معرفی و بررسی بهترین اپلیکیشن های یادداشت برداری سیستم عامل اندروید

یادداشت برداری دیجیتال این روزها به یک مهارت ضروری تبدیل شده است. امروزه گوشی های اندروید همه جا همراه افراد هستند. بنابراین نصب یک اپلیکیشن یادداشت برداری بسیار بهتر از حمل دفترچه یادداشت است. برنامه های یادداشت برداری اندرویدی زیادی برای وجود دارند. شما می توانید بنار سلیقه و نیاز خود از میان آنها گزینه مناسب را انتخاب کنید. همه این اپلیکیشن ها مانند هم نیستند بنابراین برای اینکه شما یادداشت های حرفه ای داشته باشید، باید ویژگی های هر کدام از آن ها را بررسی کرده و بهترین مورد را انتخاب کنید. در ادامه لیستی از بهترین اپلیکیشن های یادداشت برداری دیجیتال رایگان برای اندروید را آورده ایم و درباره هرکدام از آن ها نکات و توضیحاتی را ذکر کرده ایم.

۱. Microsoft OneNote

پس از اینکه در سال ۲۰۱۵، Microsoft OneNote کاملا رایگان شد، محبوبیت آن در میان کاربران بسیار افزایش یافت و سیل عظیمی از کاربران برای استفاده به سمت آ نسرازیر شدند. این اپلیکیشن به عنوان یکی از کاربردی ترین، کامل ترین و قدرتمندترین ابزارهای یادداشت برداری برای اندروید به شمار می رود. این اپلیکیشن ویژگی های کاربردی ناشناخته بسیاری دارد از جمله لینک از طریق وب، افزودن فایل های چند رسانه ای ، تگ کردن و سرچ کردن یادداشت ها، کشیدن و نوشتن با انگشت و موارد بسیار دیگر. علی رغم همه این موارد، یادگیری آن هم بسیار ساده است. علاوه بر این اپلیکیشن زیبا و بسیار مدرنی است.

Microsoft OneNote برای چه کسانی مناسب است؟

این اپلیکیشن بسیار قدرتمند است و با چند هدف پیش می رود. هم چنین برای جمع آوری و سازماندهی داده های طولانی مانند دستور تهیه غذا، ایده های داستانی و یادداشت های سخنرانی بسیار عالی است. هم چنین این اپلیکیشن یک گزینه فوق العادع برای برنامه نویسان است. البته باید این نکته را هم ذکر کنیم که برای کارهای سریع و یادآوری ها خیلی عالی نیست. هم چنین Microsoft OneNote یک انتخاب هوشمندانه برای افرادی است که به صورت مرتب از Microsoft Office استفاده می کنند.

دانلود: Microsoft OneNote (رایگان)

۲. Dropbox Paper

تا چند مدت قبل، Dropbox Paper به عنوان بهترین اپلیکیشن یادداشت برداری اندروید شناخته می شد. Microsoft OneNote هم چنان از نظر قدرت و خصوصیات، برنده و پیشرو است، اما Dropbox Paper توازن بسیار خوبی بین کارایی، نمایش، مشارکت و بهره وری ایجاد کرده است. Dropbox Paper یک اپلیکیشن یادداشت برداری است که هر یادداشت را در فضای ابری در حساب Dropbox ذخیره می کند. فضای ذخیره سازی ابری به این معنا است که یادداشت های شما همه جا و روی هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشید، قابل دسترسی خواهند بود. اگر به اینترنت دسترسی نداشتید، هم چنان می توانید وقتی آفلاین هستید، یادداشت خود را ویرایش کنید و تغییرات را پس از آنلاین شدن مشاهده نمایید.

البته برای استفاده از Dropbox Paper به یک حساب کاربری Dropbox احتیاج دارید. ویزگی قابل توجه دیگری که در این اپلیکیشن وجود دارد، امکان به اشتراک گذاری یادداشت ها و همکاری آنلاین است. بمابراین دوستان و خانواده شما می توانند یادداشت ها را مشاهده کرده و آن ها را ویرایش کنند. علاوه بر این، پوشه ها ، چک لیست ها را بر اساس تاریخ ، ملاحظات و توضیحات آن ها سازماندهی کرده و با ابزارهای کاربردی دیگر مانند تقویم ها و Google Docs یکپارچه کنند.

Dropbox Paper برای چه افرادی مناسب است؟

این اپلیکیشن برای افرادی که ترجیح می دهند یادداشت های خود را با قلم ثبت کنند، بسیار عالی است. Dropbox Paper در عین سادگی بسیار قدرتمند و کاربردی است.

دانلود: Dropbox Paper (رایگان)

۳. TickTick

TickTick یک اپلیکیشن برای لیست کارهای در حال انجام است، اما ویژگی هایی دارد که آن را به اپلیکیشن یادداشت برداری دلخواه شما تبدیل می کند.

در واقع، هر آیتم در لیست کارهای در حال انجام شما یک فیل به نام توضیح دارد که می توانید از آن برای ذخیره یادداشت ها مرتبط با آن آیتم استفاده کنید. علاوه بر پوشه ها، زیر فعالیت ها، تگ ها، مرتب سازی و جستجو از امکانات دیگر این اپلیکیشن هستند.

TickTick می تواند یک اپلیکیشن قدرتمند برای یادداشت برداری و مدیریت یادداشت ها باشد. ویژگی های جالب دیگر این برنامه شامل: نمای تقویم، یادآور کارها، ورودی صدا، تولید کننده نویز سفید ، تایمر کاربردی با استفاده از تکنیک Pomodoro و ویرایش آنلاین به صورت real-time اشاره کرد.

TickTick برای چه کسانی مناسب است؟

برای هر فردی که بخواهد قابلیت های لیست کارهای در حال انجام قدرتمند به همراه امکانات اپلیکیشن یادداشت برداری را داشته باشد، این اپلیکیشن بسیار مناسب است. TickTick  می تواند به عنوان اپلیکیشن دوکاره استفاده شود، به این صورت که هم به شما اجازه بدهد همه داده های دیجیتال را در یک مکان نگه دارید و هم اینکه اپلیکیشن های غیر ضروری را از گوشی خود حذف کنید.

دانلود: TickTick (رایگان, پرداخت درون برنامه ای سالانه ۲۸ دلار)

۴. Evernote

Evernote تا چندین سال از Microsoft OneNote بسیار مشهورتر بود. دلیل اصلی این کار این بود که اولین همه قابلیت ها را داشت، اپلیکیشن یادداشت برداری ای با چندین کاربرد و هدف برای دستگاه های موبایل بود.

این اپلیکیشن هم چنان یک انتخاب عالی برای کاربران است، اما خیلی خاص نیست. البته قابلیت های جالب بسیاری مانند کلیپ کردن صفحه وب، اسکن کردن متن در عکس، همگام سازی چند دستگاهی و پشتیبانی جستجوی بسیار قوی دارد.

Evernote ساده محدودیت آپلود ماهانه ۶۰ مگابایت دارد، اندازه نوشته حداکثر می تواند ۲۵ مگابایت باشد، تعداد دستگاه هایی که می توان این اپلیکیشن را روی ان ها نصب کرد محدودیت دارند. اما در نسخه پیشرفته که پرداخت آن از ۸ دلار در ماه آغاز می شود، محدودیتی وجود ندارد.

Evernote برای چه کسانی مناسب است؟

Evernote هم مانند  Microsoft OneNote قابلیت های بسیاری دارد، اما بهترین آن ها در نسخه پولی آن قرار دارند و باید برای دسترسی به آن ها هزینه پرداخت کنید. تنها تفاوت آن با  Microsoft OneNote در همین مورد است. اگر از  Microsoft OneNote خوشتان نمی آید اما به اپلیکیشنی با همان امکانات نیاز دارید، Evernote بهترین گزینه است.

دانلود: Evernote (رایگان , نسخه پیشرفته پرداخت ۸ دلار به صورت ماهیانه)

۵. FiiNote

FiiNote یک اپلیکیشن یادداشت برداری چند منظوره مشابه Microsoft OneNote و Evernote است، اما به اندازه این دو اپلیکیشن شناخته شده و محبوب نیست. پشتیبانی از نوشته های تایپی و دست خط با قابلیت های پیشرفته بسیار دیگر، از جمله امکانات این اپلیکیشن به شمار می رود.

تقویم، ضمیمه کردن رسانه ها و صداهای ضبط شده، سازماندهی عمیق، بوم نوشتاری نامحدود، قالب های یادداشت، تاریخچه بررسی جزو قابلیت های FiiNote هستند. رابط کاربری آن بسیار ساده و کاربردی است و به سادگی می توان روی دستگاه های با صفحه نمایش کوچک هم از آن ها استفاده کرد.

FiiNote برای چه کسانی مناسب است؟

FiiNote به عنوان نسخه کم هزینه تر  Microsoft OneNote و Evernote به شمار می رود. در صورتی که این دو اپلیکیشن هزینه زیادی برای شما دارند، می توانید FiiNote را با هزینه کمتر جایگزین آن ها کرد.

دانلود: FiiNote (رایگان)

۶. Google Keep

Google Keep برای یادداشت برداری سریع و تنظیم برنامه های یادآوری عالی است. آیا به یک لیست خرید نیاز دارید؟ می خواهید فعالیت هایی که باید در آخر هفته انجام دهید را دنبال کنید؟ ترجیح می دهید که بیشتر در یادداشت ها جستجو کنید تا اینکه در پوشه ها به دنبال آن ها باشید؟ Google Keep در این زمینه ها بسیار موفق عمل کرده است.

در ابتدا، Google Keep ممکن است عجیب باشد و به هیچکدام از اپلیکیشن های دیگر شباهتی نداشته باشد، اما ذهنیت مثبتی درباره آن داشته باشید. دلایل قانع کننده ای برای انتخاب آن وجود دارد و به محض اینکه به استفاده از آن عادت کنید، می توانید کارهای خارق العاده ای با آن انجام دهید.

Google Keep برای چه افرادی مناسب است؟

Google Keepبرای افرادی که مدیریت روزانه کارهایشان را به آرشیو کردن بلند مدت یادداشت ها و فایل ها ترجیح می دهند، بسیار مناسب و کاربردی است. این اپلیکیشن به ویژه برای کسانی که با اکوسیستم گوگل از جمله Google Drive و Google Docs آشنا هستند، هم بسیار جالب خواهد بود.

دانلود: Google Keep (رایگان)

۷. ColorNote

ColorNote بسیار شبیه به Google Keep است. سادگی از نام آ نمشخص است و همان سرعت و راحتی را که از برگه های یادداشت برداری واقعی می گیرید، در این اپلیکیشن هم می توانید مشاهده کنید. کافی است یک متن کوتاه و خلاصه بنویسید ، آن را رنگی کنید به همین سادگی کار شما به پایان رسیده است.

نکته جالب و ویژه درباره ColorNote این است که گزینه های مربوط به ویجت دارد. شما می توانید یک ویجت برای دسترسی سریع به ویرایش یادداشت ها داشته باشید یا حتی می توانید ویجت های میانبری داشته باشید که یادداشت های خاصی را باز کنند. این اپلیکیشن از دو نوع نگارش پشتیبانی می کند: متون خطی و چک لیست ها.

ColorNote برای چه کسانی مناسب است؟

این اپلیکیشن تنها یک هدف را دنبال می کند. اگر نیاز دارید که یادداشت هایی را بسیار سریع و به صورت موقت یادداشت کنید، ColorNote بهترین انتخاب است. اگر نیاز دارید که آرشیوی از یادداشت ها برای ذخیره سازی به مدت طولانی بسازید، این اپلیکیشن مناسب شما نیست.

دانلود : ColorNote (رایگان)

۸. Omni Notes

Omni Notes یادآور اپلیکیشن موبایل Evernote در سال های بسیار دور است زیرا: ساده است اما مینیمال نیست، بسیار واضح و شفاف است، همه قابلیت های اساسی ای که از یک اپلیکیشن یادداشت برداری انتظار دارید را دارد اما چیزی اضافه تر از آن ها ندارد.

برخی از قابلیت های جالب تر آن عبارتند از: امکان ادغام یادداشت ها، ویرایش دسته ای یادداشت ها، دسترسی سریع به ویجت ها، کدگذاری رنگی یادداشت ها ، نوشتن با دست.

Omni Notes برای چه افرادی مناسب است؟

این اپلیکیشن بسیار سبک و کم حجم است که برای استفاده سریع بدون قابلیت سازماندهی زیاد است. هم چنین Omni Notes یکی از چند اپلیکیشن یادداشت برداری است برای اندروید متن باز است.

دانلود: Omni Notes (رایگان)

۹. Simplenote

همانطور که از نام این اپلیکیشن پیدا است، Simplenote یکی از کم حجم ترین اپلیکیشن های یادداشت برداری اندروید است. اگر از اپلیکیشن هایی که قابلیت های بسیاری دارند که هیچ گاه استفاده نمی شند، خسته شده اید، توصیه ما این است که Simplenote را امتحان کنید.

Simplenote اپلیکیشنی نیست که تمایل به منبع قدرت بودن و داشتن همه ویژگی ها مانند: تگ کردن یادداشت ها داشته باشد. اگر برنامه شما بدین صورت است که هزاران یادداشت را نگه دارید، به دنبال اپلیکیشن دیگری باشید. سریع و آسان نام این بازی است.

تهیه نسخه پشتیبان، همگام سازی و به اشتراک گذاری امکاناتی هستند که در صورت ساخت حساب کاربری رایگان Simplenote در دسترس هستند.

Simplenote برای چه افرادی مناسب است؟

Simplenote بسیار سریع و کارآمد است. این اپلیکیشن به ویژه برای گوشی های قدیمی ای که سخت افزاری برای همگام شدن با اپلیکیشن های جدید ندارند، بسیار مناسب است. در صورتی که می خواهید فقط یک اپلیکیشن یادداشت برداری داشته باشید از آن استفاده کنید.

دانلود: Simplenote (رایگان)

۱۰. Squid

Squid یک اپلیکیشن مبتنی بر بردار برای اندروید است که امکان نون با دست خط خودتان را فراهم کرده است. با استفاده از قلم یا حتی انگشت خودتان، می توانید یادداشت هایتان را به جای تایپ کردن روی کیبورد، با انگشت خودتان بنویسید. البته در صورت تمایل می توانید یادداشت هایتان را به صورت تایپ شده هم بنویسید.

Squid می تواند فایل های PDF را وارد کند هم چنین به شما این امکان را می دهد که آن ها را به صورتی که می خواهید علامت گذاری کنید و مجددا ذخیره نمایید. شما هم چنین می توانید یادداشت هایتان را روی تلویزیون یا پروژکتور با استفاده از Chromecast یا دستگاه دیگر که از پخش بی سیم با Miracast پشتیبانی می کند، پخش نمایید.

Squid برای چه افرادی مناسب است؟

اگر شما به تایپ کردن علاقه ای ندارید و ترجیح می دهید که یادداشت هایتان را با دست بنویسید، این اپلیکیشن برای شما عالی است. اندازه کاغذ نامحدود، بخش های مبتنی بر بردار و قابلیت های انعطاف پذیر بسیار دیگر از جمله ویژگی های آن هستند. استفاده از یک قلم فعال با یک تبلت بسیار توصیه شده است.

دانلود: Squid (رایگان)

بهترین اپلیکیشن رایگان یادداشت برداری برای اندروید کدام است؟

انتخاب بهترین اپلیکیشن می تواند کارایی شما را ارتقا ببخشد و شما را با یادداشت هایتان درگیر سازد. هم چنین انتخاب اپلیکیشن اشتباه هم می تواند باعث فرسایش، کاهش خلاقیت شود و منجر به از دست دادن جزئیات مهم شود. بنابراین انتخاب اپلیکیشن مناسب بسیار مهم است.

شما از چه اپلیکیشنی برای یادداشت برداری استفاده می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید