چگونه گوشی اندروید خود را به گونه ای تغییر دهیم که شبیه گوشی آیفون شود؟

اگر می خواهید قابلیت های سیتم عامل اندروید شما مانند گوشی آیفون به نظر برسد؟ با استفاده از ترکیبی از اپلیکیشن ها، لانچرها و ترفندهای دیگر شبیه کردن سیستم عامل اندروید به iOS امکان پذیر می شود. بنابراین چه بخواهید یک گوشی آیفون داشته باشید و یا اینکه فقط بخواهید از قابلیت سفارشی سازی اندروید استفاده کامل را ببرید، در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی تبدیل اندروید به آیفون یا آیپد را آموزش دهیم.

لانچر خود را تغییر دهید

یکی از بهترین راه ها برای تبدیل سریع و آنی آنچه گوشی شما به نظر می رسد، نصب یک لانچر ثالث است. اگر در این زمینه اطلاعی ندارید، لازم به توضیح است که یک لانچر، مسئول چگونگی نمایش صفحه home، چگونگی آغاز اپلیکیشن ها، چگونگی برقراری تماس گوشی و نحوه تعامل شما با سایر دستگاه های اندریوید است.

برای هر سلیقه، لانچرهای مختلفی وجود دارد. برخی از آن ها روی طراحی بهتر تمرکز می کنند، سایر آن ها روی بهبود عملکرد تمرکز دارند.

برخی از بهترین لانچرهاکه گوشی شما را مشابه آیفون می کنند عبارتند از:

لانچر Phone X

بر اساس iOS 12، لانچر Phone X هدفش تکرار بزرگترین نسل مدل های آیفون روی دستگاه اندروید شما است. این بدان معنا است که بدون توجه به اینکه مدل گوشی شما چیست، در بالای صفحه نمایش خود یک notch مشاهده می کنید. شکل لانچر بسیار شبیه به شکل کاربری iOS است. بدین صورت که شامل یک نوار جستجو رو به پایین، یک صفحه فقل به سبک iOS ، یک نسخه معمول از مرکز کنترل آیفون، تاگل های هوشمند برای وای فای و چراغ قوه و انتخابی از بهترین تصویر زمینه (wallpaper) های iOS است.

برای رهایی از تبلیغات نیاز به پرداخت درون برنامه ای وجود دارد.

دانلودPhone X Launcher (رایگان)

iLauncher

iLauncher برای شباهت به iOS 9 طراحی شده است. این لانچر tray اپلیکیشن را حذف می کند و همه اپلیکیشن های موجود روی home screen شما را مانند iOS جایگزین می کند. iLauncher هم چنین آیکون های پیش فرض برخی از اپلیکیشن های اصلی سیستم را مانند Phone, Messages, Camera, و Settings را مانند شکل آن ها در آیفون تغییر می دهد.

متاسفانه آیکون های استفاده شده زنده نیستند. اپلیکیشن ساعت زمان واقعی را نشان نمی دهد و اپلیکیشن تقویم تاریخ دقیق و درست را در آیکون کوچک نمایش نمی دهد.

دانلودiLauncher (رایگان)

iOS مجموعه آیکون های iOS برای  Android

روش دیگر مشابهت اندروید به آیفون استفاده از مجموعه آیکون های آیفون برای اندروید است. برای استفاده از مجموعه آیکون ها شما نیاز به لانچری دارید که از فیچر و قابلیت پشتیبانی کند. اگر لانچر شما این قابلیت را ندارد، یکی از لانچرهایی که در بالا معرفی کردیم را انتخاب کنید. شما می توانید هرکدام از لانچرهایی که دوست دارید را انتخاب کنید و به صورتی که می خواهید آن را سفارشی سازی کنید.

مجموعه آیکون iOS 11

همه آیکون ها رزولوشن ۱۹۲×۱۹۲ دارند. طراحی آن ها به این صورت است که در اندازه ۱۱۰ درصد روی ۷×۵ grid با استفاده از لانچر Nova محبوب کار می کنند.

دانلودiOS 11—Icon Pack (رایگان)

iUX 12

iUX 12 از طراحی مشابه iOS 12 برای اپلیکیشن ها استفاده می کند. اگرچه طراحی اپلیکیشن ها نسبت به امکان پیشین کمی تازه تر و جدیدتر است، اما ما هم چنان مجموعه آیکون  iOS 11 را پیشنهاد می کنیم زیرا آیکون های بیشتری در دسترس دارد. اگر بخواهید یک نگاه کلی به گوشی خود بیاندازید، این موضوع بسیار مهم است.

علاوه بر این، تفاوت های طراحی بین iOS 11 و iOS 12 نسبتا کمتر است. به هر حال اگر بهره مندی از آخرین متدها و ترفندها برای شما مهم است، iUX 12 یک انتخاب بسیار خوب است.

دانلود iUX 12 (رایگان)

نسخه های اندروید برای اپلیکیشن های آیفون

شما می توانید مجموعه آیکون های بالا و لانچرها را با اپلیکیشن هایی که شبیه معادل های آن ها در آیفون هستند، جفت کنید. این روش برای دریافت کاربری بسیار مشابه بسیار عالی است. در غیر این صورت، ممکن است بین آیکون های iOS و لانچرهای آن و طراحی اپلیکیشن های اندروید تفاوت مشاهده شود.

البته دقت به این نکته لازم است که هیچ گاه شما نمی توانید همه اپلیکیشن های اندروید خود را با نسخه های iOS آن هاجایگزین کنید، اما برخی موارد وجود دارند که باید آن ها را بررسی کنید.

IOS12 Lock Screen

همانطور که از نام این مورد پیدا است، IOS12 Lock Screen، صفحه کلید اندروید شما را مشابه آخرین نسخه صفحه قفل آیفون طراحی می کند. پیشنهاد آن اعلان ها و نوتیفیکیشن های به سبک آیفون، کنترل های پخش کننده موسیقی که مشابه iOS هستند و گزینه های صفحه اصلی با تم آیفون است.

دانلودIOS12 Lock Screen (رایگان)

iCalendar

برای مواردی که می خواهید تقویم آیفون را روی دستگاه اندروید داشته باشید، iCalendar iOS 13 را بررسی کنید که با Google Calendar سازگار است، کدهای رنگی مختلف را برای رویدادها ارائه می دهد، از دید نقشه پشتیبانی می کند و مدیریت وظایف یکپارچه دارد.

دانلودiCalendar iOS 13 (رایگان)

iMusic

از نظر طراحی، iMusic به اپلیکیشن مشابه آن در آیفون بسیار شبیه و نزدیک است. این اپلیکیشن یک پخض کننده MP3 با تمام قابلیت ها است که از ویرایش تگ ها(برچسب ها) ، پخش بدون فاصله و لیست پخش هوشمند پشتیبانی می کند. هم چنین دارای یک تایمر خواب، انتخاب کننده زنگ هشدار و یک equalizer است.

دانلودiMusic (رایگان)

iCalculator

iCalculator اپلیکشن ماشین حساب آیفون را برای اندروید به ارمغان می آورد که شامل دکمه های اعداد و شمای رنگ ها است. علاوه بر مفاهیم پایه و کاربردهای اساسی، هم چنین iCalculator می تواند از تاریخچه معادلات و فرمول های شما گزارش تهیه کند، قابلیت های گرافیکی ایجاد کند، تبدیلات را اجرا کند و قابلیت های حافظه مانند M+, M, MR, and MC را هم به همراه دارد.

دانلود iCalculator (رایگان)

Notification Center iOS 12

در پایان Notification Center iOS 12 را بررسی می کنیم که iOS notification screen را جایگزین صفحه Home اندروید شما می کند. هم چنین شما می توانید به قسمت های کنترل صدا، بلوتوث، وای فای، حالت پرواز،چراغ قوه ، کنترل های موسیقی و موارد دیگر دسترسی سریع داشته باشید.

این اپلیکیشن هم چنین قابلیت سفارشی سازی هم دارد و شما می توانید انتخاب کنید که کجای مرکز اعلان (notification) این ابزارها نمایش داده شوند و مواردی که نمی خواهید را هم پنهان کنید.

دانلودNotification Center iOS 12 (رایگان)

دیدگاهتان را بنویسید