بررسی قابلیت های جالب گوشی Galaxy note 10 سامسونگ

با روند موفقی که Galaxy S10 طی کرد، سامسونگ در سال ۲۰۱۹ در رده تولید محصولات پرچمدار خود: Galaxy Note 10 را رونمایی کرد. با انتشار این محصول سامسونگ چه ویژگی هایی از محصولات سری Note  را در آن تکرار کرده است؟

در ادامه با ما همراه باشید تا همه جزئیات لازم درباره Galaxy Note 10 را بررسی کنیم.

نسخه های Galaxy Note 10  : Note 10 وNote 10+

در حالی که سامسونگ به طور معمول یک مدل گوشی را در سری گوشی های Note در هر سال عرضه می کند، اما این شرکت روند خود را برای گوشی Note 10 تغییر داد و دو نسخه از Galaxy Note 10 را با عنوان های Note 10+ and the Note 10 عرضه کرد. Note 10+ بزرگتر از مدل دیگر است. صفحه نمایش آن ۶٫۸-inch است در حالی که اندازه صفحه نمایش Note 10، برابر با ۶٫۳-inch است.

گوشی Note 10 در حقیقت فشرده ترین گوشی از سری Note است که تاکنون عرضه شده است. طبق گزارش سامسونگ، این گوشی برای افرادی طراحی شده است که همان قابلیت های خاص را بدون وجود صفحه نمایش بزرگ می خواهند. این مدل در دو نسخه LTE  و ۵G  عرضه شده است.

Note 10+ بزرگترین گوشی سامسونگ است که تاکنون عرضه شده است و این امکان را فراهم می کند که از قابلیت ها و امکانات استایل گوشی هم بهره وری بیشتری داشته باشید.

ویژگی های Galaxy Note 10

همانند گوشی های قبلی سری Galaxy Note، مدل Note 10 با صفحه نمایش بزرگتر، باتری با ظرفیت بالاتر  و حافظه رم بیشتر در مقایسه با سایر مدل های Samsung Galaxy ظاهر شده است. اگرچه  تفاوت هایی میان مدل های Note 10 و Note 10+ وجود دارد. از جمله اینکه Note 10+ لنزهای دوربین بیشتری دارد، حافظه رم آن ارتقا یافته است، رزولوشن تصاویر بالاتری دارد و فضای ذخیره سازی آن به ۵۱۲ گیگا بایت رسیده است.

در ادامه برخی از ویژگی های Galaxy Note 10 را مشاهده می کنید:

 

  • صفحه نمایش: ۶٫۳-inch 2280×۱۰۸۰ FHD+ display with dynamic AMOLED
  • باتری : ۳۵۰۰mAh
  • RAM: ۸GB (LTE) | 12GB (5G)
  • فضای ذخیره سازی: ۲۵۶GB
  • دوربین اصلی : Triple lens camera (16MP ultra-wide + 12MP wide-angle + 12MP telephoto lens)
  • دوربین جلو : ۱۰MP دوربین سلفی

در ادامه برخی از ویژگی های Galaxy Note 10+ را مشاهده می کنید:

  • صفحه نمایش: ۶٫۸-inch 3040×۱۴۴۰ Quad HD+ with dynamic AMOLED
  • باتری: ۴۳۰۰mAh
  • RAM: ۱۲GB
  • فضای ذخیره سازی: ۲۵۶GB/512GB
  • دوربین اصلی : Quad camera (16MP ultra-wide + 12MP wide-angle + 12MP telephoto + DepthVision lens)
  • دوربین جلو : ۱۰MP selfie camera

قابلیت  S-Pen

قلم S Pen و قابلیت های آن عمده ترین تفاوت بین گوشی های Note و سایر گوشی های سامسونگ است. در حالی که شایعاتی مبنی بر حذف S Pen از تلفن های هوشمند آینده وجود دارد، اما قطعاً در مورد نوت ۱۰ اینگونه نیست. زیرا S Pen قابلیت های بسیار جالب و خارق العاده ای دارداز جمله امکانات بسیار خاص آن می توان به ایجاد واقعیت افزوده doodle روی ویدیوها با  Note 10+ اشاره کرد.

از جمله امکانات اصلی  S-Pen برای Note 10 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ضبط صفحه نمایش به صورت بسیار ساده و راحت
  • ساخت ممو برای همیشه فعال بودن صفحه نمایش
  • ترجمه همه متن های هایلایت شده و تبدیل آن ها به متون رایج
  • نظرات مبتنی بر حالت برای اپلیکیشن ها و دوربین
  • بزرگنمایی صفحه نمایش
  • نقاشی کشیدن روی فیلم ها با پیام های  Live

نوت ۱۰ همچنین قابلیت تبدیل دست نوشته به  متن را دارد به این صورت که نوشته ای که با S Pen نوشتید  را به متن دیجیتال تبدیل می کند. این به شما امکان می دهد تا یادداشت های خود را به اسناد Word و سایر فرمت های مفید تبدیل کنید. پس از انجام این کار می توانید آن را  ویرایش کنید.

۳٫  دوربین و قابلیت های ویرایشی Samsung Note 10

سامسونگ در سال ۲۰۱۹  دوربین مختلفی را در دستگاه های خود آزمایش کرده است. یکی از ویژگی های برجسته گلکسی S10 پلاس، وجود شش لنز در آن است، در حالی که Galaxy A80 فقط دارای یک دوربین پاپ آپ است. برای Galaxy Note 10 و Note 10، سامسونگ مسیری محافظه کارانه تر را انتخاب کرده است. در حالی که گوشی ها از لنزهای خیلی جدیدی استفاده نکرده اند،، اما برخی از قابلیت های ویرایش ویدیوی مفید برای سازندگان را فراهم کرده اند. یکی از ویژگی های برجسته Galaxy S10 Plus درج آن است. Note 10 دارای یک لنز سه گانه برای دوربین اصلی است، در حالی که نوت ۱۰ یک دوربین چهارگانه را ارائه می دهد. هر دو گوشی دارای لنز ۱۶wide-angle  مگاپیکسلی، لنز زاویه باز ۱۲MP و لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی هستند. لنزهای اضافی نوت ۱۰ برای عملکرد بهتر AR و Live Focus ارتقا پیدا کرده اند گوشی های دیگر دارای دوربین جلوی ۱۰ مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی هستند.

هر دو گوشی دارای بزرگنمایی در عملکرد میکروفون هستند، که منابع صوتی را با ضبط صدا در هنگام ضبط فیلم تقویت می کنند. استفاده از هوش مصنوعی در این قسمت کمک می کند تا در هنگام ضبط بهتر یک موضوع را مشاهده کنید، دوربین ضمن کاهش صدای پس زمینه صدای شما را از سوژه تقویت می کند. در عین حال، کنترل های ژست S Pen به شما امکان می دهد تا از زبانه برای بزرگنمایی و کوچک کردن، تعویض دوربین و … استفاده کنید. علاوه بر این می توانید حرکات قابل تنظیم دیگر را نیز اضافه کنید. لنزهای دوربین DepthVision در نوت ۱۰ به شما امکان ایجاد اسکنهای سه بعدی را نیز می دهد. نهایتا، این گوشی ها همچنین شامل نرم افزار پیش فرض ویدیو هستند که به شما کمک می کند تا محتوای خود را به راحتی در دستگاه خود ویرایش کنید.

شارژ بسیار سریع در Note 10

note 10

سامسونگ در گوشی نوت ۱۰، قابلیت  شارژ باتری خود را بالا برده است. علاوه بر این هر دو گوشی از امکان شارژ با سیم فوق سریع و بی سیم هم پشتیبانی می کنند. علاوه بر این از اشتراک برق بی سیم هم پشتیبانی می کنند که به شما این امکان را می دهد دستگاه های سازگار را با قرار دادن آنها در پشت تلفن شارژ کنید. درNote 10+ ، سامسونگ از شارژ فوق العاده تا ۴۵W پشتیبانی می کند. سامسونگ ادعا می کند که در عرض تنها ۳۰ دقیقه می توانید گوشی خود را به صورت کامل و برای مصرف روزانه شارژکنید.

 Note 10 و افزودن رنگ های بیشتر

به نظر می رسد سامسونگ بیشتر از دیگر شرکت های هوشمند مانند Huawei به این موضوع توجه کرده است، زیرا این محصول تنوع بیشتری را برای رنگ نوت ۱۰  معرفی می کند. دامنه رنگ های آن شامل رنگ های سنتی سامسونگ مانند سفید، خاکستری و سیاه است. با این وجود سامسونگ انواع رنگ های دیگر مانند قرمز، صورتی و آبی  را نیز به مجموعه رنگ ها اضافه کرده است.

حال که با ویزگی های این گوشی بیشتر آشنا شدید می توانید تصمیم بگیرید که برایتان مناسب هست یا خیر و در مورد خرید آن تصمیم بگیرید. تاریخ عرضه این گوشی  ۲۳ ام ماه آگوست یا اول شهریور ماه سال جاری است.

دیدگاهتان را بنویسید