شارژ کردن گوشی تلفن همراه در طول شب خوب است یا بد؟

این موضوع از زمان ظهور تلفن های همراه با انسان همراه بوده است. استفاده بسیار ما از تلفن های همراه در طول روز باعث می شود در شب شارژ آن ها خالی شود. بسیاری از ما، با امید اینکه در زمان بیدار شدن در صبح، با گوشی ای که کاملا شارژ شده است، رو به رو شویم، در زمان خواب گوشی خود را به شارژر متصل می کنیم.

اما آیا این روش که گوشی های خود را از شب تا صبح به شارژر متصل کنیم تا کاملا شارژ شوند ایمن و خوب است؟ آیا به باتری یا طول عمر آن صدمه نمی زند؟ از کجا باید مطمسن شویم کخه باتری گوشی ما تا بیشترین حد ممکن عمر می کند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این سوال های چالش برانگیز بپردازیم.

باتری یک گوشی هوشمند چقدر کار می کند؟

تلفن های هوشمند به باتری های لیتیوم یونی تکیه می کنند. سلولهای باتری دارای دو الکترود هستند، یکی الکترود گرافیت و دیگری اکسید لیتیوم کبالت است و یک الکترولیت مایع در بین آنها وجود دارد که به یون های لیتیم اجازه می دهد تا بین الکترودها حرکت کنند. هنگام شارژ آنها از مثبت (اکسید لیتیم کبالت) به منفی (گرافیت) می روند و هنگام تخلیه آنها در جهت مخالف حرکت می کنند.

باتری ها به طور معمول در چرخه ها قرار می گیرند، برای مثال، باتری آیفون قرار است پس از ۵۰۰ چرخه کامل ۸۰ درصد از ظرفیت اصلی خود را حفظ کند. چرخه شارژ به سادگی با استفاده از ۱۰۰٪ از ظرفیت باتری شما تعریف می شود، گرچه لزوماً با یک حرکت از ۱۰۰ به صفر نمی رسد. ممکن است که شما یک روز ۶۰٪ استفاده کنید، سپس یک شب تلفن خود را شارژ کنید و سپس روز بعد ۴۰٪ دیگر را برای تکمیل چرخه استفاده کنید.

با رفتار درست با باتری می توانید میزان تخریب آن را به حداقل برسانید. تخریب با گذشت زمان رخ می دهد، و در نهایت، باتری ها قادر به نگه داشتن شارژ نخواهند بود، اما اینکه باتری چگونه به سرعت کاهش می یابد به چندین عامل بستگی دارد. با درمان درست باتری خود می توانید تخریب را به حداقل برسانید.

چه چیزی روی طول عمر باتری تاثیر می گذارد؟

گرمای بیش از حد یک مشکل اساسی است زیرا گرمای بیش از حد می تواند باعث تجزیه الکترولیت مایع و سرعت بخشیدن به تخریب شود. یکی دیگر از عواملی که می تواند تأثیر منفی بر طول عمر باتری بگذارد سرعت شارژ آن است. در حال حاضر بسیاری از استانداردهای مختلف شارژ سریع وجود دارد، اما ممکن است هزینه ای برای راحتی شارژ سریع وجود داشته باشد.

به طور کلی، اگر سرعت شارژ را افزایش داده و سریع تر و سریعتر از آن شارژ کنیم، عمر باتری ها کاهش می یابد. آیا می توانید تلفن خود را به یک شارژر در یک شب وصل کنید؟

تلفن هوشمند شما قادر به تشخیص هنگام شارژ کامل و متوقف کردن جریان ورودی است، دقیقاً همانطور که هنگام رسیدن به حد پایین خود را خاموش می کند.

 

در حالی که تلفن خود را شب به شارژر وصل کرده اید بعید به نظر می رسد که آسیبی به باتری شما وارد کند، زیرا این کار در یک سطح معین متوقف می شود. دوباره باتری شروع به تخلیه می کند و هنگامی که زیر آستانه مشخصی که توسط سازنده تعیین می شود برسد، این نسخه پشتیبان شارژ می شود. شما همچنین مدت زمان شارژ کامل باتری را طولانی می کنید، که به طور بالقوه سرعت تخریب آن را تسریع می کند. اندازه گیری این میزان سخت است زیرا در گوشی های مختلف این میزان متفاوت است.

کیفیت مواد استفاده شده تاثیر زیادی در طول مدت باتری دارد.  تولید کنندگان عمده مانند اپل و سامسونگ نکات مختلفی را برای تمدید عمر باتری شما ارائه کرده اند. اما درباره اینکه آیا شب تا صبح گوشی را به شارژ بزنیم یا نه چیزی نگفته اند.

بهترین راه برای شارژ تلفن همراه چیست؟

شارژ تلفن همراه به کمترین میزان ممکن منجر به طولانی شدن طول عمر باتری خواهد شد. نتیجه کلی این است که باتری گوشی خود را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید. بنابراین دو بار شارژ کردن در روز بهتر است شارژ گوشی در طول شب است. نگه داشتن چند شارژر بی سیم در خانه و محل کار راه حل خوبی برای این موضوع است.

شما باید سعی کنید گوشی هوشمند خود را هر زمان ممکن خنک نگه دارید، بنابراین هرگز آن را روی داشبورد در یک ماشین نگذارید. اپل پیشنهاد می کند که در هنگام شارژ، قاب آیفون خود را بردارید تا خطر گرمای بیش از حد را کاهش دهید. سامسونگ می گوید بهترین کار این است که هرگز اجازه ندهید که باتری شما زیر ۲۰٪ کار نکند و هشدار می دهد که شارژ کامل باتری در دستگاه شما ممکن است عمر آن را کاهش دهد.

همچنین استفاده از تلفن خود هنگام شارژ کردن خوب نیست زیرا باعث افزایش گرمای تولید شده می شود. اگر قصد شارژ یک شبه را دارید، قبل از وصل کردن تلفن خود را خاموش کنید تا فشار  روی باتری کاهش یابد.

از تجهیزات با کیفیت استفاده کنید

ک عامل دیگر هنگام شارژ تلفن هوشمند خود باید در نظر داشته باشید و این مربوط به کیفیت لوازم جانبی مورد استفاده شماست. همیشه بهتر است از شارژر و کابل موجود در تلفن هوشمند خود استفاده کنید. در صورت عدم موفقیت، می توانید یک شارژر و کابل رسمی دیگر خریداری کنید.
بعضی اوقات شارژرهای رسمی و کابلها گران هستند. اما می توانید گزینه های معتبری را پیدا کنید، فقط حتما به دنبال لوازم جانبی بی خطر باشید که کاملاً مورد تائید اپل و سامسونگ باشد که کاملاً تست شده و تأیید شده اند و مطابق با lستانداردها هستند.

همچنین اطمینان از اینکه شارژر و کابل خریداری شده از رتبه صحیح برخوردار باشند نیز مهم است. ضریب آمپر یا وات را با مشخصات تلفن خود بررسی کنید. خطرات واقعی در اجناس ارزان بازار یافت می شود. جعل های ارزان قیمت با ایمنی ساخته نشده اند و می توانند بسیار خطرناک باشند. آنها غالباً استانداردهای ایمنی را رعایت نمی کنند.

اگرچه ایده آل نیست اگر بخواهید باتری شما تا حد ممکن دوام بیاورد، می توانید تلفن خود را به یک شارژر وصل کرده و بدون خطر زیاد، به شرط اینکه شارژر تقلبی نباشد و اجازه ندهید که تلفن شما بیش از حد گرم شود، آن را شارژ کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه با شارژ تلفن هوشمند خود، موارد زیر را باید در نظر داشته باشید:

  • از شارژرها و کابل های رسمی یا گزینه های معتبر از مارک های معتبر و خرده فروشان استفاده کنید.h
  • اجازه ندهید که تلفن شما خیلی داغ شود. هنگام شارژ یک شبه ، قاب آن را بردارید.
  • برای طولانی تر شدن طول عمر باتری ، سعی کنید باتری خود را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید.
  •  اجازه ندهید که باتری تلفن شما به طور کامل تخلیه شود.
  • اگر نمی توانید تلفن خود را در حالی که شارژ می شود خاموش کنید ، حالت پرواز را در نظر بگیرید یا حداقل در هنگام اتصال به شارژر ، بازی و کارهای گرافیکی با آن انجام ندهید.
  • فقط در صورت لزوم از شارژ سریع استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید