آموزش نحوه ضبط ویدئو از صفحه اندروید با استفاده از مک

در این مطلب قصد داریم به آموزش نحوه ضبط ویدئو از صفحه اندروید با استفاده از مک بپردازیم. این کار با AndroidTool  مک امکان پذیر است. 

اگر جز کاربران سیستم عامل مک (mac OS) هستید تصور نکنید که تنها می توانید از یک آیفون برای انتقال اطلاعات به مک استفاده کنید. شما با استفاده از یک دستگاه اندرویدی هم می توانید فایل های خود را به مک انتقال دهید و یا اعلان های اندروید را با مک همگام سازی کنید یا حتی به سیستم اندروید با استفاده از ADB دسترسی داشته باشید.

برخلاف تصور اکثر کاربران که فکر می کنند مک دارای محدودیت هایی است که اینگونه نیست. در این مطلب قصد داریم به آموزش  نحوه ضبط ویدئو از صفحه اندروید با استفاده از مک بپردازیم. شما می توانید خیلی ساده و راحت از اسکرین شات ها یا ویدئوهایی که از صفحه اندروید خود می گیرید را از طریق AndroidTool در مک ذخیره کنید.

 

دانلود و نصب AndroidTool

برای ضبط ویدئو از صفحه اندروید شما می توانید AndroidTool را از اینجا برای مک خود دانلود کنید. هنگامی که دانلود شد دوبار بر روی فایل زیپ کلیک کنید تا برنامه استخراج شود. سپس فایل اپلیکیشن را به پوشه Applications ببرید و آن را نصب کنید.

 

فعال کردن USB Debugging در دستگاه اندروید

برای اجازه دادن به دستگاه اندروید که با مک ارتباط برقرار کند باید USB Debugging را فعال نگه دارید. با فعال کردن موجب اتصال و اقدام به تبادل اطلاعات بین گوشی و مک می شود.

در اندروید اوریو برای فعال کردن USB Debugging باید مسیر پایین را ابتدا طی کنید.

Settings > System > About Phone

اگر نسخه قدیمی تری از اندروید را اجرا می کنید در گوشی یا تبلت باید مستقیم به صفحه تنظیمات (Settings) مراجعه کنید. سپس بر روی Build number هفت بار ضربه بزنید گزینه Developer Options برایتان روشن شود. این گزینه را در پایین صفحه نمایش نزدیک About phone یا About tablet می توانید مشاهده کنید.

بر روی گزینه Developer Options ضربه بزنید و مطمئن شوید که به حال ON قرار دارد. سپس بر روی دکمه اسلایدر USB Debugging ضربه بزنید تا فعال شود. (هنگام فعال شدن اسلایدر به رنگ آبی تغییر پیدا می کند.

 

اجرای AndroidTool

زمانی که این برنامه AndroidTool را نصب می کنید باکس دیالوگی را مانند تصویر پایین مشاهده می کنید. بر روی گزینه Open کلیک کنید.

پس از آن این برنامه به شما می گوید USB Debugging را روشن کرده و به دستگاه اندرویدی متصل کنید. اگر قبلا آن را فعال نموده اید، اکنون با یک کابل USB متصل شوید.

 

اتصال دستگاه اندروید به کامپیوتر مک

در دستگاه اندروید شما یک باکس دیالوگ Allow USB debugging مشاهده می کنید. اگر همیشه قرار است که دستگاه اندروید خود را به یک کامپیوتر مک متصل کنید می توانید از نمایش این باکس دیالوگ جلوگیری کنید. برای انجام این کار، بر روی گزینه « Always allow from this computer» ضربه بزنید.

سپس بر روی گزینه OK کلیک کنید تا به USB debugging اجازه دهید تا با AndroidTool در مک متصل شود.

 

اسکرین شاتی را از دستگاه اندرویدی خود بگیرید

هنگامی که AndroidTool دستگاه شما را شناسایی می کند صفحه اصلی برنامه نام تجاری و شماره مدل دستگاهتان را نمایش می دهد. همچنین دکمه هایی برای گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدئو از دستگاهتان مشاهده می کنید.  برای گرفتن اسکرین شات، آنچه را که می خواهید در دستگاه عکس بگیرید را تنظیم کنید سپس بر روی دکمه سبز رنگ دوربین در AndroidTool کلیک کنید.

زمانی که اسکرین شات آماده شد، اعلانی را در سمت راست کامپیوتر مک خود مشاهده می کنید. اسکرین شات در پیش نمایش باز می شود. به طور پیش فرض، AndroidTool یک فولدر AndroidTool در دسکتاپ ایجاد می کند و تمام اسکرین شات ها و ویدئوهای شما را در آن فولدر ذخیره می کند. این کار باعث می شود به راحتی بتوانید فایل های ویدئویی و تصاویر را پیدا کنید.

همچنین این امکان برایتان مهیاست که محل ذخیره تصاویر و ویدئوها را به دلخواه تغییر دهید. برای اطلاعات بیشتر، بخش « Set AndroidTool Preferences» را مشاهده کنید.

 

ضبط اسکرین در دستگاه اندروید

برای ضبط ویدئو از صفحه اندروید ، باید دستگاه خود را برای انجام برخی اقدامات آماده کنید. سپس بر روی آیکن دوربین ویدئو در AndroidTool کلیک کنید.

AndroidTool شروع به ضبط کردن هرکاری که در دستگاه انجام می دهید می کند. هنگامی که کارتان تمام شد می توانید بر روی دکمه قرمز توقف در AndroidTool کلیک کنید.

زمانی که ضبط آماده شد، شما اعلانی در سمت راست مک خود مشاهده می کنید. ویدئو باز شده و در برنامه Quicktime Player یا هر اپلیکیشن مدیا پلیری که به طور پیش فرض قرار داده اید پلی می شود. به عنوان مثال، می توانیم مدیا پلیر را به VLC تغییر دهیم.

ویدئو در فولدر AndroidTool  به عنوان یک فایل MP4 ذخیره می شود. شما همچنین می توانید به طور خودکار یک فایل گیف (GIF) از ویدئو ایجاد کنید یا محل ذخیره فایل های ویدئویی را درAndroidTool تغییر دهید. می توانید برای اطلاعات بیشتر به بخش « Set AndroidTool Preferences» در پایین مراجعه کنید.

شما همچنین می توانید ویدئو خود را بعدا با برنامه های ویرایش ویدئو ادیت کنید.

 

Set AndroidTool Preferences

شما می توانید تنظیمات مختلفی را در AndroidTool برای راحتی خود تغییر دهید. برای انجام این تغییرات می توانید به AndroidTool > Preferences بروید و در صفحه General، می توانید گزینه Select را انتخاب کنید تا محل ذخیره Screenshot و Screen recordings را تغییر دهید.

اگر قصد دارید نام هر یک از اسکرین شات ها تعریفی از آنچه عکس گرفته اید باشد باید باکس « Use current Android activity in filename» را بررسی کنید.

به منظور ایجاد یک فایل گیف (GIF) برای هر یک از ضبط ها، علاوه بر فایل MP4، باکس « Also create GIF» را بررسی کنید.

هنگام گرفتن اسکرین شات در دستگاه های اندرویدی که اندروید 6 Marshmallw و بالاتر را اجرا می کنند، می توانید آنچه را که در نوار وضعیت هر اسکرین شات نمایش داده می شود را سفارشی کنید. برای انجام این کار، بر روی Status bar که در بالای باکس دیالوگ قرار دارد کلیک کنید. سپس باکس « Change Android 6.0+ status bar on screenshots» را تیک بزنید. بعد باکس هایی که برای آیتم هایی که می خواهید نمایش یا تغییر دهید بررسی کنید. برای مثال، می توانید زمان را به یک زمان خاص با استفاده از باکس Set time to تغییر دهید. همچنین می توانید سطح Battery را تنظیم کنید.

برای تغییر کیفیت ضبط ویدئو از صفحه اندروید ، باید بر روی گزینه Quality کلیک کنید و با کشیدن اسلایدر به چپ یا راست Big rate و Scale را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید