آموزش بازیابی پسورد ویندوز 10 در سه مرحله

همه ما تجربه این را داشته ایم. وقتی که با عجله پسوردی برای کامپیوتر خود می گذارید و برای هفته ها بدون ریبوت کردن از آن استفاده می کنید. اما وقتی می رسد که می خواهید بروزرسانی های فایل های امنیتی 47 را نصب کنید و مجبور به ریبوت کردن سیستم می شوید. و دقیقا در همان زمان در می یابید که پسورد خود را فراموش کرده اید.

دو راه دارید. یا باید از اول سیستم خود را راه اندازی کنید، یا باید سیستم خود را پیش یک متخصص ببرید. هیچ راه دیگری برای دسترسی به اطلاعاتی که در یک کامپیوتر قفل شده هستند، وجود ندارد.

چگونه مک را بدون نیاز به پسورد ریست کنیم؟

بازیابی پسورد کامپیوتر دیگر نیازی به متخصص ندارد و باعث از دست رفتن اطلاعات نیز نمی‌شود

در گذشته شاید مجبور بودید تا این کار هارا انجام بدهید. اما امروزه با نرم افزار Windows Password Recovery می توانید در عرض 4 تا 5 دقیقه پسورد خود را بازیابی کنید.

درست شنیده اید. ممکن است غیرقابل باور باشد. ولی امروزه هر کسی با کمک این نرم افزار می تواند پسورد کامپیوتر خود را بازیابی کنید. و بهترین قسمت استفاده از این نرم افزار این است که هیچ مقدار اطلاعاتی از کامپیوتر پاک نمی‌شود.

چندین راه برای بازیابی پسورد ویندوز وجود دارد. اما اگر می خواهید از ساده ترین و کاربردی ترین روش استفاده کنید، ما نرم افزاره iSunshare Windows Password Genius را پیشنهاد می کنیم. هر کسی از نوجوان ها گرفته تا حرفه ای ها می توانند از این نرم افزار استفاده کند.

بهترین تعریفی که می‌شود از این نرم افزار داشت این است «کار خودش را بلد است»

اگر که سعی در بازیابی پسورد ویندوز 10 دارید، دیگر نگران نباشید. در این مقاله چگونگی این کار را به ساده ترین روش به شما آموزش می‌دهیم.

مرحله اول:

یک دیسک پسورد ریست بسازید

تنها مانعی که ممکن است در حین استفاده از نرم افزار iSunshare Windows Password Genius به آن بربخورید، این است که برای پیکربندی درایو فلش USB  یا CD، به یک کامپیوتر دیگر نیاز دارید. خیلی از مردم به جز کامپیوتر، یک لپتاپ نیز دارند، یا می توانید سیستم دوستتان را قرض بگیرید.

نرم افزار iSunshare Windows Password Genius را روی کامپیوتر دوم خود نصب کنید. سپس یک فلش USB یا CD یا DVD آماده کنید.

نکته: اگر از فلش استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم که از اطلاعات فلش خود بکاپ بگیرید، زیرا روند پیکربندی همه اطلاعات ذخیره شده در فلش را پاک می‌کند.

نرم افزار iSunshare Windows Password Genius را باز کنید. منویی بالا می آید که در آنجا انتخاب می کنید که می خواهید از فلش یا CD/DVD استفاده کنید. از آنجایی که امروزه کمتر از CD/DVD استفاده می‌شود، ما فرض می کنیم که شما از فلش USB استفاده می کنید.

حتی اگر می خواهید از دیسک ها استفاده کنید، اشکالی ندارد زیرا روند به همان شیوه است. درایو مورد نظر را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Begin کلیک کنید تا اطلاعات روی دیسک مورد نظر رایت شود.

در اینجا اعلانی می بینید که به شما اخطار می دهد که اطلاعات درایو حافظه شما پاک خواهند شد. فرایند رایت زیاد طول نمی کشد. معمولا در عرض چندین ثانیه فرایند رایت کامل می‌شود.

مرحله دوم:

کامپیوتر قفل شده را از طریق دیسک ریست، بوت کنید

حالا، باید به کامپیوتری برگردید که میخواهید پسورد آن را دوباره تنظیم کنید. دیسک یا فلش حافظه ای که برای بوت کردن پیکربندی کرده اید را وارد آن کامپیوتر کنید. سپس کامپیوتر را روشن کنید.

وقتی که کامپیوتر شما در حال بوت شدن یا روشن شدن است، کلید بوت را فشار دهید تا منوی بوت باز شود. کلید بوت بسته به نوع کامپیوتر یا لپتاپ شما متغییر است. برای مثال برای لپتاپ های HP، کلید های Esc  و F9 است و برای لپتاپ های سامسونگ، Acer، Lenovo، Toshiba همیشه کلید F12 است.

وقتی که منوی ورود کردید، دیسک پسورد ریست USB یا CD مورد نظر را انتخاب کنید تا از طریق آن فرایند بوت کامل شود.

مرحله سوم:

ریست کردن پسورد ویندوز

تقریبا کار شما تمام شده است. اگر که به درستی فلش یا سی دی را پیکربندی کرده باشید، رابط کاربری باز می‌شود که در آنجا باید نسخه ویندوزی که در حال حاضر روی کامپیوتر نصب دارید را انتخاب کنید. همچنین یک لیست کاربرها نیز در آن جا وجود دارد.

ادامه فرایند نیازی به توضیح ندارد. نسخه ویندوز خود را انتخاب کنید. سپس اکانت کاربری که می خواهید پسورد آن ریست شود را انتخاب کنید. بعد روی گزینه Reset password کلیک کنید.

پنجره ای باز می‌شود که از شما میپرسد آیا مطمئن هستید که می خواهید پسورد فعلی را ریست کنید یا خیر. روی گزینه Yes کلیک کنید. بدیت ترتیب، ستون پسورد را می بینید که قبلا عنوان آن Unknown بود اما حالا Blank است.

در آخر، کلید ریبوت (Reboot) کلیک کنید. اعلانی ظاهر می‌شود که به شما اطلاع می دهد که می توانید دیسک بازیابی پسورد را خارج سازی کنید. USB یا CD/DVD را خارج کنید. سپس روی گزینه Yes کلیک کنید تا کامپیوتر شما با پسورد جدید ریبوت شود.

تمام شد!

به همین سادگی با دنبال کردن مراحل بالا می توانید در کمتر از پنج تا پانزده دقیقه پسورد خود را بازیابی کنید. بدون اینکه بخواهید آن را پیچ متخصص ببرید و البته هیچ اطلاعاتی را نیز از دست نمی دهید. به طوری که پس از ریبوت شما دوباره به همان صفحه دسکتاپ همیشگی خود بر می گردید. همچنین نرم افزار iSunshare Windows Password Genius بهترین برنامه و به صرفه ترین برنامه ای است که می توانید از آن برای بازیابی پسورد کامپیوتر خود از آن استفاده کرد. این نرم افزار تمام انتظارات شما را برآورده می‌کند. اگر در فرایند بازیابی پسورد به مشکل برخوردید، به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش بازیابی پسورد ویندوز 10 در سه مرحله;

  1. با تشکر از مطلب مفیدتون
    لازم بذکر است که این برنامه پولیه و فقط میشه یوزر جدید ساخت ووارد شد ولی مشکل منو حل کرد ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید