آموزش چگونگی غیرفعال کردن لمس 3D و Haptic در iOS 13

در سال ۲۰۱۵، یعنی دقیقا سالی که iPhone 6s عرضه شد، اپل یک رابط iOS جدید به نام  ۳D Touch را عرضه کرد که از سطح حساس به فشار آیفون برای کمک به دید بهتر، راهبری و کنترل برخی جنبه های اپلیکیشن ها و امکانات دستگاه استفاده می کرد. شما می توانید از این قابلیت برای دسترسی به امکانات سریع اپلیکیشن، مشاهده نوتیفیکیشن ها، اجرای دستورات از Control Center و قابلیت peek and pop بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن ها استفاده کنید.

۳D Touch در آیفون های ۶s, 7, 8 , X و XS استفاده می شد. علاوه بر این ها این قابلیت در تاچ پد های مک بوک و اپل واچ هم به کار رفته است. درحالی که برخی افراد به خاطر مزایای آن از ۳D Touch استفاده می کردند، برخی افراد هم آن را نادیده می گرفتند و برخی دیگر آن را در بهترین حالت بدون فایده و حتی در بدترین حالت آزاردهنده می شمارند.

در iOS 13، اپل ۳D Touch را حذف کرد و به جای آن یک قابلیت مشابه به نام Haptic Touch را اضافه کرد. تفاوت بین ۳D Touch و Haptic Touch این است که اولی به سطوح مختلف فشار، واکنش های مختلف نشان می داد اما دومی تفاوتی بین فشار یا شدت فشار قائل نمی شد فقط بیشتر فشار انگشت را تشخیص می داد. این درخواست و پاسخ به حساسیت تعبیه شده نسبت به فشار در صفحه نمایش آیفون بستگی دارد، بنابراین بسته به اینکه مدل آیفون شما چیست، ممکن است به هردو، یکی از آن ها یا هیچ کدام دسترسی نداشته باشید. ۳D Touch یک قابلیت مبتنی بر سخت افزار است زیرا با صفحه نمایش های حساس به فشار همراه است. اما Haptic Touch مبتنی بر نرم افزار است.

به عنوان مثال، آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو ، ۳D Touch را با Haptic Touch جایگزین کرده اند. در آیفون XR، بازخوردها حاکی از آن است که در پاسخ به فشار طولانی، haptic لرزش دارد. مدل های قدیمی تر با گلس حساس به لمس ممکن است هم چنان قابلیت لمس سه بعدی اصلی را داشته باشند. در ادامه اتفاقاتی که در آیفون ۶s روی iOS 13 نمایان می شوند را بررسی می کنیم:

صرف نظر از اینکه واکنش لمسی سه بعدی است یا بصری ، بعضی افراد از هر دو آن ها به اندازه یکسان متنفر هستند ، و هرگز نتوانسته اند ظرافت متوسط ​​این ویژگی را پیدا کنند یا به دست آورند ، یا نتوانند نتایج را اصلاح کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید بگوییم روشی برای خلاصی گوشیتان از واکنش های مداوم فشار انگشت هایتان وجود دارد. در ادامه به بررسی این روش می پردازیم:

  • اپلیکیشن Settings را باز کنید.
  • روی General ضربه بزنید.
  • روی Accessibility ضربه بزنید.
  • روی ۳D & Haptic Touch ضربه بزنید.
  • ۳D Touch را در حالت غیرفعال قرار دهید.

پس از غیرفعال کردن، دیگر بسته به جایی که روی صفحه گوشی فشار می دهید، با لرزش گوشی پس از هربار لمس گلس یا هشدارها و منوهایی که ایجاد می کرد، اذیت نخواهید شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید