آموزش چگونگی پین کردن وب سایت به taskbar در ویندوز

ویندوز ۱۰ ابزار جالب زیادی را شامل می شود ، اما اگر شما هم مانند بسیاری از افراد، ببخش زیادی از زندگی خود را در مرورگرها و فضاهای دیجیتالی می گذرانید، در این صورت ، احتمالا تمایل خواهید داشت که مهم ترین وب سایت های خود را نزدیک و در دسترس نگه دارید. ساده ترین راه برای دسترسی به آنها در ویندوز ۱۰ ، منوی استارت و taskbar است.اگرچه پین کردن یک وب سایت به taskbar ساده است اما بسته به نوع مرورگر فرایند انجام آن می تواند کمی متفاوت باشد.

Google Chrome

افزورن وب سایت به taskbar‌با مرورگر Google Chrome نسبت به برخی مرورگرهای دیگر به منوهای اضافه تری نیاز دارد اما این بدان معنا نیست که کار با آن سخت تر است. در ادامه روش انجام این کار را بیان کرده ایم:

گام ۱: وب سایتی که می خواهید به taskbar‌ پین کنید را در مرورگر Google chrome باز کنید.

گام ۲: روی منو سه نقطه در گوشه بالای سمت راست کلیک کنید.

گام ۳: روی More Tools و سپس  Create a shortcut کلیک کنید.

گام ۴: پس از اینکه پنجره pop up ظاهر شد، شما می توانید نام shortcut‌را بنا بر علاقه خود تغییر دهید و در صورتی که می خواهید سایت را در پنجره جدید باز کنید مربع را علامت دار کنید. سپس می توانید Create را انتخاب کنید. حال باید shortcut به صورت خودکار روی صفحه دسکتاپ ظاهر شود.

گام ۵: حال روی shortcut جدید کلیک کرده و آن را به taskbar خود بکشید. هم چنین می توانید روی shortcut کلیک راست کرده و Pin to taskbar را انتخاب کنید.

نکته قابل توجه برای کاربران مک: کروم روی سیستم عامل مک کمی متفاوت عمل می کند. به جای استفاده از ابزار Create a shortcut باید Save page as… را انتخاب کنید سپس در پنجره ای که ظاهر می شود مطمئن شوید که لینک را در دسکتاپ خود ذخیره کرده اید. این کار باید shortcut را به دسکتاپ شما اضافه کند.

Firefox

متاسفانه فایرفاکس مانند کروم یک روش یکپارچه برای پین کردن shortcut به taskbar ندارد.

گام ۱: یک shortcut جدید فایرفاکس بسازید. برای انجام این کار در قسمت search ویندوز به دنبال Firefox باشید. روی مرتبط ترین نتیجه کلیک راست کنید و روی Open file location کلیک کنید. روی shortcut فایرفاکس کلیک کرده و آن را به دسکتاپ خود بکشید یا می توانید آن را در دسکتاپ کپی و paste‌ نمایید.

گام ۲: روی shortcut جدید کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

گام ۳: در فیلد Target، آدرس URL وب سایت مورد نظر خود برای پین کردن را وارد کنید. به عنوان مثال:

C:Program FilesMozilla Firefoxfirefox.exe -url https://www.digitaltrends.com

گام ۴: روی OK کلیک کنید. سپس روی shortcut  کلیک راست کرده و  Pin to taskbar را انتخاب کنید.

Microsoft Edge

مرورگر Edge مایکروسافت، یکی از ساده ترین روش ها را برای پین کردن وب سایت به taskbar‌دارد. فقط کافی است چند گام زیر را دنبال کنید:

گام ۱: وب سایت مورد نظر خود را در مرورگر Edge باز کنید.

گام ۲: روی منو سه نقطه ای در گوشه بالای سمت راست کلیک کنید.

گام  ۳: به پایین منو بیایید تا جایی که  Pin this page to taskbar را پیدا کنید سپس روی آن کلیک کنید.

حتی اگر بخواهید آن را به منو استارت خود اضافه کنید، روی More Tools کلیک کرده و Pin this page to Start option را انتخاب کنید.

Microsoft Edge Chromium

مایکروسافت اخیرا نسخه بتا مرورگر Edge  خود رامعرفی کرده که بر اساس موتور Chromium متن باز گوگل است. این مرورگر بهترین قابلیت های Microsoft Edge و Google Chrome را با هم ترکیب کرده است. خوشبختانه پین کردن وب سایت در taskbar  هم در این مرورگر به سادگی انجام می شود. در ادامه مراحل انجام آن را توضیح داده ایم:

گام ۱: وب سایتی که می خواهید به taskbar‌ پین کنید را در مرورگر باز کنید.

گام ۲: روی منو سه نقطه در گوشه بالای سمت راست کلیک کنید.

گام ۳:  More Tools را انتخاب کنید.

گام ۴: گزینه Pin to taskbar را انتخاب کنید. نام وب سایت را وارد کرده سپس روی Pin کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید