معرفی و بررسی ۵ مورد از بهترین لپ تاپ ویندوز های سال ۲۰۱۹

چند دهه است که ما از لپ تاپ ها استفاده می کنیم، اما این دستگاه ها دیگر به صورت خالص برای کار استفاده نمی شوند. امروزه، می توانیم لپ تاپ هایی که برای اهداف خاص مناسب هستند را خریداری کنیم مانند: بازی، توسعه وب سایت، برنامه نویسی و حتی ویرایش رسانه ها . انتخاب های بسیاری برای این کار وجود دارند، در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین لپ تاپ های ویندوز ۲۰۱۹ را معرفی کنیم.

لپ تاپ ویندوز های برتر سال ۲۰۱۹

۱. Dell XPS 13

حتی اگر تاکنون صاحب یک لپ تاپ دل نبوده اید، اما حتما مدل های مختلف آن را مشاهده کرده اید. DELL‌ یکی از بزرگترین سازندگان لپ تاپ و کامپیوتر در سراسر جهان است که دستگاه های آن مخصوص کار و فضای کاری هستند. اما مدل XPS 13 دل تنها یک لپ تاپ مخصوص کار نیست. این لپ تاپ حتی می تواند بهترین لپ تاپ ویندوز در سال ۲۰۱۹ هم باشد.

مدل XPS 13، ویندوز ۱۰ Pro 64-bit را به صورت پیش فرض نصب دارد، علاوه بر این ۱۶ گیگابایت حافظه رم و هارد SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت هم از سایر ویژگی های آن هستند. CPU آن Intel i7 چهار هسته ای است و سیستم fingerprint  آن به همراه صفحه کلید که با صفحه خوشامدگویی ویندوز سازگار است، هم به قابلیت های آن افزوده است.

صفحه نمایش لمسی ۱۳.۵ اینچی  ۴K Ultra HD Hk آن باعث می شود که همه رسانه های شما بی نظیر و عالی به نظر برسند که هم چنین امکان تعامل با کامپیوتر را هم برایتان فراهم می کنند. از جمله مزایای دیگر آن، سبک بودنش است، وزن این لپ تاپ تنها ۲٫۷lbs است. XPS 13 لپ تاپ ارزانی نیست، اما درصورتی که قیمت آن با بودجه ای که برای خرید لپ تاپ در نظر گرفته اید، همخوانی دارد احتمالا بهترین لپ تاپ در دسترس با این قیمت می باشد.

۲. Huawei Matebook 13

در طول سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، دولت آمریکا درگیر درگیری های تجاری با چین شده است و هواوی به عنوان یکی از اهداف اصلی این درگیری شناخته شده است. اما با این حال، این موضوع مانع از آن نمی شود که Huawei Matebook 13 یکی از بهترین لپ تاپ های ویندوز موجود در بازار امروز باشد.

Matebook 13 سبک و قابل حمل است. وزن آن تنها ۱.۳ کیلوگرم است. ارتفاع آن در صورت بسته بودن درب آن ۰٫۵۹ اینچ است. صفحه نمایش لمسی آن ۲۱۶۰×۱۱۴۰ اینچ تمام صفحه است که به گفته سازندگان، بزرگتر از صفحه نمایش ۱۳ اینچی به نظر می رسد.

پردازنده این لپ تاپ نسل هشتم اینتل Core i7 ، حافظه رم ۸ گیگابایتی و باتری ۳و۶۷۰ میلی آمپر در ساعت است. گرافیک Nvidia GeForce MX150 آن کار را برای ویرایش گران و gamer ها راحت می سازد. فن جدید آن لپ تاپ شما را خنک نگه می دارد و سرعت دستگاه شما را ۲۵ درصد افزایش می دهد.

امکان به اشتراک گذاری فایل با NFC هم در این مدل لپ تاپ وجود دارد. هواوی هم چنین شامل شارژر خارجی جیبی برای زمانی که از منبع برق دور هستید، است. به صورت کلی، Matebook 13 بالاترین امکانات را در بین لپ تاپ های PC دارد.

۳. Microsoft Surface Book 2

در میان این لیست، باید به لپ تاپ رده بالای  Surface Book 2 مایکروسافت هم اشاره کنیم. مانند بسیاری از لپ تاپ های امروزی، مایکروسافت هم امکان سفارشی سازی ساختن Surface Book 2 را می دهد. این نسخه Surface Book 2 شامل نسل هشتم پردازنده Intel Core i7، رم ۱۶ گیگابایتی و هارد اس اس دی  ۵۱۲ گیگابایتی است. صفحه نمایش آن قدرت گرفته از Nvidia GeForce MX1060 است که ۶ گیگابایت رم GDDR5 دارد. همین تنظیمات را برای بازی موبایل مناسب می سازد و کارهای فشرده و سنگین مانند ویرایش فیلم هم می توانند مدیریت شوند.

مانند سایر دستگاه های Surface ، لپ تاپ Surface Book 2 یک دستگاه چندگانه است. شما می توانید از آن به عنوان لپ تاپ معمولی با صفحه کلید استفاده کنید، اما در صورتی که آن را از حالت قفل خارج کنید، می تواند به عنوان تبلت هم استفاده شود. باتری onboard امکان استفاده به مدت ۱۷ ساعت را می دهد که صفحه نمایش ۱۵ اینچی آن همه چیز را زیباتر به نمایش می گذارد.

 از آن جایی که این دستگاه محصول مایکروسافت است، با ویندوز طراحی شده است. بنابراین انتظار می رود همه ویژگی های ویندوز ۱۰ مانند: Cortana در آن وجود داشته باشند. Surface Book 2 بدون شک یکی از بهترین لپ تاپ های موجود است، اگرچه قیمت بالای آن خرید را با مشکل مواجه می کند.

۴.  HP Spectre x360

از بسیاری از جنبه ها،  HP Spectre x360 جایگزین بسیار خوبی برای Surface Book مایکروسافت است. جدا از موارد داخلی، بزرگترین اختلاف این است که تبلت جدا شدنی در این لپ تاپ وجود ندارد. در عوض، صفحه نمایش لمسی ۱۳.۳ اینچی Spectre x360 قابلت چرخش ۳۶۰ درجه دارد. در این تنظیمات، صفحه کلید در پشت صفحه نمایش مخفی می شود. اگر فقط به این نیاز داشته باشید که لپ تاپ خود را به حالت تبلت تبدیل کنید، این لپ تاپ خیلی برای شما کارایی ندارد.

Spectre x360 ویندوز ۱۰ نسخه Home 64-bit را به صورت پیش فرض نصب شده دارد. نسل هشتم پردازنده Intel Core i7، رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 و هارد اس اس دی ۵۱۲ گیگابایتی از جمله ویژگی های دیگر این مدل هستند. وزن این دستگاه ۱.۳ کیلوگرم است که مشابه سایر دستگاه هم رده آن می باشد. این دستگاه می تواند ۱۴ ساعت زمان شارژ را با شارژ تنها ارائه کند. Spectre x360 مجهز به بلندگوهای Bang و Olufsen با قابلیت پخش صدا با کیفیت بالا است.

از جمله قابلیت های دیگر این دستگاه می توان به اسلات microSD، دو پورت USB-C و حتی پورت تنهای USB-A اشاره کرد. وب کم این دستگاه با خوشامدگویی ویندوز برای تشخیص چهره به کار می رود. در صورت عدم تمایل به استفاده از تشخیص چهره ، می توانید از سیستم fingerprint به جای آن استفاده کنید.

۵. Asus ROG Zephyrus S GX701

Asus ROG Zephyrus S GX701 لپ تاپ اختصاصی با قبابلیت های بالا برای گیمرها است. این دستگاه حاوی صفحه نمایش Full HD با اندازه ۱۷.۳ اینچ می باشد که بسیار ظریف و نازک است و تنها ۶.۹ میلی متر ضخامت دارد. حافظه هارد اس اس دی آن، ۱ ترابایت و حافظه رم DDR4 با ظرفیت ۱۶ گیگابایت است. گرافیک آن توسط Nvidia GeForce RTX 2080 با حافظه رم GDDR6، ظرفیت ۸ گیگابایت پشتیبانی می شود.

خنک کننده در لپ تاپ های پر مصرف بازی اولویت بالایی دارد و ایسوس این مورد را در اینجا پوشش داده است. از آنجا که این لپ تاپ فوق العاده نازک است، سیستم خنک کننده باید تا حد امکان کارآمد باشد. این شرکت سیستم آیرودینامیکی ROG Active (AAS) را برای مقابله با این چالش توسعه داده است. فقط بلند کردن درب، هوای زیادی را به جریان می اندازد که در مقایسه با سایر سیستم های خنک کننده، جریان هوا را تا ۳۲ درصد افزایش می دهد. دیگر لازم نیست که درباره گرد و غبار نگران باشید، زیرا سیستم ضد گرد و غبار همه چیز را تمیز و کارآمد نگه می دارد.

بهترین لپ تاپ های ویندوز را در بالا معرفی کردیم. اولویت و معیار شما برای انتخاب لپ تاپ ویندوز مناسب چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید