معرفی ۴ اپلیکیشن مخفی کردن و محدود کردن اپلیکیشن های اندروید

با وجود اپلیکیشن های اندروید بسیار روی گوشی های تلفن همراه، امکان از دست دادن تمرکز وجود دارد. بهترین راه برای کاهش زمان مصرفی روی صفحه نمایش، دور کردن این اپلیکیشن ها از دید است. علاوه بر این، اگر شما فرزند دارید و نمی خواهید فرزندانتان به همه اپلیکیشن ها به ویژه موارد حساس مانند: اپلیکیشن های بانکی دسترسی داشته باشند، خبر خوب این است که خوشبختانه امکان مخفی و محدود کردن اپلیکیشن ها روی اندروید وجود دارد. در ادامه ما چگونگی انجام این کار را شرح داده ایم. با ما همراه باشید.

چگونگی مخفی کردن اپلیکیشن های اندروید

سناریوهای مختلفی برای مخفی کردن یک اپلیکیشن خاص روی گوشی تلفن همراه وجود دارد. به عنوان مثال والدین می توانند اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان به طور اتفاقی سفارشات را از طریق جزئیات کارت اعتباری ذخیره شده به پایان نرسانند. همچنین می توانید برنامه هایی را از آن دسته از دوستان خود مخفی کنید که خوشحال می شوند گپ های شخصی شما را مرور کرده و پاسخ های نامربوط ارسال کنند.

علاوه بر این، مخفی کردن اپلیکیشن های اندروید اعتیاد آور مانند اینستاگرام می تواند به شما در مهار اعتیاد به تلفن های هوشمند کمک کند. از آنجا که آنها را به طور کامل از تلفن خود حذف نکرده اید، همیشه می توانید جای تقلب داشته باشید و هر زمان که بخواهید از آنها استفاده کنید.

۱. Calculator Vault

این ابزار مفید می تواند هر برنامه بر روی تلفن شما را به عنوان یک ابزار استاندارد ماشین حساب مخفی کند. Calculator Vault برنامه ای را که می خواهید مخفی کنید را در فضای جداگانه خود کپی می کند. پس از افزودن برنامه به اینجا، می توانید آن را از گوشی تلفن خود حذف کنید. در حالی که برنامه مورد نظر دیگر به طور عادی در هیچ جای دیگری از تلفن شما موجود نمی باشد، همچنان می توانید از حساب Calculator Vault به آن دسترسی داشته باشید.

برنامه به شما این امکان می دهد که از آن با رمز عبور محافظت کنید. صفحه قفل آن شبیه به یک ماشین حساب برای فریب کاربران غیرمجاز است. اما هنگامی که پین ​​خود را روی پد شماره وارد کرده یا انگشت خود را اسکن می کنید، برنامه قفل خواهد شد و عملکرد واقعی آن را نشان می دهد. جدا از آن، Calculator Vault ویژگی های تصویری دیگری نیز برای کمک به ترکیب آن دارد، مانند آیکون و نام یک برنامه ماشین حساب معمولی.

همچنین تنظیماتی برای جلوگیری از نمایش آن در فهرست چند وظیفه ای وجود دارد. برای اعلان ها، می توانید Calculator Vault را طوری تنظیم کنید که به جای محتوای آنها، تعداد اعلان های در انتظار را نمایش دهد، یا می توانید تمام آنها را به صورت کلی خاموش کنید.

دانلود: Calculator Vault (رایگان)

۲. Google Family Link

سرویس Family Link گوگل، یک ابزار عالی نظارت بر موبایل برای والدین است. این سرویس این امکان را به شما می دهد تا تلفن Android فرزند خود را کنترل و نظارت کنید. با Family Link، می توانید از راه دور برنامه هایی را روی تلفن کودک خود مخفی کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برنامه هایی را که می خواهید پنهان کنید، انتخاب کنید و Family Link به طور خودکار بدون نیاز به حذف نصب آن ها را مخفی می کند.

به علاوه، Family Link این امکان را برای شما فراهم می کند که سربرگ ها را در فعالیت های تلفنی فرزندانتان نگه دارید و اپلیکیشن هایی که استفاده می کنند را مشاهده کنید. این برنامه حتی به شما امکان می دهد محدودیت هایی را تنظیم کنید، دانلود ها و خریدهای برنامه را تأیید کنید و تلفن را از راه دور قفل کنید. ویژگی موقعیت مکانی نیز موجود است که به شما امکان می دهد مکان تلفن متصل را ردیابی کنید.

دانلود: Google Family Link (رایگان)

چگونه اپلیکیشن های اندروید را محدود کنیم؟

بسته به کاربرد شما، روند پنهان کردن اپلیکیشن های اندروید می تواند کمی بیشتر شود. به عنوان یک گزینه دیگر، می توانید محدودیت هایی را در برنامه ها قرار دهید. این امر به شما این امکان را می دهد که به طور پیوسته بر علایق ذهنی (خودتان یا فرزندتان)  غلبه کنید. شما می توانید برنامه های خاصی را محدود کنید، یا یک دوره زمانی را انتخاب کنید که در آن قادر نخواهید بود از تلفن خود استفاده کنید.

۱. Digital Wellbeing

با شروع کار با Android 9 Pie، دستگاه های اندروید مجهز به یک برنامه از پیش تعیین شده می شوند که میزان استفاده روزانه دستگاه شما را ثبت می کند و دقیقاً به شما می گوید چه برنامه ای بیشتر زمان شما را می گیرد. این قابلیت در Settings > Digital Wellbeing & parental controls در دسترس است. در صورت عدم یافتن آن، باید برنامه را از Google Play دانلود کنید.

با استفاده از Digital Wellbeing، می توانید برای اپلیکیشن های اندروید محدودیت تنظیم کنید. هنگامی که اعتبار زمانی یک برنامه برای یک روز منقضی می شود، آیکون آن به رنگ خاکستری تبدیل می شود و دیگر نمی توانید آن را باز کنید. اندروید همچنین اعلان های برنامه را مسدود می کند، بنابراین شما وسوسه نمی شوید بعد از مشاهده پیام های خوانده نشده، محدودیت اعمال شده را غیرفعال کنید.

برای پیکربندی محدودیت یک برنامه، Digital Wellbeing را راه اندازی کنید. برای این کار، روی Dashboard ضربه بزنید، سپس برنامه مورد نظر خود را برای محدود کردن انتخاب کنید. گزینه App Timer را لمس کنید و میزان زمان روزانه خود را تعریف کنید. در آخر، دکمه OK را بزنید. اگر تلفن شما هنوز به طور رسمی از Digital Wellbeing پشتیبانی نمی کند، می توانید از یک برنامه جایگزین ثالث استفاده کنید. توصیه میا این است که نگاهی به ActionDash بیندازید.

ActionDash همه ویژگی ها و قابلیت های Digital Wellbeing وحتی قابلیت هایی بیشتر از آن را هم دارد. اما با این اختلاف که تنها روی دستگاه هایی اجرا می شود که اندروید lolipop داشته باشند.

دانلود: Digital Wellbeing (رایگان)
دانلود: ActionDash (رایگان)

۲.  Google Family Link and Google Play Store Restrictions

علاوه بر ایجاد امکان مخفی کردن برنامه ها، Google Family Link یک گزینه برای تعیین محدودیت برنامه نیز دارد. این عملکرد شبیه به Digital Wellbeing است. از این رو، هنگامی که کاربر حد روزانه خود را رد کند و از آن فراتر برود، نمی توانند تا روز بعد از آن برنامه استفاده کند. تفاوت اینجاست که فقط والدین توانایی کنترل و تنظیم محدودیت ها را دارند.

والدین همچنین می توانند از کنترل والدین فروشگاه Google Play برای ایجاد محدودیتهای دانلود هم استفاده کنند. شما می توانید رتبه بندی محتوا را برای برنامه ها، بازی ها، فیلم ها و موسیقی تنظیم کنید. به علاوه، فروشگاه بازی از شما می خواهد قفل PIN را تنظیم کنید تا کودک نتواند به سادگی محدودیت های تنظیمات را تغییر دهد.

برای دسترسی به کنترل والدین، مسیر مقابل را طی نمایید: Google Play Store > Left menu > Settings > Parental Controls . گوگل پلی با استفاده از سیستم رتبه بندی منطقه شما، بازی ها را رتبه بندی می کند.

شما چه پیشنهادهایی برای کاهش استفاده از گوشی تلفن همراه دارید؟ آیا از اپلیکیشن های معرفی شده استفاده کرده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید