آموزش تماس گروهی با Facetime در مک، آیفون و آیپد

FaceTime یکی از مطمئن ترین راه های تماس ویدیویی با دوستان، خانواده و همکاران را ارائه می دهد. اگر همه افراد دارای آیفون، آی پد، آی پاد لمسی یا مک باشند، می توانید چت های گروه FaceTime با حداکثر 32 نفر را به صورت رایگان استفاده کنید.

در این مطلب ما همه چیزهایی را که باید در مورد نحوه استفاده از تماس های گروهی FaceTime بدانید را توضیح می دهیم. این موارد شامل شروع یک تماس جدید، مدیریت تنظیمات میکروفون یا دوربین شما و عیب یابی مشکلات رایج است.

چگونه تماس گروهی Face Time‌ را آغاز کنیم؟

FaceTime یکی از چندین برنامه iOS موجود است که بصورت پیش فرض روی دستگاه شما نصب می شود. نماد آن مانند دوربین فیلمبرداری سبز است. اگر FaceTime را از iPhone ، iPad یا iPod touch خود حذف کردید، می توانید دوباره آن را به صورت رایگان از Appstore دانلود کنید.

 

برای شروع یک تماس جدید با FaceTime، برنامه را باز کنید، روی دکمه Add (+) ضربه بزنید و مخاطبی را که می خواهید با او تماس بگیرید را تایپ کنید. در Mac، از نوار جستجوی ظاهر شده برای یافتن مخاطبین خود استفاده کنید. اگر می خواهید مخاطبین زیادی را به تماس اضافه کنید، باید بدانید که FaceTime حداکثر از 32 نفر، از جمله خودتان، پشتیبانی می کند.

سپس بر روی دکمه های Audio یا Video ضربه بزنید یا کلیک کنید تا تماس گروهی FaceTime شروع شود. دکمه Audio یک تماس را بدون روشن کردن دوربین شما شروع می کند، اما در صورت تمایل می توانید در زمان دیگری دوربین را هم روشن کنید.

هنگام افزودن افراد در برنامه FaceTime، می توانید نام، شماره تلفن یا آدرس ایمیل آن ها را جستجو کنید. اگر شخصی در مخاطبین شما ذخیره نشده است، به جای آن شماره کامل تلفن یا آدرس ایمیل خود را تایپ کنید.

FaceTime فقط به شما امکان می دهد مخاطبینی که به رنگ آبی نشان داده می شوند را اضافه کنید. این اتفاق هنگامی که Apple ID آنها به اطلاعات تماس شما وارد شده است و دستگاه Apple آن ها در حال حاضر آنلاین است، رخ می دهد.

هم چنین می توانید یک تماس گروهی FaceTime را از برنامه Messages شروع کنید. این روش بسیار راحت تر است اگر قبلاً با هر كسی كه می خواهید با آنها تماس بگیرید چت گروهی دارید. این به این دلیل است که تماس سریعتر شروع می شود و به افراد اجازه می دهد تا در مرحله بعدی بدون نیاز به افزودنشان به تماس بپیوندند. برای این کار ، گپ گروهی را در پیام ها باز کنید ، سپس با ضربه زدن روی عکس های پروفایل در بالای صفحه، جزئیات مربوط به آن گپ را مشاهده کنید. بر روی نماد FaceTime ضربه بزنید یا کلیک کنید تا با همه افراد گروه گپ از طریق FaceTime تماس بگیرید.

اگر در ابتدا برخی از تماس را رد کنند، می توانند بعداً با بازگشت به گپ گروهی در پیام ها دوباره به آن بپیوندند. این نمادی را به شما نشان می دهد که در حال حاضر چه تعداد نفر در تماس هستند، با یک دکمه سبز می توانید به تماس نیز بپیوندید.

پس از شروع تماس گروهی FaceTime، با انتخاب فیدهای ویدیوی مربعی از هریک از مخاطبین خود، استقبال می کنید.

FaceTime به طور خودکار فیدهای ویدیویی را روی صفحه نمایش شما ترتیب می دهد تا به شما امکان دهد همه یکجا را ببینید. هنگامی که بدون کوچک کردن هر خوراک امکان پذیر نباشد ، FaceTime بسته به اینکه چه کسی صحبت می کند ، اندازه هر فید را بطور دینامیکی تغییر می دهد. هدف این است که وقتی افراد شروع به صحبت می کنند ، خوراک را بزرگتر کنیم تا بتوانید آنها را بهتر ببینید ، اما به طور کامل کار نمی کند.

همیشه می توانید با ضربه زدن یا کلیک بر روی شخصی، این ویدیو را به صورت دستی کنترل کنید تا ویدیوی آنها بزرگتر شود. انجام این کار همچنین یک دکمه تمام صفحه را نشان می دهد ، که فید را بزرگ می کند و آن را به مرکز صفحه شما منتقل می کند.

هم چنین بخوانید: معرفی ۷ اپلیکیشن برتر برای تماس های گروهی

دوربین ، میکروفون و بلندگو را در FaceTime کنترل کنید

در یک Mac، موس خود را روی پنجره FaceTime بکشید تا کنترل های اصلی FaceTime را نشان دهد، سپس روی نماد Sidebar کلیک کنید تا کنترل های بیشتری نشان داده شود. با استفاده از یک آیفون، آی پد یا آی پاد لمسی، ضربه زدن در یک فضای خالی کنترل هایی را در پایین صفحه نمایش شما نشان می دهد. برای انتخاب گزینه های بیشتر، انگشت خود را به بالا بکشید.

بر روی دکمه بی صدا (نشان داده شده توسط میکروفون با یک خط روی آن) ضربه بزنید تا صدای خود را قطع کنید. این میکروفون صدای شما را خاموش می کند تا افراد دیگر نتوانند حرف شما را بشنوند.

به طور مشابه، روی دکمه Camera Off (که توسط یک دوربین با یک خط روی آن نشان داده شده است) ضربه بزنید تا دوربین خود را خاموش کنید. مگر در مواردی که خود را نیز قطع کردید، افراد هنوز هم می توانند شما را بشنوند.

در آیفون، آی پد یا آی پاد لمسی گزینه Flip و بلندگو را نیز دریافت می کنید. دکمه Flip از جلوی دوربین به دوربین عقب دستگاه شما تغییر می کند و دکمه بلندگو به شما امکان می دهد صدا را به بلندگوهای دیگر در شبکه خود ارسال کنید ، مانند HomePod اپل.

افراد بیشتری را به تماس گروهی FaceTime خود اضافه کنید

تا زمانی که به 32 شرکت کننده برسید، می توانید افراد جدید را به تماس FaceTime موجود اضافه کنید. برای انجام این کار در دستگاه iOS، در یک فضای خالی ضربه بزنید و روی صفحه کنترل که ظاهر می شود، انگشت خود را بکشید. در مک، نوار کناری را در برنامه FaceTime باز کنید.

این صفحه همه افراد در تماس را نشان می دهد، از جمله افرادی که شما با آنها تماس گرفته اید و پاسخ نداند. از دکمه Ring در کنار این مخاطبین استفاده کنید تا دوباره با آن ها تماس بگیرید.

روش دیگر، از گزینه Add Person استفاده کنید تا مخاطبین جدید را برای افزودن به تماس جستجو کنید. درست مانند زمانی که تماس FaceTime را شروع کردید، نام آن ها، شماره تلفن یا آدرس ایمیل را جستجو کنید. سپس بر روی دکمه Add Person to FaceTime ضربه بزنید تا وارد شود.

افکت ها را به تماس FaceTime اضافه کنید

اگر از آیفون 7 یا بالاتر استفاده می کنید، می توانید جلوه های دوربین را به تماس های FaceTime خود اضافه کنید. این موارد شامل Animoji، فیلترها، متن، شکل ها و برچسب های مختلف است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که در یک فضای خالی ضربه بزنید، سپس دکمه Effects را بزنید.

نوع جلوه ای که می خواهید از نوار ابزار در پایین صفحه اضافه کنید را انتخاب کنید. جلوه های خاص، مانند متن یا برچسب ها، به شما امکان می دهند که با استفاده از کشیدن و رها کردن، آن ها را در فید ویدیوی خود قرار دهید.

شما می توانید جلوه های مورد نظر بسیاری را اضافه کنید، حتی اگر می خواهید Animoji خود را با یک فیلتر و برخی از برچسب ها ترکیب کنید. برای بازگشت به حالت عادی، دوباره روی دکمه Effects ضربه بزنید تا همه جلوه ها را به طور همزمان حذف کنید.

اگر FaceTime گروهی کار نمی کند چه باید کرد

FaceTime یکی از بهترین راه ها برای شروع یک تماس ویدیویی گروهی است، اما هنوز هم کامل نیست. این امر برای FaceTime غیر معمولی نیست که به دلیل اتصال ضعیف از تماس منصرف شوند.

در ادامه نحوه رفع برخی از رایج ترین مشکلات در تماس های گروهی FaceTime آورده شده است.

ارتباط اینترنت خود را بررسی کنید

FaceTime بهتر از Wi-Fi کار می کند. برنامه تنظیمات را باز کنید و روی Wi-Fi ضربه بزنید تا مطمئن شوید به شبکه Wi-Fi وصل شده اید، سپس یک ویدیو را در YouTube بارگذاری کنید تا بررسی کنید که اتصال به درستی کار می کند. اگر نمی توانید آنلاین شوید، روتر خود را مجدداً راه اندازی کنید.

برای استفاده از FaceTime از داده های تلفن همراه در iPhone یا iPad خود ، باید این کار را در تنظیمات مجاز کنید. به Settings > Cellular بروید، سپس به پایین بروید تا لیستی از برنامه ها را ببینید. FaceTime را فعال کنید تا اجازه دهید از داده های تلفن همراه خود استفاده کند.

FaceTime را خاموش و روشن کنید

در یک iPhone ،iPad یا iPod touch به Settings > FaceTime بروید ، سپس از حالت FaceTime برای خاموش کردن سرویس استفاده کنید. در یک Mac ، برنامه FaceTime را باز کرده و از نوار منو به FaceTime> Preferences بروید ، سپس کادر فعال کردن این حساب را بردارید.

30 ثانیه صبر کنید قبل از اینکه دوباره FaceTime را از همان صفحه تنظیمات روشن کنید، سپس دوباره سعی کنید تماس بگیرید.

سیستم عامل خود را به روز کنید

نرم افزار منسوخ شده باعث بروز انواع مشکلات FaceTime می شود. ممکن است متوجه شوید که نمی توانید با مخاطبین خاص تماس بگیرید، از جلوه های دوربین استفاده کنید یا FaceTime را به هیچ وجه باز نکنید. معمولاً می توانید با استفاده از آخرین به روزرسانی رایگان نرم افزار، این موارد را برطرف کنید.

در یک iPhone ، iPad یا iPod touch به Settings > General > Software Update بروید. سپس هرگونه به روزرسانی نرم افزار موجود را برای دستگاه خود بارگیری و نصب کنید. در Mac ، منوی Apple را باز کنید و به بررسی System Preferences> Software Update بروید تا بروزرسانی های جدید را بررسی کنید.

برای تماس با دستگاه های غیر اپل از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید

بزرگترین مشکل FaceTime این است که برای غیر از دستگاه های Apple در دسترس نیست. شما نمی توانید FaceTime را برای Android یا Windows دانلود کنید، این بدان معناست که احتمالاً افراد زیادی در زندگی شما وجود دارند که شما نمی توانید به تماس گروهی FaceTime اضافه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید