چگونه مشکلات مربوط به بلندگوهای آیفون را برطرف کنیم؟

اغلب افراد از بلندگوهای تلفن همراه برای پخش آهنگ، گوش دادن به پیام های صوتی، تماس های صوتی و تصویری و موارد دیگر استفاده می کنند. اگر بلندگوهای آیفون ما با مشکل مواجه شدند، چاره چیست؟ در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

آیا تست بلندگو آیفون وجود دارد که می توانید برای بررسی مشکل استفاده کنید؟ چگونه می توانید بلندگوهای آیفون خود را تعمیر کنید؟ و چگونه می توانید بررسی کنید که آنها تمیز هستند و نفوذ آب باعث خرابی آن ها نشده است؟

در برخی شرایط ، اگر بلندگو آیفون شما کار نکند ، باید به طور مستقیم باید سایت اپل را مشاهده کنید. اما قبل از انجام این کار ، ما چند نکته برای رفع مشکلات مربوط بلندگوهای آیفون شما معرفی می کنیم.

تست بلندگوهای آیفون: چگونه بررسی کنیم که بلندگوها کار می کنند یا خیر

چگونه می توانید بگویید که بلندگوها مشکلی دارند (یعنی به احتمال زیاد یک مشکل سخت افزاری است) یا از نظر میزان صدا مشکلی وجود دارد؟ قبل از اینکه چند مساله را بررسی کنیم ، باید تست بلندگو را انجام دهید.

هدفون خود را با وصل کردن آن ها یا  از طریق بلوتوث به گوشی متصل کنید. اگر می توانید موسیقی را از طریق آن ها بشنوید اما هنگام قطع ارتباط آن ها ، احتمالاً  بلندگوهایتان مشکل پیدا کرده اند.

دو روش برای بررسی این مسئله وجود دارد. اولین مورد مشاهده نمادهای نشان داده شده در نوار حجم صدا است. همه هدفون ها را از گوشی جدا کنید ، سپس به Settings > Sounds & Haptics  (یا Sounds در آیفون ۶s و قبل از آن) بروید و Change with Buttons را فعال کنید . این به شما امکان می دهد از دکمه های سمت چپ آیفون خود استفاده کنید تا به جای فقط حجم رسانه ، میزان صدای زنگ را تنظیم کنید.

از این دکمه ها برای افزایش حجم صدا استفاده کنید ، و یکی از سه نماد ظاهر می شود. زنگ (که به نظر می رسد مانند بلندگو است و به معنای اتصال هیچ چیز نیست) ، نماد بلوتوث (به معنای دستگاه هنوز متصل است) یا هدفون ، سه آیکون هستند. اگر هدفون را مشاهده کردید ، ممکن است در جک هدفون چیزی وجود داشته باشد. در این حالت ، شما باید آن را تمیز کنید ، که به آن خواهیم رسید.

از طرف دیگر ، شروع به پخش موسیقی در برنامه Music کنید و روی نماد AirDrop در پایین مرکز رابط ضربه بزنید. این به شما می گوید موسیقی در کجا پخش می شود.

سرانجام ، پایین قسمت (Ringer And Alerts (Settings > Sounds & Haptics ، اسلایدر را به بالا یا پایین حرکت دهید. شما باید صدای زنگ خود را بشنوید ، حتی اگر دستگاه شما خاموش باشد. اگر چیزی نشنوید ، قطعاً اشتباهی رخ داده است.

اگر می صدایی را شنیدید ، گرچه خیلی خوب نباشد ، ممکن است شانس داشته باشید …

دلایل متعددی وجود دارد که چرا بلندگو آیفون شما کار نمی کند ، بنابراین اجازه دهید با بررسی برخی از اصول اولیه شروع کنیم.

اطمینان حاصل کنید که آیفون شما Silent نیست. این سوئیچ به سمت چپ بالای دستگاه شما است. اگر به سمت پشت دستگاه قرار گرفته است (رنگ نارنجی را نشان می دهد) ، آن را حرکت دهید تا به صفحه نزدیکتر باشد.

با رفتن به Settings > General > Software Update ، اطمینان حاصل کنید که iOS به روز شده است. این مورد از هرگونه اشکال موقت در سیستم عامل جلوگیری می کند.

پس از این بررسی ها ، یک استراتژی مهم دیگر برای تعمیر بلندگو آیفون وجود دارد: ری استارت اجباری (force restart). راه اندازی مجدد تلفن شما از این طریق می تواند اشتباهات نرم افزاری کوچک را پاک کند. در آیفون ۸ یا جدیدتر ، سریعاً Volume Up را فشار داده و سپس Volume Down را فشار دهید. سپس Power را فشار داده و نگه دارید تا آرم Apple ظاهر شود.

برای آیفون ۷ ، دکمه های Volume down و Power را نگه دارید تا زمانی که آرم Apple را مشاهده کنید. اگر آیفون ۶s یا بالاتر دارید ، دکمه های Home و Power را نگه دارید تا زمانی که آرم را مشاهده کنید.

]چند لحظه زمان لازم است تا گوشی شما راه اندازی مجدد شود ، سپس دوباره از نوار لغزنده در زیر Ringer and Alerts استفاده کنید تا ببینید آیا این مسئله حل شده است یا خیر.

بررسی دستگاه های بلوتوث آیفون

شاید بلندگوهای شما خوب باشد ، اما صدا در حال عبور از دستگاه دیگری است. اگر بلوتوث را فعال کرده اید ، ممکن است آیفون شما همه موارد را از طریق AirPods یا موارد مشابه به یک دستگاه هندزفری در وسیله نقلیه شما ارسال کند.

برای دیدن لیستی از اتصالات به Settings > Bluetooth بروید. هر هدفون بلوتوث ، بلندگوها یا دستگاههای دیگری که نمی خواهید از طریق آن صدا پخش شود را غیرفعال کنید.

همچنین می توانید بلوتوث را با حرکت دادن دکمه در بالا خاموش کنید. با این وجود ، این کار اتصالات دیگر مانند ساعت های هوشمند را هم قطع می کند. برای جدا کردن آن روی یک دستگاه متصل ضربه بزنید ، یا i را در دستگاه مربوطه انتخاب کنید و Forget This Device را انتخاب کنید تا در آینده از جفت شدن آن جلوگیری شود.

در حین تماس ، دستگاه خود را از صورت خود دور نگه دارید تا صفحه روشن شود. روی نماد بلندگو در سمت راست بالای شبکه ضربه بزنید. این به شما امکان می دهد بدون اینکه آیفون خود را در گوش خود داشته باشید در مکالمه شرکت کنید. اگر از طریق بلوتوث به یک بلندگو جداگانه وصل شده باشید ، یک فهرست نشان داده می شود و به شما امکان می دهد انتخاب کنید که از کجا می خواهید صدای تماس را بشنوید.

اگر می خواهید تمام تماس ها بطور پیش فرض از بلندگوها پخش شوند ، به Settings > Accessibility > Touch > Call Audio Routing بروید. سپس می توانید از Automatic  به Speaker یا Bluetooth Headset تغییر وضعیت دهید. شما می توانید این کار را در هر زمان به وضعیت قبلی برگردانید. وقتی می خواهید یک تماس خصوصی برقرار کنید ، روی آیکون بلندگو در شبکه ضربه بزنید تا آن را خاموش کنید.

چگونه بلندگوهای آیفون را تمیز کنیم؟

حتی کوچکترین قسمت های خاک نیز می تواند برای تلفن هوشمند شما مضر باشد. در بعضی موارد ، گرد و غبار می تواند بر حجم تأثیر بگذارد، یا اگر در درگاه شارژ قرار دارید ، iPhone خود را فریب دهید تا فکر کند به یک دستگاه خارجی وصل شده است. بسیار مهم است که تمام قسمت های گوشی خود را تمیز نگه دارید ، البته باید در برخورد با تجهیزات حساس نیز بسیار مراقب باشید.

یک پارچه با لنز نرم معمولاً بهترین روش برای تمیز کردن است.  سعی کنید یک برس مسواک نرم را روی سطح بلندگوها بکشید. همچنین می توانید یک سواب پنبه را در هر شکافی بکشید.

چگونه آب را از بلندگوهای آیفون خارج کنیم؟

آسیب ناشی از آب و مایعات شامل گارانتی اپل نیست.  این مقاومت در برابر آب می تواند به مرور زمان تضعیف شود ، به این معنی که در صورت بروز حادثه ممکن است لازم باشد بلندگوهای خود را خشک کنید.

در صورت خیس بودن ، آیفون خود را به شارژر وصل نکنید. این کار می تواند یک تهدید جدی برای ایمنی باشد و می تواند تلفن شما را از بین ببرد.

در عوض ، تلفن خود را با زاویه ۴۵ درجه در کنار بلندگوهای رو به پایین قرار دهید. برای گرفتن هرگونه قطره از پارچه ای بدون پارچه استفاده کنید. هر ماده جاذب دیگری از جمله توپ های پنبه ای می تواند به دستگاه شما آسیب برساند. اگر فکر می کنید در هر شکاف هنوز آب وجود دارد ، به آرامی دستگاه خود را با درگاه شارژ رو به پایین ضربه بزنید. برای افزایش گردش هوا در نظر بگیرید که آن را در نزدیکی یک فن کوچک قرار دهید.

با وجود آنچه ممکن است شنیده باشید ، نباید تلفن خود را در کیسه ای پر از برنج آببندی کنید. این می تواند باعث تغییر بیشتر عناصر موجود در تلفن هوشمند شما شود. با این وجود می توانید ژل سیلیکا را امتحان کنید. بسته های این را اغلب در کفش های جدید پیدا می کنید ، آن ها رطوبت را جذب  می کنند. مراقب کودکان یا حیوانات باشید زیرا این موارد در صورت مصرف خطرناک هستند.

چگونه صدای بلندگوهای آیفون خود را بلندتر کنیم؟

یک روش آسان ، قرار دادن آن در سطح رسانا تر است. چوب یا فلز ارتعاشات بیشتری را به همراه خواهد داشت. قرار دادن دستگاه شما در یک کاسه نیز ممکن است کمک کند. چنین منحنی به همان روشی که گوش ما انجام می دهد عمل می کند. با همان منطق ، آیفون خود را روی هر چیزی که لرزش را جذب می کند ، مانند کاغذ ، قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید