نحوه متوقف کردن هشدارهای آزاردهنده سیستم مک برای آپدیت کردن دستگاه

ممکن است از این که مدام با نوتیفیکشن‌ ارتقای نرم‌افزار سیستم مک مواجه می‌شوید، کلافه شده باشید. این که اپل به کاربران اجازه می‌دهد از در دسترس بودن آپدیت‌ها اطلاع پیدا کنند، بسیار مفید است. این کمپانی، حتی خودش آپدیت ارائه شده را در پس‌زمینه دانلود می‌کند تا فرایند آپدیت کردن یک دستگاه مک، زیاد به طول نیانجامد. منتهی خیلی کم پیش می‌آید که این نوتیفیکشن آزاردهنده در زمان مناسبی ظاهر شود؛ معمولا وقتی اول صبح پشت میز کارمان می‌نشینیم و هفته‌ای پر از کار و بدبختی پیش روی خود داریم، با همچین پیامی روبه‌رو می‌شویم.

اگر گزینه‌ای ساده برای رد کردن این هشدار وجود داشت، آنوقت این آپدیت‌ها تا این حد آزاردهنده نمی‌بودند؛ منتهی تنها گزینه‌هایی که در این هشدار مشاهده می‌شوند، گزینه‌های «نصب(Install)» و «جزئیات(Details)» می‌باشند. برعکس نوتیفیکیشن‌های دیگر، در این پیام هیچ گزینه‌ای از قبیل «لغو کردن» یا «بعداً یادآوری کن» وجود ندارد؛ نمی‌شود این هشدار آزاردهنده را مثلا یک ساعت به تعویق بیاندزاید. این ویژگی قطعاً برای خرد کردن اعصاب کاربران کافی است!

خوشبختانه، چند روش برای جلوگیری از مشاهده این نوتیفیکیشن وجود دارد و ما قصد داریم شما را در انجام این روش‌ها راهنمایی کنیم. در این مطلب چگونگی جلوگیری از ظاهر شدن هشدار «ready to install» را آموزش می‌دهیم.

البته قبل از اینکه نحوه انجام این کار را بگوییم، باید هشداری به شما خوانندگان این مطلب بدهیم. دستگاه مک به طور خودکار در پس‌زمینه، آپدیت‌های macOS (سیستم عامل مک) را دانلود می‌کند و این آپدیت‌ها گاهی اوقات واقعا از اهمیت بالایی برخوردارند. ممکن است یکی از نقطه ضعف‌ها یا باگ‌های موجود در نرم‌افزار که می‌توانند روی نحوه عملکرد دستگاه مکتان تأثیر بگذارند، با این آپدیت‌ها برطرف شوند. مواجه شدن با این نوتیفیکیشن به این معناست که نرم‌افزار جدید، همین حالا هم، دانلود شده و آماده نصب شدن می‌باشد؛ در نتیجه، تمام شدن این فرایند زیاد به طول نخواهد انجامید (مگر اینکه آپدیت مورد نظر، حجم بالایی داشته باشد).

قضیه اینجاست که گاهی اوقات، آپدیت‌ها، نقطه‌ضعف‌ها و مشکلات جدیدی به سیستم اضافه می‌کنند؛ بنابراین ممکن است ترجیح دهید منتظر بمانید تا ابتدا چند نفر دیگر قبل از شما آپدیت را نصب کنند، محض این که اطمینان پیدا کنید آپدیت جدید دردسری برای شما به وجود نخواهد آورد. خب، در چنین شرایطی، شما می‌خواهید نصب آپدیت را به تأخیر بیندازید و قصدتان این نیست که اصلا آپدیت را نصب نکنید؛ در مطلب پیش رو، این سناریو را نیز پوشش می‌دهیم.

نحوه جلوگیری از ظاهر شدن هشدار آپدیت macOS

در حقیقت، خاموش کردن این هشدار آزاردهنده از طریق System Preferences بسیار آسان می‌باشد.

  1. System Preferences را باز کنید.
  2. روی App Store کلیک کنید.
  3. روی خانه کنار Automatically Check for Updates (جستجوی خودکار به دنبال آپدیت‌ها) کلیک کنید تا آن را غیر فعال کنید.

این کار تمام گزینه‌ها را غیر فعال می‌کند. اگر دوست دارید آپدیت نصب شود، ولی ترجیح می‌دهید اپل خودش به طور خودکار این کار را انجام دهد، مراحل پیش‌رو را انجام دهید.

نحوه آپدیت کردن سیستم بدون مشاهده هشدار آپدیت

  1. System Preferences را باز کنید.
  2. روی App Store کلیک کنید.
  3. روی خانه کنار گزینه Automatically check for updates کلیک کنید. با این کار باید این گزینه و چهار گزینه پایینی آن تیک بخورند.
  4. حالا تیک گزینه Download newly available updates in the background (دانلود آپدیت‌های جدید در پس‌‌زمینه) را بردارید.

با این کار دیگر نوتیفیکیشن نصب آپدیت ظاهر نمی‌شود. منتهی خود سیستم در کنار آپدیت‌های برنامه‌ها، فایل‌های داده‌های سیستم و آپدیت‌های امنیتی، آپدیت macOS را نیز نصب می‌کند.

نحوه توقف آپدیت خودکار سیستم بدون متوقف کردن آپدیت‌های امنیتی

همچنین قادرید در حالی که اجازه نصب خودکار آپدیت‌های امنیتی را می‌دهید، از نصب خودکار آپدیت‌های macOS توسط دستگاه جلوگیری کنید.

  1. System Preferences را باز کنید.
  2. روی App Store کلیک کنید.
  3. روی خانه کنار گزینه Automatically check for updates کلیک کنید. با این کار باید این گزینه و چهار گزینه پایینی آن، تیک بخورند.
  4. Install macOS updates (نصب آپدیت‌های سیستم عامل) را غیر فعال کنید.
  5. همچنین می‌توانید Install app Updates (نصب آپدیت‌های برنامه‌ها) را نیز غیر فعال کنید.
  6. حالا گزینه Download newly available updates in the background را غیر فعال کنید.

پس از این کار، مک فقط فایل‌های داده‌های سیستم و آپدیت‌های امنیتی را نصب خواهد کرد. دستگاه آپدیت‌های حجیم را نصب نخواهد کرد مگر اینکه خودتان از طریق Mac App Store، دستگاه را آپدیت کنید. البته از طریق رفتن به منوی اپل و دنبال کردن مسیر About This Mac > Software Updates نیز می‌توان عمل آپدیت را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید