چگونه با وجود آفلاین بودن Find My iPhone گوشی آیفون خود را پیدا کنیم؟

اگر آیفون یا آیپد خود را گم کرده باشید، چگونه می توانید دستگاه خود را پیدا کنید؟ اگر از قبل، Find My iPhone را فعال کرده باشید، باید بتوانید گوشی هوشمند خود را به راحتی پیدا کنید. با این حال، پس از ورود به سیستم، متوجه مشکلی می شوید: این که Find iPhone My آفلاین است. با وجود آفلاین بودن، چگونه می توانید دستگاه خود را پیدا کنید؟ و اگر آیفون یا آیپد شما به سرقت رفته است، چگونه دیگران را از دسترسی به اطلاعات شخصی خود باز می دارید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

چگونه Find My iPhone را فعال کنیم؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که  Find My iPhone دقیقا چیست؟ همانطور که ممکن است از نام آن برداشت کرده باشید، یک ویژگی است که به شما در پیدا کردن دستگاهتان در صورت گم شدن آن کمک می کند. فعال کردن  Find My iPhone به این معنا است که شما می توانید از طریق PC‌ یا یک تبلت، وارد Apple ID خود شوید و دستگاهتان را روی نقشه مسیر یابی و پیدا کنید. شما هم چنین می توانید از راه دور دستگاهتان را قفل کنید، همه محتوای آن را پاک کنید یا یک موسیقی را پخش کنید که شما را به آن نزدیکتر سازد.

تنها کاری که باید برای فعال سازی انجام دهید این است که Settings را باز کنید، سپس روی نام خود در بالا ضربه بزنید. در ادامه به  iCloud > Find My iPhone بروید. حتما باید از فعال بودن این تنظیمات مطمئن شوید. فعالسازی آن ها از راه دور ممکن نیست. بنابراین بهتر است برای شرایط سخت و نا امن آماده شوید. امیدوار هستیم هیچگاه این موارد برای شما اتفاق نیفتند.

 “Offline” در Find My iPhone به چه معنا است؟

برای مکان یابی تلفن هوشمند خود با Find My iPhone، باید با استفاده از دستگاه دیگری وارد حساب iCloud خود شوید. تکرارهای بی شماری از برنامه Find My وجود دارد، از جمله Find My iPad و Find My Apple Watch. همه این موارد از iCloud استفاده می کنند. اگر این برنامه به درستی کار کند، باید یک نماد را روی نقشه مشاهده کنید تا موقعیت دستگاه گمشده خود را پیدا کنید. در برخی موارد، با این حال آفلاین را نشان می دهد. همچنین ممکن است “No location available” یا “Location Services Off را نشان دهد.

چند دلیل برای این موضوع وجود دارد، اما همه آنها معنای یکسانی دارند: آیفون شما نمی تواند به Find My iPhone وارد شود. به Wi Fi یا داده های تلفن همراه دسترسی ندارد. چرا آیفون شما آفلاین است؟ محتمل ترین دلیل این است که باتری آن تمام شده باشد. شما همچنین می توانید آن را خاموش کنید. در هر صورت، اگر تلفن شما باتری نداشته باشد، Find My iPhone موقعیت گوشی را به شما نشان نمی دهد. این برنامه فقط درصورتی کار می کند که دستگاه شما به iCloud متصل باشد و به Apple ID شما متصل شده باشد. برای فعال کردن این قابلیت در مرحله اول باید وارد حساب خود شوید.

ممکن است دستگاه شما حالت پرواز را روشن کرده باشد. این حالت، همه سیگنال های بدون سیم مانند وای فای و داده های تلفن همراه را قطع می کند. اگر گوشی شما به سرقت رفته باشد، ممکن است سارق سیم کارت آن را خارج کرده باشد. با این کار اینترنت موبایل قطع خواهد شد و فرایند ردیابی سخت خواهد شد. احتمال بسیار کمی برای این موضوع هم وجود دارد که گوشی شما در کشوری گم شده باشد که فاقد Find My iPhone است. زیرا این قابلیت نیاز به دسترسی به نقشه دارد و اپل در همه مناطق این قابلیت را ندارد.

چگونه یک آیفون را در صورت آفلاین بودن پیدا کنیم؟

با باز کردن Find My iPhone ، سه گزینه را مشاهده خواهید کرد. اگرچه ممکن است بیهوده به نظر برسد ، ابتدا روی Play Sound کلیک کنید. بعید است که این کار کند ، به خصوص وقتی که iPhone شما به صورت آفلاین ظاهر شود. با این حال ، اگر گوشی هوشمند خود را به این روش پیدا کردید ، خوشحال خواهید شد. (ما به دو گزینه دیگر در این صفحه باز خواهیم گشت. شما باید قبل از استفاده ازاین دو روش آن ها را بررسی کنید.)

روش اصلی مکان یابی دستگاهتان، مجددا، تنظیم کردن دستگاه است. برای این کار نیاز است که به Settings بروید، نام خود را انتخاب کنید، سپس به iCloud > Find My iPhone > Send Last Location بروید. این کار داده های موقعیت شما را زمانی که باتری تان بسیار کم است، به اپل می فرستد. این روش بهترین شانس شما برای بازیابی دستگاهتان است، اما در صورتی که شخصی آن را به جای دیگری برده باشد یا این عملکرد غیرفعال باشد، به شما کمکی نخواهد کرد.

اگر از Google Maps روی گوشی خود استفاده می کنید، ممکن است بتوانید با  Maps Timeline ردیابی را انجام دهید. هم چنین می توانید از طریق Settings > Privacy > Location Services هم به داده های جغرافیایی خود دسترسی داشته باشید.

چگونگه هنگامی که آیفون آفلاین است، داده های گوشی خود را حفظ کنیم؟

فرض کنیم که شما هنوز نمی توانید دستگاه خود را پیدا کنید. شما دلهره دارید که کسی آن را سرقت کرده باشد یا اینکه هرکسی که آن را پیدا کند می تواند به اطلاعات خصوصی شما دسترسی پیدا کند. چه کاری می توانید انجام دهید تا این اتفاق رخ ندهد؟ حتی وقتی Find My iPhone می گوید آفلاین است، شما هنوز هم می توانید از برخی عملکردهای آن استفاده کنید. نکته قابل توجه، فعال سازی قفل در هنگام استفاده از Find My iPhone استاندارد است. این بدان معناست که هیچ کس نمی تواند Find My iPhone را خاموش یا داده تلفن شما را بدون شناسه Apple خود پاک کند.

دو روش دیگر هم کاربردی هستند:

  • Lost Mode: این گزینه به شما این امکان را می دهد از راه دور دستگاه خود را قفل کرده و یک پیام سفارشی بر روی صفحه نمایش دهید. برای بازگشت تلفن هوشمند باید وسیله ای برای تماس با خودتان در نظر بگیرید. به عنوان یک لایه امنیتی بیشتر، این گزینه، Apple Pay را غیرفعال می کند. به علاوه، اعلان ها نمایش داده نمی شوند، بنابراین هیچ کس نمی تواند از فعالیت های شما را دنبال کند. پس از برگرداندن دستگاه خود، می توانید با استفاده از رمز عبور خود، آن را باز کنید..
  • Erase iPhone:این گزینه فقط باید در مواقع وخیم مورد استفاده قرار گیرد. زیرا همه داده های تلفن شما را پاک می کند. این یک اقدام نهایی است، به آسانی انجام نمی شود. سعی کنید همه چیزهایی را که می توانید دوباره پیدا کنید را حذف کنید. اگر این مسیر را طی کنید، باید آیفون خود را از نسخه پشتیبان بازگردانی کنید یا متأسفانه تمام اطلاعات خود را از دست خواهید داد.

این حالت ها تنها زمانی که آیفون شما روشن شده و به اینترنت متصل می شود، فعال می شوند.

آیا لازم است که اطلاعات آیفون خود را پاک کنید؟

امیدواریم این نکات به شما کمک کند آیفون  را حتی در صورت آفلاین بودن پیدا کنید. با این وجود، اگر واقعاً نتوانستید آن را پیدا کنید، باید دستگاه خود را پاک کنید. استفاده از این گزینه به این معنی است که شما کاملاً نا امید شده اید. در بیشتر موارد، ما فکر می کنیم بهتر است از Lost Mode استفاده کنیم. فرقی نمی کند که تلفنتان را ۲۴ ساعت یا شش ماه پیش گم کرده باشید. اگر کسی آن را پیدا کرده و روشن کند، می تواند پیام شما را ببیند و امیدواریم آن را به شما برگرداند.

آیا گوشی شما آیفون است؟ قابلیت Find My iPhone را در آن فعال کرده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه با وجود آفلاین بودن Find My iPhone گوشی آیفون خود را پیدا کنیم؟;

دیدگاهتان را بنویسید