدا مقاله پیشنهاد کردیم که از این سرویس استفاده کنید. از این رو می خواهیم در مورد نحوه کار کردن این سرویس در ادامه توضیحاتی بدهیم. اولین مانعی که باید از آن آگاهی پیدا کنید رابط برنامه نویسی برنامه توییتر است. این مجموعه نرم افزار به توسعه دهندگان امکان می دهد تا به حساب توییتری شما دسترسی داشته باشند و با آن کار کنند و تنها اجازه حذف بیش از 3هزار 200 توییت را دارند.

با توییتردیلیت، شما باید وارد سیستم شوید و فرآیند حذف را شروع کنید. از آنجایی که این سرویس می تواند تنها 3 هزار و 200 توییت اخیر شما را حذف کند. به عنوان مثال اگر 15 هزار توییت دارید شما باید 5 بار از TweetDelete استفاده کنید. نگران نباشید فرآیند سختی نیست باید ابتدا وارد حساب توییتری و بعد authorize the app شوید. سپس گزینه ای که با این عنوان است (Delete all my existing tweets before activating this schedule) را مطالعه کنید و بعد روی فعال سازی کلیک کنید.

قبل از اینکه توییت دیلیت کل حساب شما را پاک کنید باکس های «post to my feed» و «@Tweet_Delete» را غیرفعال کنید.

در صورتی که کمتر از 3 هزار و 200 توییت داشته باشید می توانید برای پاک کردن تاریخچه (History) از برنامه حذف خودکار استفاده کنید. این برنامه به شما امکان می دهد زمانی را برای حذف تاریخچه انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید