آموزش حل مشکل Authentication error occurred وای فای

هنگام اتصال دستگاه Android خود به شبکه Wi-Fi، خطای Authentication error occurred را مشاهده می کنید؟ متأسفانه، این یک مسئله کاملاً رایج است. این حتی می تواند هنگام اتصال به شبکه ای که در گذشته از آن استفاده کرده اید هم اتفاق بیفتد.

خوشبختانه روش های مختلفی برای رفع این مشکل و اتصال موفقیت آمیز تلفن خود به شبکه Wi-Fi وجود دارد. راه حل رفع این مشکل را در مطلب زیر بررسی کنید.

1. حالت هواپیما را فعال کنید

یک راه آسان برای غلبه بر خطاهای Authentication error occurred تغییر حالت هواپیما در تلفن Android است. هنگام انجام این کار، تلفن شما از تمام شبکه هایی که به آنها متصل هستید قطع می شود.

سپس می توانید حالت هواپیما را غیرفعال کنید تا دوباره به شبکه Wi-Fi انتخابی خود متصل شوید. هیچ تضمینی وجود ندارد که این روش خطا را برطرف کند، اما فقط یک لحظه طول می کشد ، بنابراین ارزش آن را دارد که امتحان کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • برنامه settings را در تلفن Android خود باز کنید.
  • روی گزینه Wi-Fi & internet ضربه بزنید. بسته به دستگاه Android شما ممکن است این گزینه کمی متفاوت باشد.
  •  حالت هواپیما را روشن کنید.حدود یک دقیقه صبر کنید، سپس آن را خاموش کنید.
  • امیدوارم تلفن شما اکنون باید به هر شبکه Wi-Fi ذخیره شده در این نزدیکی متصل شود. برای دسترسی سریعتر به حالت هواپیما در آینده، دوبار از بالای صفحه به پایین بکشید تا به پنل تنظیمات سریع دسترسی پیدا کنید و روی مورد حالت هواپیما ضربه بزنید.

2. رمزعبور Wi-Fi را بررسی کنید

خطای Authentication error occurred اغلب نتیجه وارد کردن گذرواژه Wi-Fi نادرست است. اگر مطمئن نیستید رمز ورود خود چیست یا کسی آن را تغییر داده است، باید رمز صحیح شبکه بی سیم خود را پیدا کنید.

اگر شبکه را مدیریت نمی کنید، از شخصی که رمز عبور را می داند بپرسید. اگر این شبکه خانگی شماست، می توانید وارد منوی تنظیمات روتر خود شوید و رمز ورود خود را پیدا کنید:

  • با وارد کردن آدرس IP یک مرورگر را باز کرده و به صفحه تنظیمات روتر خود دسترسی پیدا کنید. این اغلب 192.168.1.1 است ، اما در دستگاه های مختلف متفاوت است. آن آدرس را در نوار آدرس خود وارد کرده و Enter را فشار دهید. اگر کار نکرد ، برای راهنمایی به سQالات متداول روتر مبتدی ما مراجعه کنید.
  • روتر از شما می خواهد جزئیات ورود به سیستم خود را وارد کنید ، که غیر از رمز عبوری است که برای عضویت در شبکه استفاده می کنید. اگر این موارد را از حالت پیش فرض تغییر ندهید ، این اغلب admin/admin یا admin/password است. اگر نمی دانید به طور پیش فرض به routerpasswords.com مراجعه کنید.

Authentication error occurred

پس از ورود به سیستم ، در لیست گزینه ها روی Wireless Settings کلیک کنید. این ممکن است در روتر شما چیز دیگری باشد، اما شما باید آن را مشابه تشخیص دهید.
در نوار کناری سمت چپ بر روی Wireless Security کلیک کنید و در قسمت سمت راست فیلدی به نام Security Key پیدا خواهید کرد. این قسمت شامل رمز عبور شبکه Wi-Fi شما است.

Authentication error occurred

گذرواژه تازه پیدا شده را در تلفن Android خود وارد کنید و باید طبق معمول به شبکه متصل شود. اگر نمی توانید رمز ورود موجود را مشاهده کنید ، آن را به چیزی جدید تغییر دهید و به جای آن رمز را در تلفن خود وارد کنید.

اگر نمی توانید از روش بالا استفاده کنید ، یافتن رمز عبور Wi-Fi خود با استفاده از ویندوز 10 امکان پذیر است.

3. روتر Wi-Fi خود را مجدداً راه اندازی کنید

روترهای Wi-Fi ممکن است گاهی اوقات دچار مشکل شوند. وقتی این اتفاق می افتد، روتر شما می تواند اتصال دستگاه های شما را قطع کند، از اتصال دستگاه های جدید به شبکه جلوگیری کند و مشکلات دیگری داشته باشد.

خطای احراز هویت شما می تواند نتیجه سو  عملکرد روتر باشد. خوشبختانه رفع آن بسیار آسان است. کافی است روتر خود را از پریز برق جدا کرده، حداقل یک دقیقه آن را خاموش نگه دارید و سپس دوباره روشن کنید.

سپس تلفن شما باید بدون خطا به شبکه متصل شود.

4. شبکه Wi-Fi را فراموش کرده و دوباره به آن بپیوندید

گاهی اوقات ، حذف شبکه Wi-Fi و سپس اتصال مجدد به آن، خطاهای احراز هویت را برطرف می کند. تا زمانی که رمز ورود شبکه خود را به خاطر بسپارید ، انجام این کار ساده است:

  • برنامه settings را در تلفن خود باز کنید.
  • گزینه Wi-Fi & internet را انتخاب کنید و روی Wi-Fi در صفحه زیر ضربه بزنید.
  • شبکه Wi-Fi خود را در لیست پیدا کنید و روی نماد تنظیمات کنار آن ضربه بزنید.
    در صفحه بعد دکمه Forget را مشاهد ه می کنید. روی این گزینه ضربه بزنید تا شبکه Wi-Fi انتخابی شما از دستگاه شما محو شود.
  • به صفحه قبلی برگردید و روی شبکه خود ضربه بزنید.
  • رمز ورود شبکه خود را وارد کنید و برای اتصال مجدد به شبکه روی اتصال ضربه بزنید.

5. از یک IP ثابت به جای Dynamic استفاده کنید

اکثر روترها از DHCP استفاده می کنند که به طور خودکار به هر دستگاه در شبکه آدرس IP اختصاص می دهد. گاهی اوقات، ویژگی DHCP آنطور که قرار است کار نمی کند، باعث ایجاد مشکل در شبکه شما می شود.

تأیید اعتبار Wi-Fi و مشکلات تداخل IP اغلب نتایج سو عملکرد DHCP هستند. برای رفع آن، می توانید یک آدرس IP ثابت به تلفن Android خود اختصاص دهید. به این ترتیب، تلفن شما آدرس IP از پیش تعیین شده خود را خواهد داشت و برای گرفتن IP به روتر اعتماد نخواهد کرد.

اگر این موضوع کمی فنی به نظر می رسد نگران نباشید. انجام آن بسیار آسان است

  • به برنامه settings در تلفن خود بروید.
  • روی Wi-Fi & internet ضربه بزنید و شبکه Wi-Fi خود را از لیست انتخاب کنید.
  • برای ویرایش تنظیمات Wi-Fi روی نماد مداد در بالا ضربه بزنید.
  • برای نمایش چندین گزینه جدید ، منوی Advanced options را انتخاب کنید.
  • Static را از فهرست کشویی IP settings انتخاب کنید.
    در قسمت IP address، باید آدرس IP را وارد کنید که در محدوده آدرس IP مجاز شما باشد و از قبل استفاده نشده باشد.
  • آدرس IP روتر خود را در قسمت Gateway وارد کنید.
  • برای استفاده از پیش فرض ها قسمت های DNS را خالی بگذارید یا اگر می خواهید از DNS Google استفاده کنید 8.8.8.8 را در DNS 1 و 8.8.4.4 را در قسمت DNS 2 وارد کنید. سپس روی Save ضربه بزنید.

6. تنظیمات Wi-Fi را در تلفن خود ریست کنید

تنظیمات نادرست Wi-Fi می تواند منجر به خطاهای احراز هویت شود. اگر همه موارد بالا را امتحان کرده اید و هنوز نمی توانید اتصال برقرار کنید ، بازنشانی آنها به حالت پیش فرض امیدوار است که مشکل برای شما روشن شود.

Android گزینه ای را برای شما فراهم می کند تا همه تنظیمات شبکه خود را به یکباره تنظیم کنید. با انجام این کار ، تمام داده های شبکه ذخیره شده مانند تنظیمات VPN ، شبکه های Wi-Fi ذخیره شده و دستگاه های بلوتوث را از دست خواهید داد. بعداً باید دوباره آنها را پیکربندی کنید.

  • settings را در تلفن خود باز کنید و روی System در پایین ضربه بزنید.
  • Reset options را در صفحه زیر انتخاب کنید.
  • برای بازنشانی تنظیمات شبکه، روی گزینه Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth ضربه بزنید.

پس از بازنشانی تنظیمات ، تلفن خود را همانند معمول به شبکه Wi-Fi وصل کنید.

7. نرم افزار Android خود را به روز کنید

اگر مدت زمان طولانی است که دستگاه Android خود را به روز نکرده اید ، به همین دلیل است که خطاهای احراز هویت را در تلفن خود مشاهده می کنید. نسخه های جدید سیستم عامل اغلب اشکالات نسخه های قدیمی را وصله می کنند ، به همین دلیل مهم است که تلفن Android خود را به روز نگه دارید.

در اینجا نحوه پیدا کردن ، بارگیری و نصب به روزرسانی های نرم افزار بر روی دستگاه شما وجود دارد:

  • به settings بروید و روی سیستم در پایین ضربه بزنید.
  • گزینه System updates را انتخاب کنید.
  • اگر روزرسانی در دسترس است، باید بتوانید آن را روی تلفن خود بارگیری و نصب کنید.

8. دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید

مهم نیست، اگر هیچ چیز دیگری کار نمی کند، آخرین چاره شما این است که تلفن خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. این روش تمام داده ها و تنظیمات ذخیره شده در دستگاه را پاک می کند ، بنابراین پس از اتمام کار از ابتدا شروع می کنید.

اگر در این مرحله هنوز خطاهای احراز هویت Wi-Fi را مشاهده می کنید ، آخرین گزینه این گزینه است. قبل از بازنشانی تلفن حتماً از آن پشتیبان تهیه کنید تا از دست دادن اطلاعات ارزشمند خود جلوگیری کنید.

  • به Settings > System > Reset options در تلفن خود بروید.
  • روی گزینه (Erase all data (factory reset  ضربه بزنید.
  • پس از بازنشانی دستگاه ، قبل از شخصی سازی تنظیمات دیگر ، به شبکه Wi-Fi خود متصل شوید.
  • اگر این راه حل کار نکرد، احتمالاً با مشکل سخت افزاری دستگاه روبرو هستید. در نظر داشته باشید تلفن خود را نزد یک تکنسین تعمیرات ببرید.

تجربه Wi-Fi خود را در Android بهبود ببخشید

مشکلات Wi-Fi بسیار رایج است، اما معمولاً هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد. اگر تلفن شما به دلیلی به شبکه Wi-Fi متصل نمی شود ، روش های زیادی برای رفع مشکل دارید.

2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش حل مشکل Authentication error occurred وای فای;

  1. شما میتونید بهم کمک کنید حساب نه ساله فژسم فعال کنید،از کد تایید تا ایمیل ،من یکماهه دارم خرابتز میکنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید