بهترین نرم افزارها برای خواندن PDF‌ در سال ۲۰۱۹

بهترین نرم افزارهای خواندن PDF‌ رایگان و بدون تبلیغات هستند. نکته قابل توجه این است که بر خلاف باور عموم،Adobe Reader تنها نرم افراد خواندن اسناد نیست.گزینه های بهتر و متفاوت تری هم برای این کار وجود دارند. برنامه های جایگزین خواندن PDF‌ که در اینجا ارائه شده اند، از برنامه های کم وزن و سبک ساخته شده برای ایجاد چیزی بیشتر از مشاهده PDF به برنامه های کامل تر که شامل حاشیه نویسی و برجسته سازی هستند ، استفاده می کنند. برخی از برنامه ها حتی شامل ویژگی هایی هستند که در Adobe Acrobat Reader هم وجود ندارند ، مانند ابزارهای اصلی ویرایش PDF.

۱. Sumatra PDF

Sumatra PDF بهترین گزینه برای استفاده از مرورگر خود به عنوان یک خواننده PDF است زیرا استفاده از آن بسیار ساده است. هم چنین این نرم افزار منبع باز است اگر می خواهید چیزی حتی حداقل تر از آن باشد ، می توانید برنامه قابل حمل آن را به جای نسخه دسکتاپ بارگیری کنید. Sumatra PDF هیچ گزینه ویرایش یا ویژگی های پیشرفته دیگری ندارد. این برنامه فقط یک پنجره است که بسیار سریع دانلود می شود و فایل های PDF را نشان می دهد. با این حال ، از زبانه ها پشتیبانی می کند و مملو از میانبرهای صفحه کلید است ، و آن را برای خواندن سریع PDF ها ایده آل تر می کند. علاوه بر این ، Sumatra  از انواع دیگر فایل‌ها ، از جمله کتاب های الکترونیکی با فرمت ePub و Mobi و کتاب های طنز در قالب های CBZ و CBR را هم پشتیبانی می کند. آیا می خواهید قالب‌های کتاب‌های  الکترونیکی بیشتری را پشتیبانی کنید؟ یکی از این کتابخوانان اختصاصی کتاب را برای رایانه شخصی خود امتحان کنید.

دانلود: Sumatra PDF

۲. PDF-XChange Editor

ویرایشگر PDF-XChange دسته ای از ویژگی های عالی برای ویرایش و حاشیه نویسی ارائه می کند. PDF-XChange Editor رایگان است. شما می توانید مجوز برای باز شدن ویژگی های حرفه ای را خریداری کنید ، اما می توانید از آن ویژگی ها در ازای علامت چاپ سفید نیز استفاده کنید. اگر نوار ابزار به نظر شما آشفته و نامرتب بود ، می توانید آن را به دلخواه خود ویرایش کنید. برای راه اندازی منو برای ایجاد تغییرات سریع ، در هر نقطه بر روی نوار ابزار کلیک راست کنید. برای وارد کردن یک منوی استاتیک در انتهای آن روی Customize Toolbars کلیک کنید تا بتوانید زمان خود را برای مدیریت همان گزینه ها اختصاص دهید. در حالی که ویرایشگر PDF-XChange Editor و Foxit Reader یک مجموعه ویژگی مشابه دارند ، اما  PDF-XChange Editor  برای اجرا به دو برابر حافظه نیاز دارد.

دانلود : PDF-XChange Editor

۳٫ Nitro PDF Reader

به نظر می رسد رابط Nitro مستقیماً از Microsoft Office برداشته شده است. و مانند بسیاری از مجموعه های office ، این برنامه خواندن PDF‌  ویژگی‌های بسیار جالبی دارد. برخلاف بسیاری دیگر از برنامه های خواندن PDF رایگان ، با نیترو می توانید فرم های خود را پر کرده و اسناد خود را با استفاده از شناسه دیجیتالی خود امضا کنید. هم‌چنین می توانید یادداشت‌ها را اضافه کنید ، تصاویر را استخراج کنید یا PDF را به یک فایل متنی تبدیل کنید.

دانلود: Nitro Reader 5

۴. Foxit Reader

Foxit Reader یکی از اولین گزینه های اصلی Adobe Reader بود. این برنامه یک گزینه عالی است زیرا  در میان برنامه های رایگان خواندن  PDF بیشترین ویژگی ها را در اختیار شما قرار می دهد ، و طیف وسیعی از گزینه های پیشرفته را شامل می شود ، از جمله نشانه گذاری متن ، گزینه تحریری ، نوشتن فرم ، امضاهای دیجیتال ، مدیریت بررسی و پیگیری تغییرات و PDF های متصل.

یکی از بهترین ویژگی های Foxit Reader این است که می توانید میانبرهای شخصی خود را به Quick Action اضافه کنید. نوار ابزار در بالا سمت چپ. برای دسترسی به تمام گزینه های سفارشی سازی ، روی هر مکانی در نوار ابزار کلیک راست کنید. Foxit Reader موفق شد تمام این ویژگی ها را در یک رابط تمیزتر از PDF-XChange Editor بسته بندی کند.

دانلود : Foxit Reader

۵. STDU Viewer

این برنامه  می خواهد تنها برنامه ای باشد که شما برای تمام اسناد فنی ، کتاب ها و سایر خوانش ها از آن ها استفاده می کنید. STDU Viewer از TXT ، بایگانی کمیک بوک ، PDF ، DjVu ، MOBI ، EPub ، چندین پرونده تصویر و بسیاری از قالب های دیگر اسناد پشتیبانی می کند. قالب قوی STDU Viewer امکان مدیریت چندین سند مختلف به طور همزمان را فراهم کرده است. با این برنامه نه تنها می توانید اسناد را در برگه ها باز کنید بلکه هم چنین می توانید یک پانل ناوبری را هم گسترش دهید ، علاوه بر این می توانید bookmark ها و نکات برجسته را ایجاد کرده ، حرکت کنید ،  عکس های اسناد خود را مشاهده کنید ، و پنجره ها را برای مقایسه صفحات مختلف در همان سند ایجاد کنید. یکی دیگر از ویژگی های جالب آن  این است که شما می توانید رنگ ها را برعکس کنید ، مانند سیاه و سفید که باعث کاهش چشم درد می شود. اگرچه STDU Viewer تمام ویژگی های Nitro و Foxit Reader را ندارد ،اما  این گزینه جایگزینی عالی برای کسانی است که مجبور به خواندن یا مراجعه به بسیاری از اسناد دیجیتال هستند.

دانلود: STDU Viewer

۶٫ Adobe Reader

برنامه PDF Adobe مطابق استاندارد de-facto است. .  Adobe Reader یک رابط کاربری دلپذیر را حفظ کرده و ویژگی های خیلی زیاد آن آزار دهنده نیست. در این برنامه می توانید نظر دهید ، فرم پر کنید و امضا کنید و به PDF یا قالب های دیگر تبدیل کنید. اگر در هنگام باز کردن یک فایل PDF یا پر کردن فرم با استفاده از یک ابزار جایگزین PDF مشکلی نداشته باشید ، وقتی مجبور به بازگشت به Adobe Reader شوید ، دچار آسیب های زیادی نخواهید شد.

دانلود : Adobe Acrobat Reader DC

خواندن PDF‌ با مرورگرهای وب

خواه از Google Chrome ، Firefox یا Microsoft Edge استفاده می کنید ، مرورگر شما از قبل دارای خواننده PDF داخلی است.اما همه این ویژگی ها را نخواهد داشت ، اما استفاده از مرورگر شما به عنوان یک دستگاه خواننده PDF راهی سریع برای خواندن اسناد PDF است و موجب صرفه جویی در منابع سیستم می شود. . خوانندگان PDF در مرورگر همیشه با انواع PDF سازگار نیستند. علاوه بر این ، خوانندگان PDF مبتنی بر مرورگر فاقد ویژگی های پیشرفته مانند پر کردن فرم ، امضای اسناد یا حاشیه نویسی هستند. این یک سازش است ، اما برای ​​کاربر متوسط ، این یک مورد کوچک است

Microsoft Edge

در ویندوز ۱۰ ، Microsoft Edge هم مرورگر پیش فرض است و هم فایل پیش فرض خواندن PDF‌ . فایل های PDF در یک برگه مرورگر Edge باز می شوند. تنها چیزی که آن ها را از یک صفحه وب معمولی متمایز می کند نوار ابزار PDF در بالا است. می توانید سند را جستجو کنید ، سطح زوم را تنظیم کنید ، چاپ کنید و پرونده را ذخیره کنید. هم چنین می توانید سند را به اشتراک بگذارید یا آن را به موارد دلخواه یا لیست خواندن خود اضافه کنید. متأسفانه ، ویژگی منحصر به فرد وب یادداشت های Edge در PDF موجود نیست.

توجه: Microsoft Edge در سال ۲۰۱۶ از یک سوءاستفاده PDF رنج برد. این آسیب پذیری از همان زمان برطرف شده است ، اما مواردی از این دست وجود دارند به همین دلیل است که شما باید همیشه به روزرسانی های امنیتی را نصب کنید.

برای تغییر پیش فرض PDF خواننده پیش فرض خود در Windows 10 ، به Start > Settings بروید. در settings به Apps > Default apps ، بر روی Choose default apps by file type کلیک کنید و ارتباط برنامه برنامه افزودنی پرونده PDF را با برنامه مورد نظر خود تغییر دهید. این می تواند یک مرورگر دیگر یا PDF خواننده شخص ثالث باشد.

Google Chrome

رابط PDF کروم شبیه به Microsoft Edge است. کنترل هایی را برای سطح بزرگنمایی در پایین سمت راست پیدا خواهید کرد. علاوه بر این هر کاری که Edge انجام می دهد ، با کروم هم قابل انجام است می توانید سند را بچرخانید که در تبلت یا ویندوز ۲ در ۱ ضروری است. اگر Chrome مرورگر پیش فرض شماست ، اما ترجیح می دهید PDF های باز برای شما نداشته باشد ، می توانید آن را غیرفعال کنید. chrome://settings/content را باز کنید ، به پایین پنجره تنظیمات محتوا بروید ، و در زیر اسناد ، Open PDF files in the default PDF viewer applicationرا باز کنید. اطمینان حاصل کنید که یک بیننده پیش فرض ویندوز PDF را انتخاب کرده اید.

هم چنین بخوانید: ترکیب کردن فایل های pdf

Mozilla Firefox

در میان برنامه های خواندن PDF‌ در مرورگرها ، Firefox جامع ترین بسته را ارائه می دهد. علاوه بر ویژگی های استاندارد ارائه شده در Chrome و Edge ، می توانید یک نوار کناری را گسترش داده ، در هر دو جهت بچرخانید و ابزار دستی را هم تغییر دهید. برای غیرفعال کردن نمایشگر PDF Firefox ، به Menu > Options > Applications بروید. در کنار (Document Type Portable Document) (PDF) ، گزینه موردعلاقه خود را انتخاب کنید. در حالی که برنامه های خواندن PDF‌ و برنامه های پیش فرض سیستم عالی هستند ، گاهی اوقات به چیزی بیشتر از آن نیاز دارید. از این رو ، بازار برای برنامه های خواندن PDF اختصاصی همچنان بسیار رقابتی است.

برنامه هایی که معرفی شدند، مخصوص ویندوز هستند، در صورتی که سیستم عامل شما مک است، این مطلب را مطالعه نمایید.

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین نرم افزارها برای خواندن PDF‌ در سال ۲۰۱۹;

  1. به استحضار می رساند و با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان امکان جدید و زیبا برای نسل جوان و جامعه ادبیات ایران و جهان در حوزه های مختلف برای شما امکان ارسال پاسخ دادن به گفتگو با رتبه های برتر کانون هواداران باشگاه فرهنگی ورزشی ستارگان اندیشه های آسمانی و با آرزوی موفقیت برای شما درباره وبلاگ و مطالب جالب و دیدنی و جالب از همه ی دوستان عزیز و محترم دارم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید