آموزش چگونگی رفع مشکل کار نکردن hotspot گوشی آیفون

آیا با مشکل کار نکردن hotspot  گوشی خود مواجه شده اید؟ نگران نباشید، این مشکل در دنیای تلفن های همراه بسیار شایع است. اگر گوشی آیفون شما قادر به فعال سازی hotspot خود نیست، hotspot آن قابل شناسایی نیست یا مشکلات دیگری برای آن به وجود آمده است، با ما همراه باشید تا به بررسی و حل این مشکلات بپردازیم.

۱. از فعال بودن Tethering مطمئن شوید

اگرچه این موضوع واضح به نظر می رسد، اما جهت اطمینان از فعال بودن Tethering در تنظیمات آیفون مطئن شوید. حتی اگر قبلا آن را فعال کرده باشید ممکن است به صورت تصادفی آن را از قسمت Control Center غیرفعال کرده باشید. یا اینکه احتمال دارد آپدیت iOS آن رابدون اطلاع شما غیرفعال کرده باشد. در صورتی که Tethering غیرفعال باشد، hotspot آیفون شما قابل شناسایی نخواهد بود.

برای بررسی فعال بودن hotspot خود به مسیر Settings > Cellular > Personal Hotspot رفته و مطمئن شوید که دکمه جلوی آن روی On و حالت فعال قرار داشته باشد.حال باید یک پیام با عنوان Now Discoverable برایتان نمایش داده شود. در این پیام نام شبکه hotspot شما هم وجود دارد.

توجه داشته باشید که نام hotspot دقیقا نام دستگاه شما است. برای تغییر نام آن باید به مسیر Settings > General > About > Name بروید.

زمانی که در قسمت تنظیمات hotspot هستید، مطمئن شوید که رمز عبور hotspot شما صحیح است. برای تغییر رمز عبور hotspot می توانید روی Wi-Fi Password ضربه بزنید.

۲. در دسترس نبودن تنظیمات Tethering

برخی افراد tethering را روی دستگاهشان غیر فعال می کنند. این مشکل معمولا در دستگاه های بسته که مستقیما از مغازه ها خریداری می کنید، وجود دارد. اما این موضوع می تواند روی گوشی ها و تبلت های غیر آکبند هم وجود داشته باشد.

این موضوع خود را به شیوه های مختلف نشان می دهد. ممکن است قابلیت tethering در منو تنظیمات شما به رنگ خاکستری و غیرفعال باشد. یا ممکن است با پیامی مواجه شوید که متن آن بدین صورت باشد: [To enable personal hotspot on this account, contact [carrier. که در کنار آن معمولا یک چرخ در حال چرخش وجود دارد.

گاهی اوقات وجود نداشتن داده APN هم علت مشکل است. اگر کدهای آن را بدانید،‌می توانید از مسیر

Settings > Cellular > Cellular Data Options > Cellular Network > APN Settings آن ها را اضافه کنید.

اگرچه در برخی موارد، ممکن است برای حساب شما به صورت دائمی غیرفعال شده باشد. برای اطلاع از این موضوع و حل مشکل نیاز است که با پشتیبانی تماس بگیرید.

۳. چرخه نیرو و باتری دستگاه

در صورت کارنکردن hotspot بهتر است به توصیه قدیمی خاموش و روشن کردن دستگاه هم عمل کنید. برای سریع تر انجام دادن کار، می توانید به جای خاموش و روشن کردن دستگاه، حالت پرواز را روشن کنید. پس از روشن کردن آن، ده ثانیه صبر کنید سپس مجددا آن را غیر فعال کنید. هم چنینی شما باید دستگاهی را هم که می خواهید به hotspot‌ آیفون خود متصل کنید هم خاموش و روشن کنید یا حالت پرواز را برای آن فعال کنید. به خاطر داشته باشید که در بیشتر موارد علت مشکل بیشتر به دلیل دستگاه دیگر است نه دستگاه آیفون شما.

۴. روش اتصال دیگری را امتحان کنید

بیشتر افراد فرض می کنند که به منظور استفاده از hotspot، به اتصال وای فای نیاز دارید. اما این فرض اشتباه است. شما می توانید از بلوتوث یا کابل USB مورد اطمینان برای متصل شدن بهره ببرید. با امتحان کردن روش های اتصال hotspot جایگزین، امکان دارد با سخت افزار وای خود به مشکل بر بخورید. برای استفاده از روش اتصال مختلف، هم چنان نیاز دارید که hotspot را از مسیر Settings > Cellular > Personal Hotspot فعال کنید.

اگر می خواهید از بلوتوث استفاده کنید، لازم است که آیفون خود را با کامپیوتر یا دستگاهی که تلاش می کنید hotspot را با آن به اشتراک بگذارید، جفت سازید. روی دستگاه آیفون، برای انجام این کار باید به Settings > Bluetooth بروید و روی نام دستگاه ضربه بزنید.

استفاده از کابل USB برای اتصال به سادگی متصل کردن گوشی به کامپیوتر و انتخاب hotspot از لیست شبکه های در دسترس است. USB هم چنین سریع ترین نوع اتصال است. اگر سرعت برایتان مهم است، این روش بهترین راه حل است.

۵. ریست کردن تنظیمات شبکه

iOS یک روش از پیش تعبیه شده برای پاک کردن داده و بازگردانی تنظیمات به تنظیمات پیش فرض کارخانه هم پیشنهاد می دهد. در مواردی که personal hotspot آیفون کار نمی کند، فقط کافی است که تنظیمات شبکه را پاک کنید. برای انجام این کار به مسیر  Settings > General > Reset > Reset Network Settings بروید. پیش از انجام این کار باید رمز عبور را وارد کنید.

فرایند ریست همه تنظیمات وای فای را از نام آیفون شما پاک می کند. با انجام این کار مطمئن می شوید که مشکلات مربوط به کارنکردن hotspot در این زمینه از بین رفته اند.

۶. خروج ازحساب کاربری iCloud

برخی افراد معتقدند که خروج از حساب کاربری iCloud  می تواند حل کننده مشکل کار نکردن hotspot باشد. علت این موضوع مشخص نیست. اما در صورتی که روش های دیگر حل کننده موضوع نبود حتما این مورد را هم امتحان کنید.

برای خروج از حساب کاربری iCloud خود، به مسیر Settings > [Username] > Sign Out بروید.

۷. ریست کردن آیفون

آخرین راه حل ، ریست کردن کل گوشی آیفون است که سیستم عامل و همه داده ها را پاک می کند. شما می توانید به Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings بروید تا فرایند آغاز شود. هم چنین می توانید با استفاده از iTunes به همین خروجی برسید. اپلیکیشن را روی کامپیوتر خود باز کنید و به [iPhone name] > Summary > Restore iPhone بروید. حتما توجه داشته باشید که از آیفون خود پیش از انجام این کار نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید.

آیا شما با این مشکل مواجه شده اید؟ کدام یک از راه حل های ذکر شده به شما کمک کرده اند؟ آیا روش دیگری را برای حل این مشکل می شناسید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید