آموزش نحوه دریافت به روز رسانی امنیتی در ویندوز 7 بدون آنتی ویروس

با  کشف روزنه امنیتی Metdown و Spectre کاربران ویندوز 7 به مشکلاتی برخوردند. آن ها نمی توانند شاهد به روز رسانی امنیتی در ویندوز 7 باشند.

مایکروسافت به تازگی تغییراتی در نسخه 7 ویندوز اعمال کرده است که احتمالا در دریافت به روزرسانی ها مهم تاثیر می گذارد. در این مطلب با شیوه دریافت به روز رسانی امنیتی در ویندوز 7 آشنا می شوید.

 

مسدود شدن به روز رسانی امنیتی در ویندوز 7 توسط مایکروسافت

در همین اوایل سال 2018، محققان امنیتی دو آسیب پذیری مهم CPU  با نام های «Meltdown» و «Spectre» کشف کردند. پس از فاش این دو حفره امنیتی، مایکروسافت و اینتل اقدام به عرضه وصله امنیتی برای برطرف کردن این مشکل شدند. با این حال، بسیاری از برنامه های آنتی ویروس با این به روز رسانی سازگار نیستند. به همین دلیل، Windows Update در حال حاضر، patch مربوطه را نصب نمی کند مگر اینکه سازنده آنتی ویروس یک کلید Registry برای تایید نرم افزار خود که با به روز رسانی سازگار است تنظیم کند.

مشکل اینجاست کامپیوترهایی که بدون این کلید در حال اجرای ویندوز 7  هستند دیگر به روز رسانی های ویندوز را دریافت نمی کنند. از آنجایی که سیستم های مجهز به ویندوز 7 آنتی ویروسی که مورد تایید مایکروسافت باشد را ندارند از دریافت آپدیت های امنیتی محروم می شوند. گفتنی است، ویندوز 8.1 دارای ویندوز دیفندر درون برنامه ای است بنابراین این مشکل فقط برای ویندوز 7 رخ داده است. در صورتی که یک آنتی‌ویروس یا برنامه امنیتی ناسازگار با ویندوز 7 نصب باشد، کاربر از دریافت آپدیت‌های امنیتی جدید محروم می‌شوند. با این حال امکان برداشتن این محدودیت مایکروسافت با تغییر کلید ریجستری ویندوز برایتان وجود دارد.

 

نحوه به روز رسانی امنیتی در ویندوز 7

برای انجام این کار ابتدا، regedit را داخل منو استارت تایپ کنید و اینتر را بزنید. کلید پایین را مرور کنید. اگر آن را نمی بینید باید آن را پایین کلید CurrentVersion با کلیک راست کردن بر روی آن و انتخاب New>Key ایجاد کنید.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\QualityCompat

سپس بر روی QualityCompat کلیک راست کرده و New > DWORD (32-Bit) Value را انتخاب کنید. و مانند عبارت زیر آن را نام گذاری کنید.

cadca5fe-87d3-4b96-b7fb-a231484277cc

در پایان مقدار آن را به طور پیش فرض باقی بگذارید و Registry Editor را ببندید.

 

کامپیوتر خود را ریستارت کنید و ویندوز به شما اجازه می دهد مجددا به روز رسانی را نصب کنید. عبارت Windows Update را داخل منو استارت تایپ  برای باز کردن آن کنید. اکنون شما با موفقیت توانستید به روز رسانی امنیتی در ویندوز 7 را بدون هیچ گونه آنتی ویروسی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید